Naučili jsme se žít v době rychlé spotřeby, kdy lidé často neřešili opravy spotřebního zboží.
Dnes už začíná být doba jiná, jak tvrdí expert Viktor Houška, že zákazníci už se poohlížejí po delších zárukách a záručních opravách.
Jak funguje pojištění prodloužené záruky a vyplatí se u spotřebičů?
Standardní dvouletou zákonnou záruku si můžete prodloužit o jeden, dva nebo tři roky a mít tak jistotu, že nebudete mít dlouhou dobu zbytečné náklady na opravy navíc. Prodloužená záruka totiž pokrývá mechanické, elektronické nebo elektrické vady spotřebičů, na které by se vztahovala zákonná záruka prodejce, avšak vada nastane nebo se projeví až po jejím skončení. Pojištění je nejvíce vhodné právě ke spotřebičům do domácnosti, jako jsou pračky, sušičky, ledničky, myčky, televize apod.
V případě škody je zajištěna oprava přístroje zdarma. A pokud výrobek není možné opravit, získáte kredit na nákup nového přístroje dle vašeho výběru tam, kde jste nakoupili ten původní, nebo dostanete peníze na účet. Pojištění sjednáte rychle a jednoduše přímo při koupi výrobku, bez nutnosti návštěvy pojišťovny.
Pojištění nového mobilu? A na co se záruka vztahuje?
Pojištění nahodilého poškození a odcizení si lze sjednat při koupi nového mobilního zařízení a v případě, že dojde k nahodilému poškození, tak vám jej pojišťovna nechá opravit. Pokud by již oprava nebyla možná, oprava se nevyplatí nebo dojde k jeho odcizení, dostanete od pojišťovny nový přístroj nebo náhradu. Pojištění platí celosvětově, tedy i když jste na dovolené. Pojištění sjednáte rychle a jednoduše přímo při koupi výrobku, bez nutnosti návštěvy pojišťovny. Přesnou specifikaci Pojištění nahodilého poškození a odcizení a Pojištění prodloužené záruky najdete v příslušné rámcové smlouvě.
VIKTOR HOUŠKA, BNP Paribas Cardif Pojišťovna.