Není to tak dávno, kdy pro úspěšnou komunikaci a přenos informací stačil psaný text doplněný o fotografii.
Jedna dvě hezké fotky či grafika sdělení zásadně oživily. To v posledních letech však již zdaleka nestačí. Čtenáři i zákazníci konzumují média stále rychleji a čím dál častěji dávají přednost video obsahu.
A to jak ve zpravodajství, tak na internetu či sociálních sítích. Sledování pohyblivých obrázků a zvuková informace je totiž pro ně jednodušší a zábavnější. Video vstoupilo nyní masivně také do interní komunikace. Zaměstnavatelé si uvědomují, že komunikace prostřednictvím videa je pro zaměstnance příjemnější a často také efektivnější.
„Video komunikace je uvnitř firem stále častější. Firmy natáčejí pro zaměstnance videa, kde je informují například o nových vizích a strategiích, prodejním týmům představují výhody svých produktů a tímto způsobem je školí, HR oddělení pak na videu představují zaměstnanecké benefity či reportáže z firemních akcí,“ říká Andrej Hronec ze společnosti Audiopro.
Jeho slova potvrzuje i Radoslav Kavulič, personální ředitel SSI Group: „Zaměstnáváme více než dvě tisícovky pracovníků ze všech regionů v ČR, kde značná část z nich je ve věku 55+, protože jednou z našich hlavních činností je poskytování služeb ostrahy objektů. Vydáváme tištěný interní magazín, ale z nedávného průzkumu jsme zjistili, že i zaměstnanci této věkové kategorie si s počítačem a mobilem již velice rozumí a většina z nich by uvítala získávání informací také prostřednictvím videí umístěných na intranetu či Youtube kanálu.“
Častější video komunikaci uvnitř firem nahrávají také čím dál pokročilejší technologie, ale i snižování nákladů na služební cesty mezi pobočkami jedné firmy, a to z pohledu úspor jak pohonných hmot, tak časové náročnosti těchto cest a efektivně využitého času. Roste také podíl homeworkingu a práce z coworking center či kaváren.
„Dnes díky těmto faktům a stále modernější technice lze pracovat vzdáleně téměř odkudkoliv. Není problém být s kolegy v úzkém kontaktu prostřednictvím vysoce kvalitní face-to-face interakce prostřednictvím videokonference. Poslední novinkou jsou například inteligentní kamery Huddly disponující umělou inteligencí. Kamera dokáže například sledovat okolní prostředí a díky zabudovanému neuronovému procesoru na něj v reálném čase reagovat. Průběžně pak detekuje osoby, které se aktivně účastní jednání, a zaostřuje na ně,“ říká Andrej Hronec ze společnosti Audiopro.
Jednací místnosti vybavené pokročilou technologií pro video budou v blízké budoucnosti stále častější. Běžné budou funkce rozpoznávání obličeje a hlasu, rozšířená realita, automatické překládání hovoru ve více jazycích nebo plánování pracovních schůzek na základě strojového určení. Vyplývá to z aktuální studie „The Future of Video Communication and Meeting Productivity“, kterou zpracovala společnost Lifesize.