Apogeo
Reklama

Více než polovina Čechů dostala přidáno, přesto uvažují o změně

27.09.2018, Autor: Z tiskových zpráv

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Více než polovina Čechů dostala přidáno, přesto uvažují o změně

Touha Čechů po změně zaměstnání stále stoupá, a to i přesto, že v průběhu uplynulého roku dostalo třiapadesát procent z

nich přidáno. Ze současné práce by chtělo odejít čtyřicet procent lidí, třetina z nich dokonce již během jednoho měsíce. Nejčastějším důvodem pro změnu jsou přitom finance.
Ty zároveň zůstávají i nejdůležitějším motivačním prostředkem zaměstnanců ve všech oborech s výjimkou podnikových služeb, kde jsou na prvním místě osobní růst a nové zkušenosti. Vyplývá to z nového průzkumu kandidátských preferencí, který na českém trhu realizovala personální agentura Grafton Recruitment.
Neutuchající poptávka firem po pracovnících a ztráta obav z nezaměstnanosti zvyšuje touhu Čechů po změně práce. „O odchodu ze současného zaměstnání uvažuje 40 procent respondentů, 33 procent z nich by dokonce chtělo odejít z práce v horizontu jednoho měsíce, což je o 10 procentních bodů více než v loňském roce,“ komentuje situaci Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment, s tím, že k častějším změnám jsou otevření zejména lidé mladších ročníků, kteří si umí lépe říct o takové pracovní podmínky, které jim vyhovují. „V současné atmosféře na trhu práce by se měli zaměstnavatelé zajímat, co jejich zaměstnance motivuje, a z jakých důvodů se poohlíží po jiných pracovních nabídkách. Jen tak budou schopni včas reagovat a své lidi si udržet,“ říká Jitka Součková.
Nejen mzda, ale i osobní rozvoj a smysluplnost práce
Firmy se v uplynulém roce snažily svým lidem vyjít vstříc zejména v oblasti finančního ohodnocení. „Přidáno dostalo v loňském roce 53 procent zaměstnanců, větší polovině z nich vzrostla mzda dokonce o více než desetinu,“ říká Jitka Součková a dodává: „Výše mzdy zůstává jedním z hlavních motivačních prostředků i důvodů pro změnu zaměstnání. Pro zaměstnavatele je proto důležité vědět, že růst mzdy očekává v průběhu následujících dvou let 77 procent respondentů našeho průzkumu, 15 procent pak požaduje její zvýšení o 20 procent a více.“
Čerstvé absolventy i zkušené pracovníky mohou zaměstnavatelé nalákat nejen na výši mzdy, ale také na možnost kariérního růstu nebo rozvíjení odborných znalostí. Osobní rozvoj a nové zkušenosti motivují 23 procent respondentů, smysluplnost práce je důležitá pro 22 procent. Důležitým faktorem při zvažování nového zaměstnání se stává také čas strávený cestou do práce. S rostoucím počtem pracovních nabídek lidé zvažují i vzdálenost od domova. „Souvisí to se stoupající potřebou Čechů dobře vyvážit pracovní a soukromý život,“ vysvětluje Jitka Součková.
Více než třetina dotazovaných touží po kariérním růstu a změně
Stejně, jako je dobré finanční ohodnocení nejdůležitějším motivátorem, je neuspokojivá mzda největším demotivátorem a důvodem k odchodu z práce. Kvůli výši mzdy by ze zaměstnání odešlo až 53 procent Čechů. Jako další demotivující faktory v zaměstnání respondenti průzkumu označili špatnou organizaci práce (13 procent) a neuspokojivý pracovní kolektiv (12 procent). Ženy a vysokoškoláky častěji demotivuje nedostatek uznání, zatímco muže zase omezená možnost kariérního růstu.
Právě kariérní růst (38 procent) a potřeba změny (38 procent) patří k dalším nejčastějším důvodům k odchodu ze současné práce. Nejčastěji z těchto důvodů odchází k novému zaměstnavateli lidé, kteří vydělávají více než 25 tisíc korun měsíčně.
Zaměstnavatelé by měli být především lidé, svým zaměstnancům by měli naslouchat a vytvářet pro ně příjemné pracovní prostředí a přátelskou atmosféru,“ radí na závěr Jitka Součková. Mezi další důvody totiž patří právě neuspokojivé pracovní prostředí a špatná atmosféra na pracovišti.
Průzkum pro Grafton Recruitment zrealizovala společnost Behaviolabs.com na vzorku 1 123 respondentů, kteří poskytli data v průběhu léta 2018.
Zdroj: Grafton


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Sdílená auta stále více používají i lidé ve věku 40 – 60 let

30.04.2024, Autor: Z blogosféry

Carsharing se v posledních letech stává stále populárnější alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu. A to nejen ve světových metropolích, ale i v České republice. Není překvapivé, že nejčastějšími uživateli jsou zástupci mladší generace, pro které je sdílená ekonomika součástí životního stylu.

Rozdělený dluhopisový trh

29.04.2024, Autor: Z blogosféry

Akcie a dluhopisy vykázaly v roce 2022 po delší době shodný vývoj, když společně zaznamenaly výraznější propady. Stejný směr nalezly obě třídy aktiv i v roce 2023, ale tentokrát udělaly investorům radost a shodně přinesly výrazné kladné zhodnocení. Co se týká letošního vývoje, dostál vzájemný vztah mezi akciemi a dluhopisy změn: začaly se mezi nimi rozevírat výkonnostní nůžky. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Příspěvky na DIP zatím firmy nabízí spíše výjimečně. Zaměstnanci se k novému produktu staví rovněž opatrně

23.04.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouhodobý investiční produkt mohou Češi využívat už od začátku letošního roku. Většina z nich ale nadále setrvává u penzijního spoření. Důvodem je především neznalost, ale také váhavost zaměstnavatelů. Ti vyčkávají a zatím pouze malá část z nich svým zaměstnancům na DIP přispívá. Hlavním argumentem je malá informovanost a případná administrativní zátěž.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama