Moderní technologie pronikají i do tradičního českého pivovarnictví.
Důkazem toho je projekt brazilsko-belgické společnosti AB InBev SmartBarley, který pomáhá farmářům po celém světě optimalizovat podmínky pro pěstování sladovnického ječmene. Poznatky z projektu SmartBarley se hodí v současném suchu, které panuje v naší zemi. V České republice skupina AB InBev vlastní budějovický Pivovar Samson.
„Zpracováváme data týkající se ječmene z celého světa. To je ideální předpoklad úspěšnosti projektu SmartBarley. Jeho účelem je zlepšení pěstování ječmene díky moderním technologiím,“ říká Pavel Hejsek, odborník AB InBev na moderní technologie. „Česká republika je pro nás zajímavou zemí díky historické tradici, Češi vědí, jak uvařit výborné pivo. SmartBarley jim díky úsporám může pomoci i po finanční stránce,“ míní Hejsek s tím, že diskuse a nové podněty jsou přínosné pro farmáře i pro tým lidí z AB InBev. „Projekt SmartBarley přichází v době, kdy se Česko potýká se suchem a může pomoci našim pěstitelům ječmene sdílet zkušenosti a informace z jiných částí světa, kde panuje podobné klima již delší dobu,” dodává Hejsek. Data ze SmarBarley pomáhají evropským zemědělcům v boji s úmornými vedry, která v Evropě v létě panují.
Projekt SmartBarley si pochvaluje i šéf Agrární komory Zdeněk Jandejsek. „Uvědomujeme si, že je možné výrazně zvýšit výnosy a zlepšit kvalitu produkce i ekonomiku. U ječmene by takový systém mohl přispět k zastavení poklesu ploch jarního ječmene, zlepšení ekonomiky jeho pěstování i ke stabilizaci osevních postupů ve smyslu střídání plodin,“ tvrdí prezident Agrární komory Jandejsek.
V České republice do skupiny AB InBev patří Pivovar Samson. Díky investicím do moderních technologií ve výši přibližně 400 milionů korun se budějovické značce daří v tuzemsku i cizině. „Žádný pivovar se bez kvalitního ječmene neobejde. Je to jedna ze základních surovin. Profesionálové z AB InBev dokážou analyticky pomoci pěstitelům v různých částech světa, jejich know-how je inspirativní i pro české firmy z oboru,“ říká generální ředitel pivovaru Samson Daniel Dřevikovský.
Tým odborníků z AB InBev a Pivovaru Samson se na podzim chystá na sérii setkání s českými zemědělci. Tématem budou benefity projektu SmartBarley pro české pivovarnictví a zemědělství.
Společnost AB InBev je největším světovým pivním koncernem. Mezi jeho další značky patří například Stella Artois, Corona či Foster´s. Česká republika jako pivní velmoc si v jeho portfoliu získává čím dál důležitější postavení, čemuž napomáhá investování do jejích tradičních značek, jako je právě Samson.
SmartBarley
SmartBarley je strategií AB InBev pro rozvoj zemědělství. Podporuje dodávky vysoce kvalitních surovin prostřednictvím urychlení zemědělského výzkumu i následnému zavádění inovací do praxe, což pomáhá zvyšovat produktivitu plodin. Jádrem technologie Smart Barley je přeměna dat na poznatky. Řeší tak potřeby pěstitelů a zlepšuje zemědělskou produkci a chrání přírodní zdroje.