e-news.cz - kurzy
Reklama

Státní kampaň na digitalizaci je ve prospěch jedné firmy

16.07.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Státní kampaň na digitalizaci je ve prospěch jedné firmy

Mezi distributory televizního signálu, pozemního, satelitního a kabelového, se rozhořel spor ohledně financování státní kampaně k digitalizaci, respektive napadají se

z nekalých praktik či zvýhodňování jedné technologické platformy před druhými. Zjednodušeně řečeno, k prsu si stát přivinul pozemáře, sateliťáky a kabelovky od prsu odsunul. Ale popořadě.
V České televizi už nějakou dobu běží kampaň, vysvětlující důvody a možnosti přechodu u tzv. pozemního vysílání z jednoho kódování televizního signálu DVB-T na modernější DVB-T2. Co se týče důvodů, tak se obecně udává, že jde o rozhodnutí Evropského parlamentu a Rady EU, u nás přijaté usnesením vlády a potvrzené zákonem 252/2017. Trochu škodolibě se chce říct, že takhle by to mělo Čechům stačit. Zabrblají si na unii něco o diktátu z Bruselu a na nový formát pak poslušně přejdou.
Pravda je však taková, že tento přechod si vylobbovali mobilní operátoři. Ve vzduchu nad zemí je totiž už poměrně plno a jsou potřeba další frekvence pro přenos dat. Uživatelé s chytrými mobilními telefony s full HD rozlišením totiž více než dříve fotí, k tomu ještě natáčí, a to vše sdílejí na sociálních sítích. Telefony jako černé hvězdné díry do sebe pohlcují kde co z běžného světa, kdejakou funkci – kamery, televize, PC. Moji synové ve věku deset a jedenáct let už se kupříkladu vůbec nedívají na televizi, i fotbaly a filmy sledují na svých mobilech se sluchátky v uších, sami natáčí a stříhají své vlogy. Dlužno dodat, že kdybych to nedoháněl usínáním u Kriminálky Las Vegas, tak mobily jsou u nás v domácnosti nejvytěžovanější „televizní“ periférií.
A teď k té státní kampani. Stát na ni uvolnil stovky milionů korun, někdy se hovoří o 350 milionech, někdy o čtyř stech. Ať tak či tak, číslo je to mimořádně veliké, jak mi vysvětlili kolegové marketéři, kteří vytvářejí reklamní budgety pro své klienty. K tomu se podívejme na strukturu příjmu televizního signálu u nás. Podle dat ČSÚ z 2017 se v 4,2 milionu českých domácností přijímá televizní vysílání ve 28 procentech přes satelit, v 16 procentech přes kabelovku, 7 procent má IPTV a 49 procent pozemní přenos.
A kde je osa sporu? Že stát, respektive za něj ČT, propaguje pouze pozemní televizní vysílání, byť jeho podíl je už menší než polovina a ten nadto ještě lineárně trvale klesá. Zároveň kampaň odkazuje pouze na webové stránky soukromé akciovky České Radiokomunikace. Což mimochodem ve spojení Česká televize a České radiokomunikace působí dojmem, že jde o státní subjekty. Protože není vysvětleno, že ČRA je běžnou obchodní korporací.
Diváci se tak nemohou dozvědět, že řešením přechodu na DVB-T2 může být i pořízení si kabelové či satelitní televize, které mají dohromady 44 procent podílu na trhu, tedy jen o pět procent méně než pozemní vysílání. Proto tito distributoři volají po tzv. technologické neutralitě. Jistě se dá pochopit chování ČRA, že si vyjednaly takový model podpory svého podnikání. Z pohledu vynakládání státních peněz to je ovšem přes čáru. Je to asi tak, jako by v ulici podnikali tři pekaři. Jeden pekl housky, druhý rohlíky a třetí dalamánky. A stát by dal peníze na kampaň jen tomu, co peče housky. Co za tím může být, těžko říct, že?


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

Smrčka: U Pekingu se bojuje o Pensylvánii

23.04.2024, Autor: red

Dost možná rozhodne Pensylvánie podzimní prezidentské volby ve Spojených státech. Na oltář volebních hlasů dělníků bude proto slavnostně položena i nová americko – čínská obchodní válka.

Hypotéky by mohly zlevňovat rychleji. Riziko snadného odchodu klientů ale pokles sazeb brzdí

22.04.2024, Autor: Z blogosféry

Banky zlevňují hypoteční úvěry hodně pozvolna. Prudký pokles úrokových sazeb by mohl vyvolat spirálu refinancování i běžících fixací nebo tlak na banky, aby sazby v průběhu fixace snižovaly. Mírný poplatek za předčasné splacení totiž dává klientům více volnosti, banky ale riziko jejich odchodu nutně musí zohlednit v cenotvorbě.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Daňhel: Dohledové orgány by měly zamezit neodbornému srovnávání povinného ručení

16.04.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

Na začátku března uveřejnil Ekonomický magazín můj příspěvek Ekonomika „povinného ručení“ musí čelit trendu růstu škodního průběhu. Vzápětí v časopisu Pojistný obzor vyšel text „Povinné ručení zůstává pod tlakem vysoké škodní inflace“. Pojistný matematik Petr Jedlička zde konstatoval, že rozevírání nůžek mezi průměrnou škodou a průměrným pojistným pokračuje. 

Zemřel demýtizátor racionality

16.04.2024, Autor: red

Než se do toho se svým kolegou Amosem Tverskym pořádně pustili, ekonomie byla přesvědčena, že v podstatě bohatě vystačí s matematickým aparátem, sofistikovanými vzorci a důvěrou v lidskou racionalitu.

Schmarcz: Peklo mimořádných schůzí aneb proč dělat něco užitečného, když místo toho můžeme hrát před voliči trapné divadlo?

14.04.2024, Autor: Martin Schmarcz

Mimořádné schůze se mají konat jen mimořádně. Třeba když vypukne válka, pandemie, stav legislativní nouze, nebo vláda provede něco strašného, na co nestačí interpelace. U nás se z toho stává běžný kolorit. Něco ve stylu speciálního vysílání. Obvykle to ale spíše dopadne jako podřadná telenovela.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Poradna: Vyplatí se platit nájem, nebo splácet hypotéku?

12.04.2024, Autor: Z blogosféry

Řada rodin se rozhoduje mezi bydlením v nájmu a pořízením vlastního domova na hypotéku. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Z pohledu budování majetku je vždy výhodnější pořízení vlastní nemovitosti na hypotéku.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama