e-news.cz - kurzy
Reklama

Aktivní turismus v Česku zažívá boom: Němci, Poláci i Nizozemci objevují nové regiony

18.02.2025, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Aktivní turismus v Česku zažívá boom: Němci, Poláci i Nizozemci objevují nové regiony

Podle nejnovějších dat CzechTourism za rok 2024 přinesl pozitivní trend v příjezdovém turismu. Německo, Polsko a Nizozemsko patří mezi klíčové zdrojové trhy. Počet návštěvníků z těchto zemí loni překonal čísla z rekordního roku 2019. Cílené kampaně a propagace přírodních destinací motivovaly zahraniční návštěvníky k objevování krás Česka. Data ukazují, že zatímco Němci nadále preferují lázně a kulturní památky, Nizozemci objevují české kempy a cyklostezky a Poláci si oblíbili Krkonoše a jižní Moravu.

„Naše nejnovější data potvrzují rostoucí oblibu Česka mezi zahraničními turisty a zároveň ukazují oblasti s největším potenciálem. Aktivní dovolená je trendem, který nabývá na síle. V rámci našich kampaní chceme více zdůraznit možnosti, jak spojit sport, přírodu i kulturní zážitky. Proto se zaměřujeme na propagaci méně známých regionů a ukazujeme Česko jako destinaci pro všechny, kdo chtějí aktivně trávit volný čas. Nárůst návštěvnosti z Německa a Polska potvrzuje, že tato strategie funguje,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.

Počet příjezdů a změny v preferencích turistů

Rok 2024 potvrdil stabilní růst příjezdového turismu, ale také ukázal, že se zvyklosti cestovatelů mění. Nejnovější data CzechTourism ukazují, že kampaně agentury na klíčových trzích přinášejí výsledky:

  • Němečtí turisté: loni jich do Česka zamířilo 2 377 682, což představuje meziroční růst o 4,1 %, oproti roku 2019 nárůst o 14,6 %. 
  • Polští turisté: v roce 2024 přijelo do Česka 841 541 návštěvníků, meziročně o 10,8 % více, ve srovnání s rokem 2019 nárůst o 25,3 %. 
  • Nizozemští turisté: v uplynulém roce jich do tuzemska dorazilo 256 789, meziročně mírný pokles o 1,9 %, ale oproti roku 2019 nárůst o 3,2 %. 

Německo zůstává nejsilnějším zdrojovým trhem. Z uvedených tří zemí zaznamenalo Polsko největší procentuální nárůst, zatímco Nizozemci udržují stabilní úroveň návštěvnosti.

Česko už není jen Praha – aktivní turisté objevují nové regiony 

  • Němci vedle tradičních cílů jako je Praha a Karlovy Vary, začínají vyhledávat také Krkonoše a Šumavu. Mají v oblibě wellness, pěší turistiku, vodní sporty nebo cykloturistiku. Rádi k nám jezdí v létě nebo začátkem podzimu. Průměrná délka pobytu: 3,72 dne.
  • Poláci míří hlavně do Prahy, Královéhradeckého a Jihomoravského kraje, ale také do Jeseníků. Dávají přednost pěší turistice, včetně chození na horách, a mají rádi zimní sporty a tuzemské kulturní památky. Pro návštěvu Česka volí hlavně léto. Průměrná délka pobytu: 2,97 dne.
  • Nizozemci si oblíbili Prahu, Jihočeský a Královehradecký kraj. Jako cíl si ale vybírají i Liberecko a Vysočinu. Nejčastěji volí pěší turistiku, vodní sporty a kempování. Dovolenou v Česku tráví zejména v létě. Průměrná délka pobytu: 3,81 dne.

„Klíčem k úspěchu je ještě lepší prezentace regionálního turismu. Lidé chtějí autentické zážitky a Česko v tomto směru nabízí obrovský potenciál. Zvýšení počtu návštěvníků z Polska a Německa ukazuje, že naše kampaně oslovují správné cílové skupiny,“ doplňuje vedoucí Institutu turismu CzechTourism Petr Janeček.

„V uplynulém období jsme se zaměřili na propagaci konkrétních aktivit a zážitků. Daří se nám zvyšovat povědomí o méně známých destinacích a přivádět turisty do regionů, které dříve neměly takovou návštěvnost. Zahraniční návštěvníci si stále častěji vybírají Česko nejen jako destinaci pro kulturní výlety, ale i pro aktivní dovolenou,“ doplňuje ředitelka Odboru marketingu a zahraničních zastoupení CzechTourism Jana Štumpová Konicarová.

CzechTourism plánuje rozšíření digitálních kampaní v Německu, Polsku a Nizozemsku, ale i v dalších zemích světa, včetně vzdálených trhů. Počítá s intenzivnější spoluprací s outdoorovými influencery nebo ještě větší podporou aktivního turismu. Součástí strategie je také podpora udržitelných forem cestování, včetně ekologických ubytování a regionálních vlakových spojení. V jejich obsahu zohledňuje preference turistů z jednotlivých zemí.

Foto: Pixabay

Zdroj: Ministerstvo průmyslu a obchodu


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Průmyslová deflace pokračuje a pokračovat zřejmě i bude

18.04.2025, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu letošního března vykázaly meziměsíční pokles o 0,3 %, což odpovídá meziročnímu snížení taktéž o 0,3 %. Jedná se o nižší výsledek, než očekával trh (-0,1 %). Ceny zemědělských výrobců naopak vzrostly a to o 2,2 % meziměsíčně a o 8,2 % meziročně. Ceny stavebních prací se zvýšily o 0,6 % meziměsíčně a o 3,0 % meziročně, ceny tržních služeb pro podniky pak o 0,9 % meziměsíčně a o 3,7 % meziročně.

Pohonné hmoty jsou o 6 Kč/l levnější než loni. Ve srovnání s okolními zeměmi je Česko suverénně nejlevnější

16.04.2025, Autor: Z blogosféry

Po krátkém zaváhání začátkem dubna pokračoval benzín i nafta v dalším zlevňování. Litr paliv je aktuálně téměř o 6 korun levnější než loni touto dobou. A třeba oproti Polsku je nafta v Česku v průměru levnější o 1,50 Kč/l, ve srovnání s Maďarskem dokonce o 3,70 Kč/l. Plošné ceny paliv pro firemní odběratele klesly jen v tomto týdnu o 1,60 Kč/l, u nafty na 30,89 Kč/l. To může naznačovat další zlevňování.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi se bojí o finance, ale plánují málo. Důchod řeší až na poslední chvíli

15.04.2025, Autor: Z blogosféry

Jen každý osmý Čech má propracovaný finanční plán a na zajištění na stáří začínají lidé myslet v řadě případů až na prahu důchodu. Ukázal to průzkum společnosti Swiss Life Select, podle něhož lidé nejčastěji hledají finanční rady u partnera nebo finančního poradce. Pozitivní zprávou je, že při hledání rad dávají přednost ověřeným zdrojům a odborníkům, nikoliv informacím od influencerů.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama