e-news.cz - kurzy
Reklama

Komunikace vlády podle odborníků: Chaos a nesrozumitelnost

22.06.2023, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Komunikace vlády podle odborníků: Chaos a nesrozumitelnost

Správná komunikace je zárukou úspěchu každé vlády. Po chaotické komunikaci předchozí vlády Andreje Babiše se očekávalo, že ta nová bude schopna situaci zlepšit. Bohužel, zdá se, že výrazná změna nepřišla.

Celkový nepříznivý dojem umocňuje i demise ministra zemědělství Zdeňka Nekuli, který na tiskové konferenci mimo jiné prohlásil, že se nesoustředil na PR. Zeptali jsme se proto marketingových expertů, jak hodnotí celkově komunikaci vlády, její účinnost a hlavně efektivitu. 

„Něco jim řekneme a uvidíme, co zčeří vody a co ne,“ popisuje hned v úvodu, jak situace ohledně neefektivní komunikace vlády působí na Tomáše Zadáka, CEO & client partner digitální agentury Ler Studio.

Podobně to vidí i generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors, „Premiér měl být mnohem naléhavější, sdělení mělo být jednodušší a přímočařejší. Byla chyba kombinovat konsolidační balíček a důchodovou reformu, jsou to složitá témata a každé z nich si zaslouží plnou pozornost. Tiskovou konferenci i vládní komunikaci o konsolidačním balíčku a důchodové reformě považuji za nesrozumitelnou a vzdálenou běžným lidem, jejichž podporu přitom vláda potřebuje,“ říká Ondřej Tyleček.

V roce 2021 byla klíčovým prvkem úspěchu strany SPOLU antiteze politiky a stylu Andreje Babiše. Nová vláda se zaměřila na rozumné hospodaření a strategický výhled namísto populismu a nekontrolovaného zvyšování výdajů. „Voliči měli pocit, že ministři přichází na svá ministerstva s připravenými reformami a vědí, co dělat od samého začátku,” říká Ondřej Tyleček, dodává generální ředitel Fairy Tailors.

Neočekávané události: válka, energetická krize, uprchlická krize

Bohužel, neočekávané události a problémy, jako je válka na Ukrajině, energetická krize a uprchlická krize, vše ovlivnily. Ministr financí ohlásil již druhý balíček úsporných opatření, který vyvolává zásadní otázky. První balíček opatření čelil kritice z různých směrů a jeho konečná podoba ještě není definitivní.

Marketingoví experti poukazují na několik oblastí, kde by vláda měla jednat jinak. Měla být od počátku připravena na námitky opozice a otevřeně s nimi jednat a vysvětlovat. Měla také usilovat o podporu opinion leaderů, včetně nezávislých osobností, kteří by mohli být zastánci a podporovateli vlády. V obsahu by se měla vyhýbat kontroverzním tématům, jako je změna sazeb DPH, která by mohla být vnímána negativně a mít proinflační účinky.

„Od samého začátku měla vláda lépe vysvětlovat opatření pomocí jazyka srozumitelného pro běžné lidi. Měla být připravena na to, že opozice bude pravděpodobně říkat určité věci, a měla by tyto otázky okamžitě otevřeně vyjasnit a vysvětlit, to se bohužel nedělo,” potvrzuje Tomáš Vacek, partner reklamní agentury Contexto.

Sociální sítě: Složité termíny a dlouhé věty 

Důležitou součástí efektivní komunikace je také vhodné využití sociálních médií. Marketingový expert Ondřej Tyleček z Fairy Tailors, upozorňuje, že komunikace vlády na sociálních sítích je sice důstojná a inteligentní, ale poněkud vzdálená běžným lidem. Používání složitých termínů a dlouhých vět na sociálních sítích způsobuje nepochopení a odcizení lidí. Klíčem k úspěchu je propojení různých komunikačních kanálů a důraz na kvalitní obsah.

Závěr

Nedostatek informací a nejasná komunikace vedou k negativnímu vnímání vlády a poklesu její popularity. Lidé mohou získat dojem, že je jedno, koho volí, protože jejich zájmy nejsou dostatečně zohledňovány. Nedostatečná komunikace může způsobit nejistotu a pochybnosti ve společnosti.

Je zřejmé, že komunikace je klíčovým prvkem úspěchu vlády. Důležité je, aby vláda byla transparentní a komunikovala s voliči, aniž by bylo nutné vše vysílat v přímém přenosu. Je také důležité, aby lidem doručovala jasné, jednoduché a srozumitelné zprávy. Samotný marketing nemůže zachránit špatnou politiku, proto je důležité, aby politici přistupovali ke komunikaci s pečlivostí a strategií.

Foto: Pixabay

Zdroj: Kaspar PR


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Inflace v ČR – březen 2025 

14.04.2025, Autor: Martin Švehla

Meziročně vzrostly spotřebitelské ceny v březnu stejně jako v únoru, tedy o 2,7 %. Meziměsíční tempo růstu cen zpomalilo na 0,1 %. I když to vypadá proti únoru jako téměř neznatelné změny, určité rozdíly jsou v tom, které ceny rostly a které naopak klesaly. Březnový vývoj byl ovlivněn zejména vyššími cenami potravin, které tuto tendenci vykazují již delší dobu. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace služeb zůstává poněkud problematická

05.04.2025, Autor: Z blogosféry

Podle předběžného odhadu Českého statistického úřadu vykázaly tuzemské spotřebitelské ceny v průběhu března meziměsíční nárůst o 0,1 %, což by odpovídalo meziroční inflaci v tempu 2,7 %, tedy stejně jako v únoru. Jedná se o mírně vyšší výsledek, než očekával trh (2,5 %) i Česká národní banka (2,6 %). Za celé letošní první čtvrtletí tak průměrná inflace dosáhla hodnoty 2,7 %. Česká koruna sice vykazuje oslabení, nicméně jelikož stejný pohyb předvádí například i polský zlotý, nejedná se patrně o reakci na českou inflaci.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Skupina DHL a Temu podepsaly memorandum o porozumění na podporu místních podniků

04.04.2025, Autor: red

Skupina DHL, přední světová logistická společnost, podepsala memorandum o porozumění s e-commerce tržištěm Temu, aby prohloubila spolupráci a dále rozšířila své úspěšné partnerství. Cílem dohody je posílit spolupráci a lépe podpořit místní malé a střední podniky (MSP) na zavedených trzích i na trzích, které rostou, jako je východní Evropa a Blízký východ. Obě strany se zavázaly podporovat obchodování v souladu s předpisy a udržitelné postupy.

Cena mědi zbořila strop

04.04.2025, Autor: Z blogosféry

V posledních dnech zažívá měď investiční horečku, která nemá obdoby.  Cenný kov nedávno překonal významnou úroveň hranici 5 USD za libru, a to na pozadí pokračující hrozby vysokých dovozních cel do USA. Kov tak potvrzuje svou důležitou roli v mezinárodním obchodě a dodavatelských řetězcích, které se právem obávají negativních dopadů této obchodní politiky. Může hodnota mědi na trzích dále růst? Jaké klíčové faktory ovlivňují krátkodobě i dlouhodobě vývoj ceny u tohoto kovu? 

ČNB pokračuje ve „stop-and-go“

26.03.2025, Autor: Z blogosféry

Bankovní rada České národní banky na svém dnešním pravidelném měnověpolitickém zasedání rozhodla o zachování základní úrokové sazby na stávající úrovni, tedy 3,75 %. Tento výsledek je v souladu s naším i tržním očekáváním a nepředstavuje tedy velké překvapení. Tomu odpovídá i prakticky nulová reakce kurzu české koruny.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

ČNB sazby pravděpodobně nezmění. Co sledovat po zasedání?

26.03.2025, Autor: Z blogosféry

Dnešní zasedání ČNB pravděpodobně nepřinese, co se týká rozhodnutí, velké překvapení. Centrální bankéři komunikovali v poměrně jasné shodě, že v březnu sazby zůstanou beze změny na úrovni 3,75 %. Klíčové tedy bude sledovat doprovodné komentáře guvernéra a hodnocení rizik. Pozornost by se měla soustředit na následující otázky.

Havárie vodovodního řadu v Praze 5

21.03.2025, Autor: red

V oblasti Prahy 5 - Hlubočepy, Košíře, Radlice a Smíchov je kvůli havárii na vodovodním řadu nyní bez vody a nebo s nízkým tlakem vody přes 22 000 odběratelů.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama