e-news.cz - kurzy
Reklama

Letiště Praha bude modernizovat okolí hlavní dráhy. Práce začnou na konci března

29.01.2025, Autor: red

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Letiště Praha bude modernizovat okolí hlavní dráhy. Práce začnou na konci března

Letiště Praha zahajuje 31. března 2025 uzavírku hlavní dráhy 06/24, která potrvá 4,5 měsíce. Obsáhne tedy větší část letní sezóny. Během modernizace okolí dráhy dojde k nutným stavebním a technologickým pracím, které mají za cíl udržet dráhu ve standardech požadovaných předpisy a zvýšit provozní bezpečnost.

Veškerý provoz letadel bude po dobu uzavírky hlavní dráhy převeden na vedlejší dráhu 12/30, která svými příletovými a odletovými směry vede letadla nad hustě osídlenými částmi Prahy a Středočeského kraje. Uzavírku využije také Ředitelství silnic a dálnic k pracím, které souvisejí s výměnou lávky s navigačním zařízením pro letecký provoz i se zkapacitněním D7 v této části. Modernizace okolí hlavní dráhy bude probíhat i v roce 2026.

„Úprava okolí hlavní dráhy je zcela nezbytná a nemůžeme ji odkládat,” uvedla Eva Krejčí, ředitelka komunikace a marketingu a dodala: “Po dobu nezbytně nutnou budeme pro veškerý letecký provoz využívat vedlejší dráhu. S ohledem na to, že tato dráha není přizpůsobena pro vzlety a přistání za snížené viditelnosti, provádíme opravy v měsících, kdy je na základě dlouhodobých statistik výskyt mlh nejnižší. O této skutečnosti jsme také s předstihem informovali i představitele dotčených lokalit. Omlouváme se občanům, kterých se tato situace dotkne, ale dokud nebude v provozu paralelní dráha, nemáme jinou možnost než převést veškerý provoz na vedlejší dráhu.” V průběhu uzavírky hlavní dráhy budou přílety plánovány převážně směrem na Prahu, vzlety pak směrem na Kladno.

Údržba v okolí dráhy zahrnuje realizaci celkem 15 stavebních a technologických projektů s cílem maximálně využít období uzavírky. Mezi ty největší projekty budou patřit opravy či výstavba pojezdových drah a rekonstrukce části stokového systému za účelem zkapacitnění odvodu vod ze zpevněných ploch letiště. Všechny tyto stavby se nacházejí v těsné blízkosti hlavní dráhy a neumožňují ji tedy současně využívat pro vzlety a přistání letadel. Opravy se však netýkají samotné hlavní dráhy, která prošla kompletní rekonstrukcí v roce 2012 a 2013. 

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) využije uzavírku na Letišti Václava Havla Praha k vlastní stavební činnosti na dálnici D7, která významně ovlivňuje provoz hlavní dráhy. Z tohoto důvodu jsou akce vzájemně koordinovány. “Na dálnici D7, v blízkosti mimoúrovňové křižovatky Aviatická, plánujeme celkovou rekonstrukci lávky pro pražské Letiště Václava Havla Praha. Jedná se o lávku, která není veřejně přístupná a je osazena letištní technikou. Stavební akce bude zahrnovat demolici původního mostního objektu a výstavbu nového, který bude 1,5 krát delší, což umožní plánované rozšíření dálnice v těchto místech ze dvou na tři pruhy v každém směru. Původně byla rekonstrukce součástí připravované přestavby mimoúrovňové křižovatky, kvůli koordinaci s leteckým provozem ji však budeme realizovat už s předstihem, jako samostatnou akci. Během demolice dojde k úplné uzavírce dálnice na jeden víkend. Rekonstrukci bychom chtěli zahájit koncem března a bude trvat maximálně 200 dnů. Aktuálně pro ni vybíráme zhotovitele,” uvádí Jan Rýdl, vedoucí Odboru komunikace Ředitelství silnic a dálnic.

V roce 2026 budou práce pokračovat přibližně ve stejném termínu, přičemž se bude pokračovat v dalších stavebních akcích a technologických pracích. „Opravy bohužel nelze provést najednou v jednom roce, neboť bychom se již termínově pohybovali v měsících s vyšším výskytem nepříznivých povětrnostních podmínek, zejména mlh,“ upřesňuje Eva Krejčí. 

Letiště Praha zároveň pokračuje v plánu výstavby paralelní dráhy, po jejímž zprovoznění se opravy či úpravy dráhového systému budou řešit mimo hustě osídlené oblasti Prahy a Středočeského kraje. Aktuálně probíhá územní řízení na tuto stavbu.

Foto: Pixabay

Zdroj: Letiště Praha


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Stavební projekty nabírají zpoždění. Chybí kvalifikovaní pracovníci

30.01.2025, Autor: Z blogosféry

Stavební trh v České republice trpí nedostatkem stavbyvedoucích a projektových manažerů. Podle společnosti COBAP, předního českého dodavatele a správce komplexních řešení v oblasti technického zařízení budov, se i proto realizace staveb prodlužuje v průměru o tři měsíce. V krajních případech může jít dokonce o několikaleté zpoždění. 

Pracující důchodci ušetří už za leden na pojistném, o slevu si ale musí zažádat

30.01.2025, Autor: Z blogosféry

Senioři, kteří pobírají starobní penzi a zároveň dále pracují, nemusí ze svého příjmu nově od ledna hradit důchodové pojištění. Nicméně o změnu si musejí zažádat sami, nezačne nabíhat se automaticky. Sleva se poprvé promítne v příjmech za leden, tedy ve výplatě, kterou pracující senioři dostávají během února. Podrobněji se tématu věnuje Veronika Štimačová, specialistka na mzdové účetnictví z poradenské společnosti BDO.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

RPO - nový trend v náboru zaměstnanců. Ušetří až polovinu času a čtvrtinu nákladů 

29.01.2025, Autor: Z blogosféry

Nejnižší nezaměstnanost v rámci celé EU, omezené kapacity a zdroje potřebné pro efektivní realizaci náborových procesů, nedostatečné know-how. To jsou nejčastější důvody, proč společnosti ve stále větším měřítku celý náborový proces řeší outsourcingem. Trh RPO (Recruitment Process Outsourcing) proto roste, globálně dokonce až o 20 % ročně. Službu, která přináší urychlení, zlevnění a zefektivnění náboru v České republice nyní zavádí i personální agentura Grafton Recruitment. 

Letiště Praha bude modernizovat okolí hlavní dráhy. Práce začnou na konci března

29.01.2025, Autor: red

Letiště Praha zahajuje 31. března 2025 uzavírku hlavní dráhy 06/24, která potrvá 4,5 měsíce. Obsáhne tedy větší část letní sezóny. Během modernizace okolí dráhy dojde k nutným stavebním a technologickým pracím, které mají za cíl udržet dráhu ve standardech požadovaných předpisy a zvýšit provozní bezpečnost.

Pražská stoková síť byla pod drobnohledem

24.01.2025, Autor: red

„Kanálníci“ Pražských vodovodů a kanalizací ani v loňském roce nezaháleli. Prohlédli 145 kilometrů stokové sítě, zkontrolovali 1 794 vstupních šachet a objektů. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Zvýšení kvalifikace a podpora technických oborů. MPO připravilo návrh zákona o mistrovské zkoušce

22.01.2025, Autor: Z blogosféry

Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) předložilo návrh zákona o mistrovské kvalifikaci a mistrovské zkoušce do mezirezortního připomínkového řízení. Cílem je vytvořit transparentní a jednotný systém uznávání nejvyšší úrovně odborných dovedností, který podpoří prestiž řemesel, zvýší konkurenceschopnost českých odborníků a současně posílí zájem mladých lidí o technické obory.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace na konci roku vzrostla, průměr za celý loňský rok dosáhl 2,4 procenta

14.01.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrná míra inflace za loňský rok činila 2,4 procenta. Ceny zboží vzrostly o 0,9 procenta a služeb o 5,1 procenta. Na konci roku inflace zrychlovala, když spotřebitelské ceny podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) v prosinci meziročně vzrostly o rovná tři procenta procenta.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama