Apogeo
Reklama

Třetina zaměstnanců se chystá zažádat o přidání peněz, většina je ale skeptická 

10.11.2022, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Třetina zaměstnanců se chystá zažádat o přidání peněz, většina je ale skeptická 

Přidat peníze je v současné době jednoznačně nejčastější požadavek zaměstnanců na jejich nadřízené. Žádat o více peněz, navýšení benefitů nebo o vyšší účelové příspěvky plánuje v nejbližší době celkem polovina zaměstnanců. Ohledně výsledku vyjednávání jsou ale spíše skeptičtí. Jen 5 % z nich věří, že jim zaměstnavatel plně vyhoví, více než polovina naopak očekává, že jim vstříc nevyjde. Pokud se to opravdu stane, nejčastěji si lidé začnou hledat jinou práci. Vyplývá to z Barometru zaměstnanců společnosti Up Česká republika mezi více než 1000 respondenty z tuzemských firem.

Přidání peněz je dlouhodobě nejčastějším požadavkem zaměstnanců na své nadřízené a platí to i v současné situaci vysoké inflace a rekordního poklesu reálných mezd. V blízké době plánuje zažádat o přidání peněz 32 % zaměstnanců. Nejopatrnější jsou prokazatelně lidé před důchodem, zatímco nejmladší zaměstnanci jsou ve velké míře připraveni jednání vyvolat.

Rychlý efekt

Přidání peněz ale není jediným požadavkem, se kterým plánují zaměstnanci za svými nadřízenými vyrazit. Určitou formu nové nebo navýšené finanční i nefinanční podpory bude aktuálně žádat polovina lidí. Vedle vyšší mzdy půjde nejčastěji o navýšení nebo přidání benefitů, zavedení hybridního režimu práce a navýšení podpory stravování. Naopak podpora vzdělávání nebo příspěvek související s očkováním proti covidu jsou aktuálně spíše na okraji zájmu.

„Nejžádanější je momentálně ta pomoc, která dovede rychle a efektivně ulevit rodinnému rozpočtu. V případě stravování to představuje navýšení hodnoty papírové stravenky či eStravenky, u dopravy se může jednat například o účelový příspěvek na pohonné hmoty nebo poskytnutí služebního auta pro soukromé účely. Žádaná bude čím dál více také finanční podpora práce na home office a v naší aplikaci Můj Up vidíme i rostoucí popularitu slev a cash back programů mezi zaměstnanci,“ popisuje Stéphane Nicoletti, generální ředitel společnosti Up Česká republika, která se specializuje na péči o zaměstnance.

Převládá skepse

Přestože velká část lidí je odhodlána vyjednávat o individuálních podmínkách, optimistický výsledek očekává jen třetina z nich. Jen 5 % si myslí, že jim zaměstnavatel vyjde vstříc v plném rozsahu, zbylých 29 % věří v alespoň částečný úspěch vyjednávání. Svůj optimismus opírají tito zaměstnanci především o pracovní zásluhy a potřebu zaměstnavatele udržet si je.  

Většina zaměstnanců však nevidí své vyhlídky tak růžově. 51 % očekává, že zaměstnavatel jejich požadavkům vstříc nevyjde. Skeptičtí žadatelé si myslí, že jejich nadřízený využije zejména toho, že ani bez jeho ústupku neodejdou jinam. Jsou také obecně přesvědčeni, že vedoucí tvrdě hájí zájmy firmy a není příliš svolný ke kompromisu. Ve vyjednávání ochotně použije spíš argumenty obecné povahy. Typicky pražským odůvodněním bude sdělení, že ani ostatním nebylo přidáno.  

Čas jít o dům dál?

Pokud zaměstnavatel opravdu nevyjde vstříc požadavkům zaměstnanců, radikální reakci v podobě odchodu zvolí jen o něco málo více než 10 % lidí. Možná mnohem nebezpečnější reakcí bude ale ta nejčastější. Více než čtvrtina lidí totiž sice zůstane ve stávající práci, ale zároveň si začne hledat jiné místo. Dalších 18 % také zůstane, ale negativní výsledek vyjednávání se projeví na jejich vstřícnosti.  

„To už dohromady představuje velkou skupinu zaměstnanců, kteří nebudou tolik loajální, angažovaní a spokojení. Přitom právě tyto vlastnosti se už v době covidu ukázaly jako klíčové a zaměstnavatelé by se měli snažit je podporovat. Mnoho firem se sice nachází v nelehké situaci a nemůže lidem pomoci přímým finančním příspěvkem, často lze ale najít nějaký kompromis, který je přijatelný pro obě strany,“ dodává  Nicoletti.

Foto: Pixabay

Zdroj: INTENSITY


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Sdílená auta stále více používají i lidé ve věku 40 – 60 let

30.04.2024, Autor: Z blogosféry

Carsharing se v posledních letech stává stále populárnější alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu. A to nejen ve světových metropolích, ale i v České republice. Není překvapivé, že nejčastějšími uživateli jsou zástupci mladší generace, pro které je sdílená ekonomika součástí životního stylu.

Rozdělený dluhopisový trh

29.04.2024, Autor: Z blogosféry

Akcie a dluhopisy vykázaly v roce 2022 po delší době shodný vývoj, když společně zaznamenaly výraznější propady. Stejný směr nalezly obě třídy aktiv i v roce 2023, ale tentokrát udělaly investorům radost a shodně přinesly výrazné kladné zhodnocení. Co se týká letošního vývoje, dostál vzájemný vztah mezi akciemi a dluhopisy změn: začaly se mezi nimi rozevírat výkonnostní nůžky. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama