Snad nikomu se v těchto dnech nechce stát ve frontách na úřadech, v bankách nebo na poště.
Ale co když potřebujete podat daňové přiznání, narychlo sjednat pojištění nebo se registrovat na úřadu práce?
Mnoho záležitostí dnes naštěstí zvládnete obstarat online. Poradíme, které to jsou.
Sjednání pojištění
Jste doma a volný čas byste rádi využili k činnosti, kterou měsíce nebo i roky odkládáte, a sice k uspořádání a aktualizaci vašich pojistných smluv? Nebo vám končí platnost smlouvy o povinném ručení nebo třeba pojištění majetku a chtěli byste si sjednat nové a výhodnější? I to můžete obstarat online. Alternativu k návštěvě pobočky nebo schůzky s pojišťovacím poradcem nabízí služba RIXO.cz. Ta vám zdarma zkontroluje a ohodnotí kvalitu vaší smlouvy. I během pandemie navíc pomáhá se sjednáním nových smluv, a to včetně životního pojištění.
Komunikace s mnoha úřady
Kvůli nouzovému stavu omezuje zcela pochopitelně své služby také Česká pošta. Doporučený dopis klasickou cestou tak často ani nepošlete nebo musíte počítat s časovou prodlevou. I to má řešení. Všechny právnické a fyzické osoby, které mají datovou schránku, si mohou nově posílat poštovní datové zprávy mezi sebou zdarma. Tato zpráva je alternativou doporučeného dopisu a vy tak máte jistotu, že dorazí k vašemu adresátovi včas a bez komplikací. Kromě zpráv dopisního charakteru z ní vyřídíte i podstatnou část komunikace s úřady, jako je podání daňového přiznání, zápis do katastru nemovitostí, výpis z rejstříků nebo zjištění bodového stavu řidiče. Pokud datovou schránku ještě nemáte, můžete si ji založit dvěma způsoby. Z domova na portálu Datové schránky s pomocí eObčanky s aktivovaným čipem a elektronickou čtečkou. Druhou možností je jednoduchá registrace na pobočce CzechPoint. Jedna krátká návštěva vám tak ušetří nutnost chodit osobně na mnoho dalších úřadů.
On-line konzultace s právníkem
Nouzový stav přinesl řadu nových situací, které jsme dříve nemuseli řešit. Třeba to, jak má v karanténě fungovat střídavá péče o dítě, zda zaměstnavatel musí umožnit zaměstnanci home office nebo jestli má rodič nárok na náhradu za ošetřování dítěte, když jsou zavřené školy. Pokud si v některých otázkách nevíte rady, možná se chcete obrátit na právníka. A to může být komplikace, protože mnoho jich po dobu nouze uzavřelo své kanceláře. Řešení nabídla Unie rodinných advokátů, která na webových stránkách uracr cz zdarma zřídila koroporadnu, kam se lze bezplatně i z domova obracet s dotazy právního charakteru. Nechybí zde ani nejčastější otázky, které už právní experti s občany řešili.
Registrace na úřad práce
Pandemie koronaviru a její důsledky připravily o práci mnoho lidí, zejména těch, kteří pracovali ve službách. Pokud jste se do této nešťastné situace dostali také a jste bez práce, je potřeba se registrovat na úřadu práce. Ani tam se během nouze nemusíte dostavit osobně, protože tyto úřady umožnily žádosti, které se běžně vyřizují osobně, zasílat též e-mailem, a to i bez ověřeného elektronického podpisu. Kromě žádosti o zařazení do databáze lze elektronicky žádat také o jakoukoliv podporu či dávku vyplácenou tímto úřadem. Podrobnosti naleznete na webových stránkách Úřadu práce nebo na stránkách MPSV.
Foto: Pixabay