Apogeo
Reklama

Manažera štěstí už má šestina firem, zaměstnanci chtějí kratší pracovní týden

09.10.2023, Autor: Z blogosféry

1 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 5
Manažera štěstí už má šestina firem, zaměstnanci chtějí kratší pracovní týden

Osm z deseti zaměstnanců je v práci šťastných. Roste vliv dobrého šéfa na spokojenost lidí a téměř o desetinu přibylo těch, kteří by byli šťastnější, kdyby pracovali o den v týdnu méně.

Vyplývá to z reprezentativního průzkumu personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sesbírala agentura Talk Online Panel.

„Už potřetí jsme se zaměřili na otázku štěstí lidí v práci. Během čtyř let se víc než zdvojnásobil počet lidí, kteří se na pracovišti setkali s pozicí manažera štěstí. Z šesti na deset procent také vyrostl význam dobrého šéfa pro spokojenost lidí v práci,“ shrnuje František Boudný, ředitel Předvýběru.CZ.

Se specialistou, který se stará o spokojenost zaměstnanců, se setkalo 16 % respondentů. Přibývá lidí, kteří si myslí, že je to užitečná pozice (59 %) a naopak ubývá těch, kteří práci manažera štěstí považují za módní výstřelek (myslí si to jen devět procent dotázaných).

„Lidé jsou v přístupu k práci stále pragmatičtější. Víc dávají přednost dobré výplatě než tomu, jestli je práce baví,“ říká šéf personálky. Dobrá výplata je nyní nejdůležitějším faktorem spokojenosti (28 % respondentů), zatímco dříve klíčový požadavek „dělat práci, která mě baví“ skončil se sedmadvacetiprocentním podílem až na druhém místě.

Každý druhý člověk míní, že by byl víc šťastný, kdyby pracoval o den v týdnu méně. Přitom před dvěma lety bylo takových lidí o jedenáct procentních bodů méně.

Lidé chtějí home office, i když vidí i jeho slabiny

Skoro šest procent lidí uvedlo jako jeden z faktorů ovlivňujících spokojenost v práci možnost pracovat z domova ‒ což je o půldruhého procentního bodu více než před dvěma lety.

Více dotázaných souhlasí s tím, že jim home office vyhovuje víc než chození do práce, protože stihnou i jiné věci a téměř o pětinu více lidí se domnívá, že to přispívá k jejich lepším pracovním výsledkům.

Čtyři z deseti respondentů ale vnímají, že home office trvající delší dobu způsobuje ztrátu jejich motivace k práci a jen o něco méně lidí uvádí, že nedostatek kontaktu s kolegy jejich práci zhoršuje.

Data pro reprezentativní průzkum sesbírala agentura Talk Online Panel na vzorku 500 pracujících ve věku 18-59 let. Obdobné průzkumy pro Předvýběr.CZ proběhly před kovidem na podzim 2019 a po kovidové pandemii na jaře 2021.

Foto: Pixabay

Zdroj: e.vox


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Sdílená auta stále více používají i lidé ve věku 40 – 60 let

30.04.2024, Autor: Z blogosféry

Carsharing se v posledních letech stává stále populárnější alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu. A to nejen ve světových metropolích, ale i v České republice. Není překvapivé, že nejčastějšími uživateli jsou zástupci mladší generace, pro které je sdílená ekonomika součástí životního stylu.

Rozdělený dluhopisový trh

29.04.2024, Autor: Z blogosféry

Akcie a dluhopisy vykázaly v roce 2022 po delší době shodný vývoj, když společně zaznamenaly výraznější propady. Stejný směr nalezly obě třídy aktiv i v roce 2023, ale tentokrát udělaly investorům radost a shodně přinesly výrazné kladné zhodnocení. Co se týká letošního vývoje, dostál vzájemný vztah mezi akciemi a dluhopisy změn: začaly se mezi nimi rozevírat výkonnostní nůžky. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama