e-news.cz - kurzy
Reklama

Konec Uber Eats mění rozvoz. Restaurace chtějí přímý kontakt se zákazníkem

14.05.2020, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Konec Uber Eats mění rozvoz. Restaurace chtějí přímý kontakt se zákazníkem

Konec Uber Eats v České republice může být pro řadu lidí velkým překvapením. Během koronavirové krize jsme na trhu byli svědky spíše opačného přístupu, kdy konkurenční platformy prostřednictvím rozvozu jídla či potravin naopak reagovaly na prudký propad poptávky v osobní přepravě.
Při bližším pohledu na fenomén rozvozu jídla a na to, jak se v posledních letech vyvíjí, se ale o až tak překvapivý moment nejedná. Restaurace totiž začínají rozvoz vnímat a řešit jinak – samy.
Prodej jídla skrze platformy třetích stran samozřejmě má své výhody. Často se jedná o dobře známé služby s širokou uživatelskou základnou, takže jistý odbyt je svým způsobem zajištěn. Rozvoz skrze podobné služby má však také celou řadu méně viditelných, ale o to zásadnějších nevýhod.
Tou první je, že restaurace přijde o mnoho peněz na poplatcích, které jdou vysoko nad rámec poplatku za doručení, který platí zákazník. Mnohem větším problémem ale je, že daný podnik přichází o svou identitu a o svůj kontakt se zákazníkem. Služby jako Uber Eats, Wolt či Dáme Jídlo jsou tržištěm, kde zákazník najde širokou nabídku pokrmů všeho druhu, ale rozhodně nejsou místem, kde by podnik mohl budovat svou značku a získávat si loajalitu zákazníka.
Na tuto skutečnost v poslední době přichází mnoho hráčů na českém trhu, kteří si začínají rozvoz řešit po svém. Rozjíždějí svou vlastní rozvozovou službu dostupnou na svém vlastním webu, kde mohou dlouhodobě budovat svou image, a kde je nikdo neomezuje v tom, jak mají svou službu stavět. Rozvoz se pro restauraci může stát silným komunikačním kanálem, na které se podnik může dále profilovat a pod svým vlastním jménem nabízet konkrétní přidanou hodnotu svým zákazníkům.
Příjemným bonusem pak je, že se restaurace nemusí o své tržby dělit s prostředníkem. To ale samozřejmě neznamená, že má mít každá restaurace vlastní vozový park – samotná logistika je tím posledním krokem v celém procesu a mnohdy je efektivnější ji outsourcovat.
Na základě našich dlouholetých zkušeností při spolupráci s významnými hráči v gastro segmentu jsme si ověřili, že restaurace a řetězce požadují primárně jedno – chtějí se zákazníkem navazovat vlastní vztah, prostřednictvím vlastních kanálů, a tento vztah mít plně pod kontrolou. Snaha budovat svůj vlastní brand a nevzdávat se jej ve prospěch rozvozce je patrná napříč celým trhem, ať už jde o klasické restaurace, nebo třeba fast foody.
Velkou výhodou pro restaurace je, že pokud se rozhodnou jít touto cestou a rozvážet jídlo po svém, na trhu existují logistické služby, které jim rozvážku zajistí plně „na klíč“ a dle jejich představ. Kurýr takových služeb navíc může sloužit nejen jako ten, kdo předá jídlo, ale jako nedílná součást celé zákaznické zkušenosti a dobře vyškolený ambasador dané restaurace – může mít dokonce co-brandovaný vůz a uniformu.
Kvalitní logistický partner navíc dokáže pružně reagovat na změny poptávky a balancovat rozvozové kapacity, což restaurace s vlastní omezenou flotilou přirozeně nedokáže. Výhoda kvalitního logistického zázemí byla ostatně o to viditelnější v době nejhlubší koronavirové krize. DoDo zajišťuje rozvoz například pro Hotovky Košík, po nichž ze dne na den raketově vystřelila poptávka a bylo tedy potřeba okamžitě zajistit dostatečné logistické zajištění. Vlastní flotila v takové chvíli není alternativou a zdánlivé řešení v podobě vstupu na rozvozovou platformu má bohužel již výše popsaná úskalí.
Možnosti pro restaurace jsou skutečně široké a je jen na nich, jak si rozvoz a jeho podobu nastaví. Dnes je již ale zřejmé, že rozvoz není jen cestou, jak „udat navařené jídlo“. Rozvozová služba je další plnohodnotnou cestou k zákazníkovi a je tedy velmi důležité, jakým způsobem se k ní restaurace postaví. S tím, jak se veškeré naše nakupování přesouvá čím dál více na internet, může být právě celková kvalita rozvozové služby tím, co rozhodne o úspěchu a neúspěchu restaurace.
MICHAL MENŠÍK, CEO logistického startupu DoDo
Foto 1: Pixabay
Foto 2: archiv autora


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Švehla: České euro jako sen

19.11.2024, Autor: Z blogosféry

Má či nemá být u nás přijata společná měna euro? Už dvacet let odpovídáme šalamounsky: samozřejmě, že má, ale zatím není jasné kdy. 

Daňhel (VŠE): Naše ekonomika je po 35 létech čím dál méně tržní

18.11.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

V souvislosti s třicátým pátým výročím sametové revoluce nutno konstatovat značný posun v sentimentu současné společnosti od tehdejších představ o dalším směřování naší země. Prvořadým úkolem po listopadu byl v ekonomické rovině co nejrychlejší přechod z nemonetárního administrativně příkazového modelu na tržní trajektorii. Tržní spontaneita byla ale posléze stále více oslabována dirigistickými státními zásahy až k dnešnímu stavu s emisními povolenkami. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Pojistí Scholz porážku německých socialistů?

14.11.2024, Autor: Vojtěch Benda

V minulém týdnu Německo zažilo rozpad vládní koalice a nyní míří k předčasným volbám. Do těch patrně povede německé socialisty stávající kancléř Olaf Scholz, i když pod jeho vedením ztrácejí na popularitě a dostalo se mu nejhoršího hodnocení mezi poválečnými kancléři. 

Vysoké pokuty pro Facebook v Evropě i Koreji

11.11.2024, Autor: Vojtěch Benda

Společnost Meta, která vlastí Facebook, Instagram a WhatsApp, musí v Jižní Koreji zaplatit pokutu 21,l miliard wonů (asi 3,6 miliard korun) za nezákonné shromažďování informací o svých klientech. Tento podzim se jedná již o druhou pokutu, která byla společnosti Meta uložena. Na konci září uložila Irská komise na ochranu dat společnosti Meta pokutu ve výši 91 milionů euro (více než 2,3 miliard korun) za špatné zacházení s hesly uživatelů.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama