e-news.cz - kurzy
Reklama

Konec Uber Eats mění rozvoz. Restaurace chtějí přímý kontakt se zákazníkem

14.05.2020, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Konec Uber Eats mění rozvoz. Restaurace chtějí přímý kontakt se zákazníkem

Konec Uber Eats v České republice může být pro řadu lidí velkým překvapením. Během koronavirové krize jsme na trhu byli svědky spíše opačného přístupu, kdy konkurenční platformy prostřednictvím rozvozu jídla či potravin naopak reagovaly na prudký propad poptávky v osobní přepravě.
Při bližším pohledu na fenomén rozvozu jídla a na to, jak se v posledních letech vyvíjí, se ale o až tak překvapivý moment nejedná. Restaurace totiž začínají rozvoz vnímat a řešit jinak – samy.
Prodej jídla skrze platformy třetích stran samozřejmě má své výhody. Často se jedná o dobře známé služby s širokou uživatelskou základnou, takže jistý odbyt je svým způsobem zajištěn. Rozvoz skrze podobné služby má však také celou řadu méně viditelných, ale o to zásadnějších nevýhod.
Tou první je, že restaurace přijde o mnoho peněz na poplatcích, které jdou vysoko nad rámec poplatku za doručení, který platí zákazník. Mnohem větším problémem ale je, že daný podnik přichází o svou identitu a o svůj kontakt se zákazníkem. Služby jako Uber Eats, Wolt či Dáme Jídlo jsou tržištěm, kde zákazník najde širokou nabídku pokrmů všeho druhu, ale rozhodně nejsou místem, kde by podnik mohl budovat svou značku a získávat si loajalitu zákazníka.
Na tuto skutečnost v poslední době přichází mnoho hráčů na českém trhu, kteří si začínají rozvoz řešit po svém. Rozjíždějí svou vlastní rozvozovou službu dostupnou na svém vlastním webu, kde mohou dlouhodobě budovat svou image, a kde je nikdo neomezuje v tom, jak mají svou službu stavět. Rozvoz se pro restauraci může stát silným komunikačním kanálem, na které se podnik může dále profilovat a pod svým vlastním jménem nabízet konkrétní přidanou hodnotu svým zákazníkům.
Příjemným bonusem pak je, že se restaurace nemusí o své tržby dělit s prostředníkem. To ale samozřejmě neznamená, že má mít každá restaurace vlastní vozový park – samotná logistika je tím posledním krokem v celém procesu a mnohdy je efektivnější ji outsourcovat.
Na základě našich dlouholetých zkušeností při spolupráci s významnými hráči v gastro segmentu jsme si ověřili, že restaurace a řetězce požadují primárně jedno – chtějí se zákazníkem navazovat vlastní vztah, prostřednictvím vlastních kanálů, a tento vztah mít plně pod kontrolou. Snaha budovat svůj vlastní brand a nevzdávat se jej ve prospěch rozvozce je patrná napříč celým trhem, ať už jde o klasické restaurace, nebo třeba fast foody.
Velkou výhodou pro restaurace je, že pokud se rozhodnou jít touto cestou a rozvážet jídlo po svém, na trhu existují logistické služby, které jim rozvážku zajistí plně „na klíč“ a dle jejich představ. Kurýr takových služeb navíc může sloužit nejen jako ten, kdo předá jídlo, ale jako nedílná součást celé zákaznické zkušenosti a dobře vyškolený ambasador dané restaurace – může mít dokonce co-brandovaný vůz a uniformu.
Kvalitní logistický partner navíc dokáže pružně reagovat na změny poptávky a balancovat rozvozové kapacity, což restaurace s vlastní omezenou flotilou přirozeně nedokáže. Výhoda kvalitního logistického zázemí byla ostatně o to viditelnější v době nejhlubší koronavirové krize. DoDo zajišťuje rozvoz například pro Hotovky Košík, po nichž ze dne na den raketově vystřelila poptávka a bylo tedy potřeba okamžitě zajistit dostatečné logistické zajištění. Vlastní flotila v takové chvíli není alternativou a zdánlivé řešení v podobě vstupu na rozvozovou platformu má bohužel již výše popsaná úskalí.
Možnosti pro restaurace jsou skutečně široké a je jen na nich, jak si rozvoz a jeho podobu nastaví. Dnes je již ale zřejmé, že rozvoz není jen cestou, jak „udat navařené jídlo“. Rozvozová služba je další plnohodnotnou cestou k zákazníkovi a je tedy velmi důležité, jakým způsobem se k ní restaurace postaví. S tím, jak se veškeré naše nakupování přesouvá čím dál více na internet, může být právě celková kvalita rozvozové služby tím, co rozhodne o úspěchu a neúspěchu restaurace.
MICHAL MENŠÍK, CEO logistického startupu DoDo
Foto 1: Pixabay
Foto 2: archiv autora


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Británie: Konec divokého západu „Kup teď, zaplať později“

29.05.2025, Autor: Vojtěch Benda

Čím dál oblíbenější systém, kdy kupující platí za produkt postupně, je v Británii vlastně neregulovanou půjčkou. Podle tamních úřadů tak hrozí, že by se kupující mohli přílišným využíváním tohoto způsobu platby dostat do dluhové pasti. Z toho důvodu tamní vláda plánuje poskytovatele této služby více regulovat.

Švehla: Což takhle staré dobré plánování?

29.05.2025, Autor: Martin Švehla

I když je letošní atmosféra prostoupená národohospodářským optimizmem, reálně je česká ekonomika spíš v postkrizové situaci. Celková životní úroveň se jen zvolna vrací na hodnoty z roku 2019, tedy před covidem. Nominálně vzrost sice HDP z 252 mld dolarů v roce 2019 na loňských 330 miliard dolarů, ale tato čísla jsou z hlediska životní úrovně velmi relativní.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Schmarcz: Piráti nás chtějí nakopnout? Už toho zkopali až dost

28.05.2025, Autor: Martin Schmarcz

Jsou kampaně horší a lepší, populistické a věcné, negativní a pozitivní. A pak drzé. Ta pirátská se řadí k poslední kategorii. Oni že nám slibují výstavbu bytů, odstranění byrokracie, modernizaci státu, transparentnost, snížení daní rodinám?

Americké banky a kryptoměny: Nový stablecoin na obzoru?

27.05.2025, Autor: Josef Neštický

Několik velkých amerických bank, včetně JPMorgan Chase či Bank of America, zvažuje společný vstup do světa kryptoměn prostřednictvím vlastního stablecoinu. Informaci přinesl Wall Street Journal a naznačuje, že tradiční finanční giganti chtějí držet krok s digitální revolucí. 

Daňhel: Kolem přijetí eura přetrvávají rozpaky

27.05.2025, Autor: Jaroslav Daňhel

V předvolebním období se ve zvýšené míře ve veřejném prostoru vynořuje otázka přijetí euro. Ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček je jednoznačného názoru, že pro exportně orientovanou ekonomiku, jako je ta naše, je hospodářskou chybou, že jsme ještě euro nezavedli.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Hotovost pod matrací: Proč Nizozemská centrální banka varuje před výpadky plateb?

27.05.2025, Autor: red

Nizozemská centrální banka (DNB) přichází s neobvyklým doporučením – mít doma hotovostní rezervu pro případ třídenního výpadku elektronických plateb. Je to varování před reálnou hrozbou, nebo jen preventivní opatření v době rostoucí digitalizace? Pojďme se podívat, co za tím stojí a co to může znamenat i pro nás v Česku.

Evropa na vzestupu: Proč investoři opouštějí americká aktiva?

25.05.2025, Autor: Josef Neštický

Evropa se v roce 2025 stává novým magnetem pro globální investory, zatímco americká aktiva čelí rostoucím pochybnostem. Podle gigantů jako Goldman Sachs a JPMorgan je za tím kombinace politické nejistoty v USA a masivních fiskálních reforem v Evropě, zejména v Německu. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Německá ekonomika v pasti: Nulový růst a stín Donalda Trumpa

25.05.2025, Autor: red

Německá ekonomika v roce 2025 stagnuje. Podle vládních poradců za to může kombinace vnitřních problémů a hlavně protekcionistická politika USA pod vedením Donalda Trumpa. Jaké jsou příčiny a co to znamená pro Českou republiku, která je na Německu životně závislá?

Schmarcz: Volby manipulovat nejdou, mysli lidí bohužel ano…

23.05.2025, Autor: Martin Schmarcz

Lze v Česku zmanipulovat volby? Teoreticky ano - asi jako vás může zabít meteorit. Prakticky je to nemožné, náš systém patří mezi nejbezpečnější na světě. Což bohužel nelze říci o možnost „hacknout“ mysli lidí skrze dezinformace, lži a černou propagandu.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama