Apogeo
Reklama

Pandemie změnila zaměstnanecké benefity. Trendy benefitem je třeba pojištění domácích mazlíčků

28.02.2022, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Pandemie změnila zaměstnanecké benefity. Trendy benefitem je třeba pojištění domácích mazlíčků

Dva roky se táhnoucí pandemie kolem COVID-19 změnila trh práce. Home office se stal běžným pracovním prostředím, s čímž souvisí i chování firem a nabízení zaměstnaneckých benefitů. Některé dříve populární benefity jako příspěvky na sport v době uzavřených fitness prakticky zanikly, naopak ale existují nové – příkladem jsou poukázky na objednávková jídla. Zajímavostí je také přístup k domácím mazlíčkům. Lidé si během lockdownů hojně pořizovali psy a kočky, na což zareagovaly i některé firmy nabídkou benefitu v podobě slevy na pojištění.
Dopad covidu-19 na pracovní trh byl bezesporu obrovský. Změn doznaly i pracovní benefity. Dle personalistů některé firmy zaměstnanecké benefity rušily úplně. Týkalo se to zejména středních a menších firem. Benefity se postupně vrací, ale až dva roky po vypuknutí epidemie. Za pandemie firmy dávaly poukázky na objednávková jídla, od loňska je možnost přispívat na jídlo i jinou formou. „Pozorujeme razantní pokles množství plateb pomocí papírových stravenkových kupónů. Osobně jsem za to rád, protože papírové i stravenkové karty jsou přežitek, který nikomu reálně nepomáhá a je s ním spojená administrativa a poplatky,“ uvedl Jan Siuda, zakladatel první cloudové kuchyně MyFoodPlace. Firmy podle něj začaly zavádět vouchery od různých rozvážkových platforem. „Tento trend je naprosto logický. Sami se chceme na spolupráci s firemní sférou více zaměřovat,“ dodal Siuda.
S rozvážkovým jídlem je úzce spojený trend home office, který přetrvává i po akutní fázi pandemie. „Po skončení prvního lockdownu se ukázalo, že firma bez problému dokázala technicky, organizačně i personálně zvládnout nařízenou práci z domova. Proto jsme se rozhodli nabídnout zaměstnancům na všech pozicích dva dny home office týdně, což dříve nebylo standardem,“ uvedla vedoucí oddělení HR společnosti Mazars Olga Přikrylová. „Aktuálně nejsou tak populární příspěvky na sport například formou členství ve fitness a podobně.Oblíbené jsou naopak různé druhy poukázek, které se dají využít v lékárně nebo při online nákupech. Rozmohly se také online eventy typu teambuildingu formou různých kvízů a online vzdělávání, především pak online výuka angličtiny,“ uvedla Darina Wiedermann Janíčková ze společnosti Talentica.cz zaměřující se na nábor technicky zaměřených pracovníků. Trend online výuky angličtiny potvrzuje i Kamil Kavečka, zakladatel platformy Teheso, která se tímto směrem zaměřovala již před vypuknutím covidu-19. „Sehnat kvalitního zahraničního lektora, který by pravidelně docházel do firmy, nebylo snadné ani před pandemií. Teheso nabízí firmám maximální flexibilitu ve výběru lektora i času, což firmy kvitují,“ dodává Kavečka.
Evergreenem u zaměstnaneckých benefitů byly vždy příspěvky na finanční produkty, zejména pak na penzijní připojištění ale třeba i životní pojištění. Nově tuto skupinu benefitů u některých firem rozšiřuje pojištění domácích mazlíčků. Lidé nechtěli být během pandemie doma sami, tak si pořizovali psy a kočky. Podle statistik si však 40 % majitelů psů nevystačí se základní péčí či prevencí a za veterináře utratí mezi 5 až 20 tisíci korun ročně. HR oddělení některých firem si toho všimlo a nabídlo zaměstnancům slevu na pojištění domácích mazlíčků, které kryje náklady na veterinární péči. „Náklady na veterinární péči mohou být nečekaně vysoké. Léčba zcela běžných úrazů a nemocí začíná na několika stovkách korun, ale vyšplhat se snadno může do několika desítek tisíc korun. Benefit v podobě slevy na pojištění, které stojí řádově stokoruny měsíčně, může zaměstnancům ušetřit spoustu peněz,“ říká Jan Moravec, spoluzakladatel společnosti PetExpert, jejímž pojistitelem je ČSOB Pojišťovna. PetExpert na zmíněném zaměstnaneckém benefitu spolupracuje například s firmami Bosch, Nestlé či BNP Paribas Cardif.
Se změnami se potýkají i veřejné instituce. Například Mendelova univerzita v Brně nemohla svým zaměstnancům poskytovat služby multisportkarty, přispívá ale na kulturu. „Jsme rádi, že touto cestou můžeme jít, protože doba pandemie v izolaci byla pro řadu lidí opravdu těžká. Trochu netypickým zaměstnaneckým benefitem jsou v našem případě služby psychologického poradenství, které v poslední době nevyhledávají už jen studenti ale i zaměstnanci,“ uvedl tiskový mluvčí Mendelovy univerzity v Brně Filip Vrána.
Foto: Pixabay
Zdroj: Pololanik


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Rating USA klesá: Moody’s varuje před fiskální katastrofou

24.05.2025, Autor: red

Agentura Moody’s snížila úvěrový rating Spojených států z nejvyššího stupně Aaa na Aa1. Tento krok, který znamená, že USA poprvé v historii nemají nejvyšší hodnocení u žádné z velkých ratingových agentur, zesiluje obavy investorů o udržitelnost amerického fiskálního vývoje. Co to znamená pro globální trhy a jak se to dotkne nás v Česku?

Signály recese: Na co si dát pozor v roce 2025

24.05.2025, Autor: red

Dnešní doba nám přináší smíšené zprávy o stavu globální i české ekonomiky. Zatímco některé indikátory varují před možnou recesí – od poklesu důvěry v ekonomiku až po obchodní války – jiné ukazují na stabilitu a mírný růst. Na co si tedy dát pozor a jak se připravit na nejistou budoucnost?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Cla dusí americký obchod: Proč maloobchodní tržby v USA klesají?

22.05.2025, Autor: Josef Neštický

Maloobchodní tržby v USA vykazují slabé výsledky a za viníka se stále častěji označují vysoká cla, která zvyšují ceny a tlumí spotřebitelskou poptávku. Jaké jsou příčiny tohoto vývoje a co to znamená pro globální ekonomiku, včetně České republiky? Pojďme se podívat na data a širší souvislosti.

Koruna na dovolené: Jak měnový kurz mění naše cestovní plány

21.05.2025, Autor: red

Kurz české koruny má větší vliv na naši dovolenou, než si možná uvědomujeme. Dnes, kdy se koruna drží na relativně silné úrovni kolem 24,95 Kč za euro, můžeme v zahraničí utrácet s větší lehkostí – ale je to skutečně tak jednoduché? Pojďme se podívat, jak měnové výkyvy ovlivňují ceny zájezdů, naše rozhodování a co můžeme čekat v budoucnu.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Mzdy podle profesí: Kde se vydělává nejvíc a proč?

20.05.2025, Autor: Josef Neštický

Jaké jsou průměrné mzdy v České republice v květnu 2025 a proč se tak liší podle profesí či regionů? Data ukazují rostoucí příjmy, ale také přetrvávající nerovnosti – ať už mezi IT specialisty a prodavači, nebo mezi Prahou a Karlovarským krajem. Pojďme se podívat, co za tím stojí a kam směřujeme.

Mateřská v roce 2025: Vyšší sazby, ale pro koho?

20.05.2025, Autor: Josef Neštický

Nové sazby peněžité pomoci v mateřství (PPM) přinesly v roce 2025 mírné navýšení redukčních hranic, což znamená vyšší dávky především pro ženy s nadprůměrnými příjmy. Jaké jsou konkrétní změny, koho se dotknou a co můžeme čekat v budoucnu? Pojďme se podívat, jak se mateřská vyvíjí a zda skutečně odpovídá potřebám českých rodin.

Letní brigády: Firmy hledají tisíce posil, ale zájem studentů klesá. Nově mohou pracovat i čtrnáctiletí

15.05.2025, Autor: Z blogosféry

S příchodem letních prázdnin se tradičně zvyšuje poptávka po brigádnících napříč Českou republikou.  V roce 2025 však firmy čelí výzvě. Ochota mladých lidí nastoupit na sezónní práce klesá, a to navzdory tisícům volných pozic. Personální agentury upozorňují na znatelný pokles zájmu studentů o klasické manuální brigády a zároveň na změnu jejich pracovních preferencí.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace v dubnu klesla na 1,8 procenta, je tak nejnižší za posledních sedm let

14.05.2025, Autor: Z blogosféry

Inflace v dubnu klesla na nejnižší hodnotu od března 2018 a dostala se i pod průměrnou hodnotu loňského roku. Spotřebitelské ceny podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) v dubnu meziročně vzrostly o 1,8 procenta, což je o 0,9procentního bodu méně než v březnu.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama