Apogeo
Reklama

Pandemie změnila zaměstnanecké benefity. Trendy benefitem je třeba pojištění domácích mazlíčků

28.02.2022, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Pandemie změnila zaměstnanecké benefity. Trendy benefitem je třeba pojištění domácích mazlíčků

Dva roky se táhnoucí pandemie kolem COVID-19 změnila trh práce. Home office se stal běžným pracovním prostředím, s čímž souvisí i chování firem a nabízení zaměstnaneckých benefitů. Některé dříve populární benefity jako příspěvky na sport v době uzavřených fitness prakticky zanikly, naopak ale existují nové – příkladem jsou poukázky na objednávková jídla. Zajímavostí je také přístup k domácím mazlíčkům. Lidé si během lockdownů hojně pořizovali psy a kočky, na což zareagovaly i některé firmy nabídkou benefitu v podobě slevy na pojištění.
Dopad covidu-19 na pracovní trh byl bezesporu obrovský. Změn doznaly i pracovní benefity. Dle personalistů některé firmy zaměstnanecké benefity rušily úplně. Týkalo se to zejména středních a menších firem. Benefity se postupně vrací, ale až dva roky po vypuknutí epidemie. Za pandemie firmy dávaly poukázky na objednávková jídla, od loňska je možnost přispívat na jídlo i jinou formou. „Pozorujeme razantní pokles množství plateb pomocí papírových stravenkových kupónů. Osobně jsem za to rád, protože papírové i stravenkové karty jsou přežitek, který nikomu reálně nepomáhá a je s ním spojená administrativa a poplatky,“ uvedl Jan Siuda, zakladatel první cloudové kuchyně MyFoodPlace. Firmy podle něj začaly zavádět vouchery od různých rozvážkových platforem. „Tento trend je naprosto logický. Sami se chceme na spolupráci s firemní sférou více zaměřovat,“ dodal Siuda.
S rozvážkovým jídlem je úzce spojený trend home office, který přetrvává i po akutní fázi pandemie. „Po skončení prvního lockdownu se ukázalo, že firma bez problému dokázala technicky, organizačně i personálně zvládnout nařízenou práci z domova. Proto jsme se rozhodli nabídnout zaměstnancům na všech pozicích dva dny home office týdně, což dříve nebylo standardem,“ uvedla vedoucí oddělení HR společnosti Mazars Olga Přikrylová. „Aktuálně nejsou tak populární příspěvky na sport například formou členství ve fitness a podobně.Oblíbené jsou naopak různé druhy poukázek, které se dají využít v lékárně nebo při online nákupech. Rozmohly se také online eventy typu teambuildingu formou různých kvízů a online vzdělávání, především pak online výuka angličtiny,“ uvedla Darina Wiedermann Janíčková ze společnosti Talentica.cz zaměřující se na nábor technicky zaměřených pracovníků. Trend online výuky angličtiny potvrzuje i Kamil Kavečka, zakladatel platformy Teheso, která se tímto směrem zaměřovala již před vypuknutím covidu-19. „Sehnat kvalitního zahraničního lektora, který by pravidelně docházel do firmy, nebylo snadné ani před pandemií. Teheso nabízí firmám maximální flexibilitu ve výběru lektora i času, což firmy kvitují,“ dodává Kavečka.
Evergreenem u zaměstnaneckých benefitů byly vždy příspěvky na finanční produkty, zejména pak na penzijní připojištění ale třeba i životní pojištění. Nově tuto skupinu benefitů u některých firem rozšiřuje pojištění domácích mazlíčků. Lidé nechtěli být během pandemie doma sami, tak si pořizovali psy a kočky. Podle statistik si však 40 % majitelů psů nevystačí se základní péčí či prevencí a za veterináře utratí mezi 5 až 20 tisíci korun ročně. HR oddělení některých firem si toho všimlo a nabídlo zaměstnancům slevu na pojištění domácích mazlíčků, které kryje náklady na veterinární péči. „Náklady na veterinární péči mohou být nečekaně vysoké. Léčba zcela běžných úrazů a nemocí začíná na několika stovkách korun, ale vyšplhat se snadno může do několika desítek tisíc korun. Benefit v podobě slevy na pojištění, které stojí řádově stokoruny měsíčně, může zaměstnancům ušetřit spoustu peněz,“ říká Jan Moravec, spoluzakladatel společnosti PetExpert, jejímž pojistitelem je ČSOB Pojišťovna. PetExpert na zmíněném zaměstnaneckém benefitu spolupracuje například s firmami Bosch, Nestlé či BNP Paribas Cardif.
Se změnami se potýkají i veřejné instituce. Například Mendelova univerzita v Brně nemohla svým zaměstnancům poskytovat služby multisportkarty, přispívá ale na kulturu. „Jsme rádi, že touto cestou můžeme jít, protože doba pandemie v izolaci byla pro řadu lidí opravdu těžká. Trochu netypickým zaměstnaneckým benefitem jsou v našem případě služby psychologického poradenství, které v poslední době nevyhledávají už jen studenti ale i zaměstnanci,“ uvedl tiskový mluvčí Mendelovy univerzity v Brně Filip Vrána.
Foto: Pixabay
Zdroj: Pololanik


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Vánoční tržby e-shopů budou zřejmě vyšší než loni

21.11.2024, Autor: Z blogosféry

Tržby českých e-shopů z letošních předvánočních nákupů by mohly být asi o pět procent vyšší než loni. Nahrává tomu meziroční nárůst prodejů i příznivější ekonomická situace domácností. Nejčastěji Češi plánují utratit za dárky pod stromeček 5 až 10 tisíc korun.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Ceny nemovitostí ve vyloučených lokalitách vykazují neobvyklé trendy

15.11.2024, Autor: Z blogosféry

Ústecký kraj je dlouhodobě známý svým specifickým realitním trhem, který se vyznačuje nejnižšími cenami nemovitostí v České republice. Tento fenomén je zvlášť patrný ve vyloučených lokalitách, kde sociální a ekonomické faktory významně ovlivňují hodnotu realit. Průměrná cena bytu o velikosti 50 m² se zde pohybuje kolem 25 000 Kč za m², což je výrazně pod celorepublikovým průměrem, který dle posledních statistik přesahuje 60 000 Kč za m².

Češi si všímají nedostatku řemeslníků. Chybí i plynaři, zájem o ně potvrzují delší čekací lhůty

13.11.2024, Autor: Z blogosféry

V České republice je málo řemeslníků. Na tom, že u nás chybí, se shodlo 87 % dotázaných. Nedostatek řemeslníků Češi pozorují zejména na růstu cen a prodlužování čekacích lhůt. Například na služby plynaře pečujícího o domácí spotřebiče si čtvrtina lidí počkala déle než měsíc. Češi současně považují kariéru řemeslníka za vysoce perspektivní.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Mírné ochlazování pracovního trhu pokračuje

09.11.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemská registrovaná míra nezaměstnanosti v říjnu oproti předchozímu měsíci klesla o 0,1 procentního bodu a dosáhla tak hodnoty 3,8 %. Tento výsledek byl v souladu s většinovým očekáváním.

Nová exekuční pravidla mohou sebrat až dvě třetiny zbytku čisté mzdy

08.11.2024, Autor: Z blogosféry

Novela insolvenčního zákona přináší změny v oblasti srážek ze mzdy. Pokud je proti zaměstnanci vedeno čtyři a více exekucí, mohou mu být nově sraženy až dvě třetiny tzv. zbytku čisté mzdy. Výjimkou jsou lidé, kteří pobírají starobní, invalidní nebo sirotčí důchod.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Zotavování maloobchodu pokračuje pomalu ale jistě

08.11.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemské reálné maloobchodní tržby vykázaly v průběhu září meziměsíční nárůst o 0,2 %, což odpovídá meziročnímu zvýšení o 5,6 %. Jedná se o mírně lepší výsledek, než o měsíc dříve (5,0 %) a prakticky přesný zásah do hodnoty, kterou očekával trh. Meziměsíčně tržby narostly již počtvrté v řadě.

Aktuální trendy ve tvorbě životopisu

07.11.2024, Autor: red

Dnešní zaměstnavatelé upřednostňují životopisy, které přehledně zdůrazňují přínosy a konkrétní výsledky, jichž kandidát dosáhl. Kvalitní životopis se zaměřuje na klíčové dovednosti a úspěchy, které mají přímou souvislost s pozicí, o kterou se ucházíte.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama