Apogeo
Reklama

E-maily otevírají roboti. Marketérům vytváří dojem, že je zpráva přečtená

14.04.2023, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
E-maily otevírají roboti. Marketérům vytváří dojem, že je zpráva přečtená

Při vyhodnocování výkonnosti emailových kampaní se marketéři spoléhají na míru otevření a kliknutí. Roboti, kteří na pozadí schránek pracují tak, že to uživatel schránky nepozná, způsobí, že e-mail vypadá pro marketingového analytika jako otevřený.

Zkreslené metriky, které slouží k vyhodnocení úspěšnosti kampaní, mohou přitom mít až 80 % míru nepřesností.  

Otevření a kliknutí, nebo přesněji řečeno míra otevření a míra kliknutí, jsou již dlouho nejdůležitějšími ukazateli pro e-mailové marketéry. Jediné číslo vypovídá o tom, jak dobře si kampaň vedla, a jak hodnotit zapojení. Bez ohledu na to, jak jsou nepřesné, existuje mnoho případů využití údajů o interakcích. Marketingoví odborníci podle nich cílí na příjemce, automatizují kampaně nebo čistí databáze.

Zlom přišel s ochranou od Applu

V posledních několika letech byli marketéři svědky toho, jak tyto klíčové ukazatele výkonnosti rostou. Dokud nepřišel zlom. Společnost Apple oznámila ochranu soukromí pošty Apple MPP (Mail Privacy Protection). V praxi šlo o to, že míra otevření prudce vzrostla. Pro marketéry jasný signál, že už nemohou datům věřit. V některých případech to mohlo znamenat až 80% míru otevření kampaní, které nebylo způsobené rukou příjemců zpráv. 

Problém začal podle Libora Nádvorníka, business development manažera společnosti Mailkit, dávno před Apple MPP. „Dlouhou dobu bylo sledování otevíracích hodnot považováno za maximálně přesné. Věděli jsme o nepřesnostech způsobených tím, že se například sledované obrázky nenačítaly. E-mailoví klienti je blokovali z bezpečnostních důvodů. V oboru panoval všeobecný konsenzus, že ačkoli jsou údaje nepřesné, představují skutečné interakce, a proto jim lze věřit,“ říká Nádvorník. 

Vysoká rychlost kliknutí odhalila strojové interakce

Na rozdíl od otevření emailů byla kliknutí považována za velmi přesná. Kliknutí nebylo možné snadno zachytit e-mailovými klienty a poskytovalo spolehlivé údaje. „Postupem času jsme začali pozorovat stále více otevřených e-mailů a kliknutých odkazů se vzorci, které neseděly. K otevření a kliknutí docházelo extrémně vysokou rychlostí, kdy se zprávy otevíraly ihned po doručení a na více odkazů z jednoho mailu se klikalo během jediné sekundy. Jednalo se jednoznačně o nelidské interakce,“ vysvětluje Nádvorník a dodává, že brzy analyzovali, že roboti, kteří otevírali emaily ho přišli chránit před spamem, phishingem nebo malwarem.

Otevřením zpráv a sledováním odkazů uvnitř, dokázali poskytovatelé schránek rychleji a lépe než dříve identifikovat phishingové útoky nebo spamové kampaně a ochránit tak jednotlivé příjemce. Otázkou zůstalo, jak nechat roboty dělat svoji práci, a přitom zachovat přednost analytik. S tímto úkolem se potýkali všichni v oboru. 

Detekce robotů zachová přesnost analytik

Probíhaly týdny testování strojového učení, které bylo náročné na zdroje, a navíc se nedalo provádět v reálném čase. Bylo nutné přijít s metodou, která by se spoléhala na více datových bodů o zdroji každé interakce. „Soubory dat umožnily využít informace k identifikaci nelidských interakcí v reálném čase a označit je jako takové. Nelidské interakce už neovlivňují analytiku, cílení ani automatizaci. Nepovažují se za otevření nebo kliknutí, ale za bot-opens a bot-clicks,“ objasňuje Nádvorník.

Zásadní okamžik nastal právě se spuštěním MPP společnosti Apple v roce 2021, protože bylo silně medializováno. „Pro nás to nebyl žádný problém. Šlo o dalšího robota, který dělá svou práci. Týden jsme sledovali chování, než jsme povolili detekční vzory, které začaly označovat otevření Apple MPP jako nelidská. Tuto techniku jsme implementovali do vlastního systému rozesílky už před 5 lety,“ uzavírá Nádvorník. 

Omnivery, což je česká platforma pro rozesílání zpráv pomocí API a SMTP, má tuto techniku od uvedení na trh před 2 lety. Není 100% přesná, ale má velmi nízkou míru falešně pozitivních výsledků. Každý měsíc navíc prochází revizí podkladových datových sad, aby měli uživatelé jistotu v co nejpřesnější informace. Spolehlivost dat umožňuje odstranit neangažované příjemce ze seznamů a zacílit marketingovou automatizaci na ty angažované. 

Foto + Zdroj: Michna media


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Sdílená auta stále více používají i lidé ve věku 40 – 60 let

30.04.2024, Autor: Z blogosféry

Carsharing se v posledních letech stává stále populárnější alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu. A to nejen ve světových metropolích, ale i v České republice. Není překvapivé, že nejčastějšími uživateli jsou zástupci mladší generace, pro které je sdílená ekonomika součástí životního stylu.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Rozdělený dluhopisový trh

29.04.2024, Autor: Z blogosféry

Akcie a dluhopisy vykázaly v roce 2022 po delší době shodný vývoj, když společně zaznamenaly výraznější propady. Stejný směr nalezly obě třídy aktiv i v roce 2023, ale tentokrát udělaly investorům radost a shodně přinesly výrazné kladné zhodnocení. Co se týká letošního vývoje, dostál vzájemný vztah mezi akciemi a dluhopisy změn: začaly se mezi nimi rozevírat výkonnostní nůžky. 

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

Příspěvky na DIP zatím firmy nabízí spíše výjimečně. Zaměstnanci se k novému produktu staví rovněž opatrně

23.04.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouhodobý investiční produkt mohou Češi využívat už od začátku letošního roku. Většina z nich ale nadále setrvává u penzijního spoření. Důvodem je především neznalost, ale také váhavost zaměstnavatelů. Ti vyčkávají a zatím pouze malá část z nich svým zaměstnancům na DIP přispívá. Hlavním argumentem je malá informovanost a případná administrativní zátěž.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama