Apogeo
Reklama

Třetina e-shopů během pandemie nasadila nové platební metody

29.11.2022, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Třetina e-shopů během pandemie nasadila nové platební metody

Z průzkumu Platební trendy společnosti Twisto vyplývá, že rozšíření nabídky platebních metod o tzv. služby BNPL (odložené platby po vyzkoušení) má pro české e-shopy velký potenciál.

Aktuálně je nabízí 14 % e-shopů a dalších 18 % jejich zavedení zvažuje. Novou platební metodu zavedla v reakci na pandemii téměř třetina e-shopů. Nejrozšířenější metodou placení je platba kartou, kterou nabízí 87 % internetových obchodů a která má nejvyšší podíl na počtu transakcí. V posledních dvou letech klesl zájem zákazníků o platbu hotovostí na dobírku, naopak častěji začali využívat Apple Pay či Google Pay. Tuto metodu aktuálně nabízí 47 % e-shopů a řada dalších její implementaci zvažuje. Průzkum pro Twisto a jeho partnery Mastercard, Heureka a Asociaci pro elektronickou komerci (APEK) realizovala agentura Ipsos. Pro manažery e-shopů Twisto chystá 29. listopadu webinář s detailnějšími výsledky průzkumu.

„Průzkum nám poskytl vhled do nabídky platebních metod e-shopů a ukázal, zda jsou internetové obchody otevřeny zavedení BNPL služeb, kterými jsou odložená platba po vyzkoušení či nákup na třetiny. Těší nás, že řada e-shopů zvažuje v budoucnu zařadit odloženou platbu po vyzkoušení mezi své platební metody, ať už z vlastní iniciativy, či z důvodu zájmu zákazníků,“ komentuje výsledky průzkumu Platební trendy Jan Hanzlík, country manager společnosti Twisto pro Českou republiku.

Potenciál BNPL narůstá

Ačkoli využívání platebních metod na bázi BNPL zatím není v Česku příliš rozšířené, výsledky průzkumu ukazují jejich velký potenciál. Po mobilních platbách přes Apple Pay a Google Pay, jejichž zavedení zvažuje 33 % e-shopů, jsou odložené platby po vyzkoušení druhou nejzvažovanější platební metodou k zavedení pro 18 % e-shopů. Motivací internetových obchodů k nabízení BNPL služeb je především širší nabídka metod pro zákazníka, zvýšení frekvence nákupů, vyšší konverze a zvýšení průměrné hodnoty objednávky. Pro téměř polovinu z nich je také důležité, že peníze za zboží od poskytovatele BNPL dostávají na účet do druhého dne od nákupu. Některé mezinárodní e-shopy také zavádí BNPL kvůli tomu, že na západních a severních trzích se těší značné oblíbenosti mezi zákazníky.

Novinkou, kterou letos začaly nasazovat některé e-shopy na českém trhu, je možnost rozložit si platbu za nákup do třetin bez jakéhokoli navýšení. „Ta zákazníkům pomáhá zlepšit jejich cashflow tím, že si větší výdaje mohou rozložit do několika měsíců a neohrozit tak svůj měsíční rozpočet. Podobně jako odložená platba po vyzkoušení si již nákup na třetiny našel své místo v zahraničí, v Česku ji zatím nabízí do 1 % e-shopů. Vyzkoušelo ji však už kolem 4 % zákazníků a očekává se rychlý růst,“ vysvětluje Hanzlík. Twisto začalo tuto službu nabízet jako jeden z prvních poskytovatelů v Česku, od září ji navíc může začít kdykoli nabízet až 12 tisíc e-shopů díky spolupráci Twista s platební bránou Comgate.

Specialita východní Evropy: platba na dobírku

Nutností pro e-shopy je nabízet platbu na dobírku, kterou zákazníci stále očekávají. Její využívání se však v důsledku pandemie proměnilo – lidé již nechtějí platit na dobírku v hotovosti, ale kartou. Celkem 85 % e-shopů nabízí svým zákazníkům možnost za zboží zaplatit až při předání. Nicméně 92 % internetových obchodů si za tuto službu účtuje alespoň v nějakých případech poplatek, 78 % tak činí vždy. Pouze 4 % e-shopů plánují platbu na dobírku ze svých platebních metod vyřadit. „Dobírka si udržuje popularitu díky tomu, že zákazník platí, až když mu zboží přijde. Oproti BNPL však stále platí ještě předtím, než má šanci si zboží prohlédnout a vyzkoušet,“ komentuje využívání dobírky Hanzlík.

Průzkumu Platební trendy se zúčastnilo bezmála 200 e-shopů, 60 % z toho s ročním obratem vyšším než 10 milionů Kč. Cílem bylo zmapovat, jakým způsobem pandemie ovlivnila tuzemské e-shopy a chování českých zákazníků při nákupu na internetu, ale také získat určitý vhled do budoucnosti placení v rámci české e-commerce. Twisto 29. listopadu chystá webinář pro manažery e-shopů s detailnějšími výsledky průzkumu, které internetovým obchodům mohou usnadnit rozhodování o jejich dalším směřování. 

Foto + Zdroj: HustáKomunikejšn s.r.o.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Nová zelená úsporám: Na co máte nárok

04.11.2024, Autor: red

Slyšeli jste už o dotační programu Nová zelená úsporám a rádi byste využili dotaci, ale nevíte, na co máte nárok a jak to vlastně funguje? Pak se pojďme podívat na tento program, jehož cílem je snižování energetické náročnosti obytných domů, podrobněji. Zjistíte, na co lze podporu čerpat, pro koho je určena, jaké jsou podmínky a zda se vám vůbec žádost o dotaci vyplatí.

PVK cvičily rozsáhlý výpadek v dodávkách elektrické energie

31.10.2024, Autor: red

Pražské vodovody a kanalizace absolvovaly další z řady štábních cvičení.Tentokrát pod názvem Blackout 2024 nacvičovaly reakci v případě rozsáhlého výpadku elektrické energie na území hlavního města na vodohospodářskou infrastrukturu v metropoli.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

Dopady ESG reportingu, aneb stíháte implementovat ESG včas?

22.10.2024, Autor: red

V posledních letech se environmentální, sociální a governance faktory (ESG) staly nedílnou součástí nefinančního reportingu firem. Společnosti jsou stále častěji nuceny prokazovat, jak jejich činnost ovlivňuje životní prostředí, společnost a jakým způsobem dodržují zásady transparentního a odpovědného řízení.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace v ČR - září 2024 

15.10.2024, Autor: Martin Švehla

Meziroční růst cenové hladiny se proti srpnu zvýšil. Spotřebitelské ceny vzrostly v září meziročně o 2,6 %, což budí dojem aktuálního urychlení nebo alespoň oživení inflace.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama