e-news.cz - kurzy
Reklama

Podíl zboží ve slevách po patnácti letech klesl, hledíme i na kvalitu

18.12.2017, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Podíl zboží ve slevách po patnácti letech klesl, hledíme i na kvalitu

Podíl zboží prodávaného v tuzemsku ve slevách v letošním roce se vůbec poprvé za posledních patnáct let snížil.

U baleného rychloobrátkového zboží přesahuje šestačtyřicet procent a meziročně klesl o půl procentního bodu. I tak se jedná o nejvyšší podíl v Evropě. Cena už rovněž není pro Čechy hlavním faktorem při výběru zboží. Na nedávné tiskové konferenci Svazu obchodu a cestovního ruchu to uvedl ředitel výzkumné společnosti GfK Czech Tomáš Drtina.
Tuzemský maloobchod se aktuálně těší z příznivého období, především díky pozitivnímu stavu celé české ekonomiky a aktuálnímu vývoji nákupního a spotřebního chování. Zvyšující se příjmy Čechů i pozitivně naladěné spotřebitelské klima se podílejí na růstu maloobchodních výdajů populace. Z údajů společnosti GfK mimo jiné vyplývá, že stále větší počet lidí již neupřednostňuje jen nejlevnější zboží, ale vyhledává kvalitu.
Čeští spotřebitelé v čím dál větší míře nahrazují levnější produkty těmi kvalitnějšími i dražšími. Podle Tomáše Drtiny Češi například za potraviny utratili za poslední rok o 3,7 procenta více než v předchozím období. „Objemový nárůst představuje 0,3 procenta, inflace přispívá dalšími 2,3 procenta,“ upřesnil.
Stejně jako v České republice i v celé východní Evropě roste průměrná velikost jednoho nákupu rychloobrátkového zboží, přičemž letos dosahuje 234 korun. Podle průzkumů GfK pak mírně klesá nákupní frekvence. Privátní značky obchodních řetězců vykazují rychlejší růst než značkové zboží. Jejich podíl na prodejích obchodních řetězců činí 21 procent, ovšem třeba v Německu tento podíl dosahuje až 38 procent. Pozice českých potravin je stabilizovaná, větší důraz na ně kladou spotřebitelé s vyšším vzděláním, přičemž stejná situace platí pro regionální a místní potravinářské výrobky.
Zákazníci jsou v současné době více informovaní, v řadě ohledů náročnější a sdílející své zkušenosti. Preferují jednoduchý, bezproblémový a pohodlný nákup. „S vědomím této skutečnosti počítají obchodníci s miliardovými investicemi do svých prodejen. Jejich modernizace a zkvalitňování služeb je do budoucna zásadním tématem,“ uvedla prezidentka Svazu obchodu a cestovního ruchu Marta Nováková. „Jen díky novým technologiím a investicím nezmizí kamenné prodejny, zákazníkům totiž nabídnou nový koncept, atraktivní kombinaci centra nákupu, showroomu a divadla.“


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Nová zelená úsporám: Na co máte nárok

04.11.2024, Autor: red

Slyšeli jste už o dotační programu Nová zelená úsporám a rádi byste využili dotaci, ale nevíte, na co máte nárok a jak to vlastně funguje? Pak se pojďme podívat na tento program, jehož cílem je snižování energetické náročnosti obytných domů, podrobněji. Zjistíte, na co lze podporu čerpat, pro koho je určena, jaké jsou podmínky a zda se vám vůbec žádost o dotaci vyplatí.

PVK cvičily rozsáhlý výpadek v dodávkách elektrické energie

31.10.2024, Autor: red

Pražské vodovody a kanalizace absolvovaly další z řady štábních cvičení.Tentokrát pod názvem Blackout 2024 nacvičovaly reakci v případě rozsáhlého výpadku elektrické energie na území hlavního města na vodohospodářskou infrastrukturu v metropoli.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Dopady ESG reportingu, aneb stíháte implementovat ESG včas?

22.10.2024, Autor: red

V posledních letech se environmentální, sociální a governance faktory (ESG) staly nedílnou součástí nefinančního reportingu firem. Společnosti jsou stále častěji nuceny prokazovat, jak jejich činnost ovlivňuje životní prostředí, společnost a jakým způsobem dodržují zásady transparentního a odpovědného řízení.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace v ČR - září 2024 

15.10.2024, Autor: Martin Švehla

Meziroční růst cenové hladiny se proti srpnu zvýšil. Spotřebitelské ceny vzrostly v září meziročně o 2,6 %, což budí dojem aktuálního urychlení nebo alespoň oživení inflace.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama