Češi si na operativní leasing nejčastěji pořizují vozy značky Volkswagen, Škoda nebo Peugeot.
Nejžádanějšími modely jsou Wolkswagen Touran, Škoda Octavia a Škoda Fabia. Šestaosmdesát procent zákazníků volí měsíční splátku deset tisíc korun a nižší.
Nejoblíbenějšími značkami pořizovanými Čechy na operativní leasing jsou Volkswagen, který volí 34 procent zákazníků, Škodu volí 29 procent a Peugeot téměř šest procent Čechů. Dalšími značkami v pořadí jsou Mazda a Citroën. Informace vyplývají ze statistik portálu Driveto.cz, sdružujícího nabídky automobilů na operativní leasing. Vůbec nejžádanější je podle portálu model Volkswagen Touran, který Češi volí v 19 procentech při operativním leasingu. Na dalších dvou místech následují modely značky Škoda. Druhým nejoblíbenějším automobilem je Škoda Octavia, s podílem ve výši 9 procent, třetím nejčastěji žádaným modelem je Škoda Fabia s podílem 6 procent. Dalšími v pořadí jsou Volkswagen Passat, Volkswagen Tiguan, Škoda Kodiaq a Superb.
Výkonný ředitel Driveto.cz František Peterka uvádí, že se na poptávce po jednotlivých modelech odráží marketingové akce dealerů a leasingových společností. Díky tomu se mohou mezi nejprodávanějšími modely objevit i některé méně očekávané. „Mezi obecně nejprodávanější modely na trhu se tak dokázaly vklínit ty méně prodávané, když je prodejce podpořil dostatečně atraktivní nabídkou.“
Zákazníci volí nejčastěji, a to ve 44 procentech, měsíční splátky mezi 5 a 10 tisíci korun bez DPH. Dalších asi 42 procent volí měsíční splátku ve výši do 5 tisíc korun, jen 14 procent zákazníků si na operativní leasing zvolilo vůz s měsíční splátkou vyšší než 10 tisíc. V minulém roce vzrostl prodej nových osobních aut v České republice o 12,5 procenta na rekordních 259 693 vozů.
Portál Driveto eviduje více než 4400 nabídek operativního leasingu a aktuálně současně asi 450 poptávek na sjednání leasingové smlouvy ze strany zákazníků. Celková hodnota poptávek se pohybuje kolem 200 milionů korun. Podíl operativního leasingu na prodeji automobilů v současnosti tvoří zhruba pět procent celkového trhu.