e-news.cz - kurzy
Reklama

Kanceláře jsou stále v kurzu. Klasické office budovy, resimercial trendy prostory i coworkingy

15.11.2023, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Kanceláře jsou stále v kurzu. Klasické office budovy, resimercial trendy prostory i coworkingy

O dobré kanceláře bude zájem vždy. Někomu vyhovují klasické kancelářské prostory v office budově, jinému pak neformálnější charakter v historickém centru města. Něco jiného potřebují nadnárodní korporace, něco jiného mladé flexibilní startupy. A samostatnou kapitolou jsou pak corworkingové typy kanceláří. 

Kancelářské budovy

Tradiční kancelářské prostory jsou stálou klasikou, která firmám a institucím přináší přidanou hodnotu. Jsou většinou složeny z řady oddělených kancelářských prostor pro užší týmy spolupracovníků, a pak jedné či několika společných jednacích místností. Mnoha firmám toto mnoha lety dobré praxe prověřené uspořádání vyhovuje, protože kanceláře jsou dobře vybavené a pro zaměstnance a jejich práci poskytují dobrý servis.

„Kancelářská budova je cíleně vytvořená tak, aby poskytovala profesionální služby kancelářského zázemí. Nájemce se pak o mnoho věcí nemusí starat a má je jako bonus k nájmu kanceláře. Jedná se například o technické a technologické řešení, prostorovou dostatečnost, plus samozřejmě akusticky a světelně vyhovující prostory,“ říká Andrej Hronec ze společnosti Audiopro.

Moderní kancelářské budovy nabízejí většinou velmi flexibilní prostory, a to klidně již od 100 m2 až třeba do 1 000 m2. Dispoziční řešení je většinou možné upravovat dle dohody s nájemcem. Většina těchto prostor totiž již při návrhu projektu myslí na co největší variabilnost, a tak je pak jednoduché příčky postavit či zrušit, a podle toho přizpůsobit prostor pro týmy všech velikostí. Někteří pronajímatelé nabízejí i zajištění nábytku, a to buď standardního, nebo i na míru. Samozřejmostí je vysokorychlostní připojení k internetu, včetně kvalitní WiFi sítě.

„Pro mnoho firem je důležité, že součástí pronájmu jsou recepční a asistentské služby, ostraha či služby dohledového centra. Anebo třeba i dodávka čerstvého ovoce na pracoviště a další podobné služby,“ říká Ondřej Mareček z SSI Group.

Kancelářské budovy mají také dostatek skladových prostor, hlídané parkoviště, garážová stání, ale také třeba fitness v ceně pronájmu. Běžnou součástí vybavenosti těchto prostor jsou restaurace, kavárny, prodejny občerstvení, bankomaty či jiné služby tak, že zaměstnanec nepotřebuje v podstatě opustit budovu. Přitom přístup 24/7 je dnes v těchto budovách naprosto běžným standardem.

„Mnoho firem volí pronájem moderních kancelářských prostor v office budovách i proto, že součástí servisu je jednoduchá dodávka služeb kvalitního úklidu. Čisté a bezpečné pracoviště je totiž jednou z věcí, které patří k samozřejmostem, jež zaměstnanci vyžadují,“ říká Lukáš Rom ze společnosti Kärcher.

Resimercial kanceláře 

Alternativou klasických kancelářských budov je dlouhodobě tzv. resimercial design. Ten kombinuje rezidenční a komerční funkce, aby se zaměstnanci i obchodní partneři v pracovním prostoru cítili jako doma. Takové prostory často využívají menší a středně velké společnosti, které se často opírají o neformální a kreativní pojetí.

Resimercial kanceláře jsou útulné a pohodlné bez obětování profesionality. Často to znamená využít výhod prvků inspirovaných bydlením, které nahrazují konvenčnější nebo standardizované komerční vybavení. Od využití prostor v běžné zástavbě, přes vybavení nábytkem z přírodních materiálů a měkkých tkanin, až po odpočinkové a zábavní zóny.

„Tento typ kanceláří a firemních prostor pak řeší všechny služby individuálně. Vše, co potřebují od technického vybavení, komunikační technologie, přes úklid až po služby recepce,“ vysvětluje Michal Černý z Audiopro. „Výhodou je, že všechny služby jsou zcela na míru firmě, která je poptává, nevýhodou může být organizační zátěž zajištění těchto služeb,“ dodává.

Coworkingové kanceláře

Další možností kancelářských prostor jsou coworkingové kanceláře, které jsou vhodné jak pro lidi pracující na volné noze, jako varianta k homeoffice, ale i pro menší kreativní týmy větších společností. 

Není již výjimkou, že i nadnárodní společnosti využívají coworku jako doplňku ke klasickým kancelářím v kancelářské budově například pro projektové formáty nebo ad hoc porady. Mohou tak využívat jak kancelář, tak i meetingroomy vybavené špičkovou technikou pro porady a videokonference. Nemusí se starat o úklid, bezpečnost ani recepci. Zkrátka je to plně vybavený servis kanceláře na klíč, který si člověk objedná podle aktuální potřeby a nabídky.

„Pro pracovníky, kteří využívají coworkingové prostory je skvělou příležitostí využívání profesionálního vybavení konferenčních místností včetně vidokonferenčních systémů. Ty pak nabízejí maximální zabezpečení, archivaci jednání, snadné vyhledávání a podobně,“ říká Michal Černý zástupce společnosti Lifesize pro ČR.

Péče o digitální bezpečnost je třeba všude

Samostatnou kapitolou napříč všemi typy kanceláří je péče o edukaci v otázkách bezpečnosti. Každá kategorie kanceláří má totiž svá rizika, která lze úspěšně odbourat pouze díky poučené obezřetnosti. „Firmy musí věnovat maximální pozornost tomu, kdo a jakým způsobem pracuje s jejich daty. A to bez ohledu na to, zda jsou v office budovách, resimercial kancelářích nebo v coworkingu. Počet kybernetických útoků stoupá, obezřetnost zaměstnanců často klesá a v mnoha případech není kybernetické zabezpečení ve firmě dostačující,“ říká Jan Dvořák, výkonný ředitel Počítačové školy GOPAS. „Ideální cestou je soustavné vzdělávání všech zaměstnanců a důraz na kvalitní zabezpečení všech systémů celé společnosti,“ dodává.

Foto + Zdroj: ASPEN.PR


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Česko platí obří účet za alkohol: Náklady přesáhly 43 miliard ročně, ukázala nová studie

28.03.2025, Autor: Z blogosféry

Konzumace alkoholu představuje významné zdravotní riziko, negativně dopadá ale i na státní rozpočet a ekonomiku. Náklady spojené s užíváním alkoholu dosáhly v roce 2021 podle expertních odhadů 43,4 miliard korun, tedy 0,69 % HDP. Ukázala to nová studie think tanku Ministr zdraví na portále Data o zdraví, která jako jediná pracuje s nejaktuálnějšími dostupnými údaji. Největší výdaje se pojily s poklesem pracovní produktivity, zátěží zdravotního systému, kriminalitou a nutností sociální podpory.

Stereotyp odmítání seniorních zaměstnanců je typičtější pro ženy

24.03.2025, Autor: Z blogosféry

Nejde o propastný rozdíl, ale odlišné vnímání starších zaměstnanců podle pohlaví respondenta je znát: že jsou lidé ve věku 50-65 let méně výkonní než mladí si myslí 23 % mužů, ale 29 % žen. Ukázal to reprezentativní průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sbírala agentura Talk Online Panel.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama