e-news.cz - kurzy
Reklama

V oblasti benefitů se firmy zaměřují na to, co zaměstnanci opravdu chtějí

23.03.2022, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
V oblasti benefitů se firmy zaměřují na to, co zaměstnanci opravdu chtějí

Analýza portálu platy.cz ukazuje, že benefity jsou nástrojem, který firmy stále efektivněji využívají jako konkurenční výhodu. Trh práce je velmi konkurenční a firmám nezbývá než si lidi předcházet, třeba různými benefity. Jdou na to ale jinak než dříve, místo kvantity se zaměřují na to, co lidé opravdu chtějí a využívají.


Pandemie rozšiřování benefitů nezastavila
„Analýza portálu Platy.cz potvrzuje, že i když mnohé firmy v oblasti benefitů škrtají, klesá podíl zaměstnanců, kteří žádný benefit nedostávají. Zatímco v roce 2019 bylo bez benefitů téměř čtrnáct procent zaměstnanců, nyní jich je necelých dvanáct procent,“ říká Michal Novák za Platy.cz.
Tento trend nezvrátila ani koronakrize, jejíž důsledky nutí firmy k úsporám. Na stoupající podíl zaměstnanců s benefity má v současné době vliv především to, že v některých oborech se nedaří obsazovat volná místa. Firmy tudíž motivují potenciální zaměstnance k nástupu i tím, že nabízejí benefity v oborech, kde to dříve nebylo obvyklé – například v retailu nebo ve výrobě.

Zdroj: platy.cz

Kterých benefitů ubylo a které přibývají
Není příliš překvapivé, že přibylo zejména benefitů, které souvisejí s prací z domova. Největší skok odhalila analýza portálu Platy.cz u samotné práce z domova, kterou jako svůj benefit uvádí již více než třicet osm procent zaměstnanců – oproti roku 2019 se jejich množství zvýšilo o 13,3 procenta. Je nutné poznamenat, že jde o home office podle vlastní preference, nikoli nařízený z důvodů protipandemických opatření.
„V současné době považujeme za důležité především poskytnout zaměstnancům podporu a stabilitu, a to se odráží i v oblasti benefitů. Aktivně napomáháme vyvážení práce a soukromí, poskytujeme zkrácené pracovní úvazky a pružnou pracovní dobu. Máme již několikaleté zkušenosti s programem pro podporu duševního zdraví, v jehož rámci je zřízena krizová linka a psychologické, finanční a právní poradenství dostupné zdarma nejen pro naše zaměstnance, ale i jejich rodinné příslušníky. Zároveň v souvislosti s nastalou krizí na Ukrajině mají naši zaměstnanci k dispozici aplikaci poskytující přístup k virtuálním nebo telefonickým konzultacím s lékařem, který mluví ukrajinsky, nebo prostřednictvím tlumočnických služeb,“ říká Šárka Vránová, HR ředitelka společnosti Accenture.
„Nabídku benefitů jsme obohatili především o novinky zaměřené na well being a zdraví zaměstnanců. Nabídli jsme jim například služby fyzioterapeuta, semináře a workshopy na témata, jako jsou bolesti zad, vyrovnání se stresem či spánková hygiena,“ uvádí konkrétní příklady Kateřina Krist, HR manažerka BNP Paribas Cardif Pojišťovny.
Pokud jde o benefity, které naopak ubyly, jde především o firemní akce i příspěvky na kulturu a sport, což je logickým důsledkem covidových opatření. Ze stejného důvodu menší množství zaměstnavatelů přispívá i na vzdělávání a školení.
Nové trendy
Firmy pružně reagují na měnící se potřeby zaměstnanců a objevují se nové typy benefitů –místo stravenek příspěvky na donáškové stravovací služby, v době, kdy nejde navštěvovat sportoviště zaměstnavatelé hradí on-line cvičební a rehabilitační kurzy. Pro úsporu času přibyla možnost využití asistenta, který může za zaměstnance vyřizovat komunikaci s úřady nebo pomáhat zvládat školní povinnosti dětí.
„K moderním typům benefitů patří příspěvky na sdílené služby, kromě donášky jídla například možnost využívat sdílené automobily. Ta poskytuje větší pružnost nejen firmám, které mohou vozový park najímat podle aktuálních potřeb, ale i zaměstnancům, kteří sdílené služební vozy využívají. Možnost využít automobil jak pro služební cesty, tak pro jízdu do zaměstnání nebo dokonce soukromé účely, je velmi atraktivní benefit. Navíc v době boje o zaměstnance a budování ekologické firemní kultury je využití sdílených vozů zajímavým rozšířením nabídky benefitů, atraktivním zejména pro generace nastupující na trh práce,“ říká Milan Beutl, ředitel českého zastoupení společnosti Anytime.
Foto + Zdroj: ASPEN.PR
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Švehla: České euro jako sen

19.11.2024, Autor: Z blogosféry

Má či nemá být u nás přijata společná měna euro? Už dvacet let odpovídáme šalamounsky: samozřejmě, že má, ale zatím není jasné kdy. 

Daňhel (VŠE): Naše ekonomika je po 35 létech čím dál méně tržní

18.11.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

V souvislosti s třicátým pátým výročím sametové revoluce nutno konstatovat značný posun v sentimentu současné společnosti od tehdejších představ o dalším směřování naší země. Prvořadým úkolem po listopadu byl v ekonomické rovině co nejrychlejší přechod z nemonetárního administrativně příkazového modelu na tržní trajektorii. Tržní spontaneita byla ale posléze stále více oslabována dirigistickými státními zásahy až k dnešnímu stavu s emisními povolenkami. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Pojistí Scholz porážku německých socialistů?

14.11.2024, Autor: Vojtěch Benda

V minulém týdnu Německo zažilo rozpad vládní koalice a nyní míří k předčasným volbám. Do těch patrně povede německé socialisty stávající kancléř Olaf Scholz, i když pod jeho vedením ztrácejí na popularitě a dostalo se mu nejhoršího hodnocení mezi poválečnými kancléři. 

Vysoké pokuty pro Facebook v Evropě i Koreji

11.11.2024, Autor: Vojtěch Benda

Společnost Meta, která vlastí Facebook, Instagram a WhatsApp, musí v Jižní Koreji zaplatit pokutu 21,l miliard wonů (asi 3,6 miliard korun) za nezákonné shromažďování informací o svých klientech. Tento podzim se jedná již o druhou pokutu, která byla společnosti Meta uložena. Na konci září uložila Irská komise na ochranu dat společnosti Meta pokutu ve výši 91 milionů euro (více než 2,3 miliard korun) za špatné zacházení s hesly uživatelů.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama