e-news.cz - kurzy
Reklama

E-shopy čeká logistická špička, třetina vidí řešení ve fulfillmentu 

25.10.2023, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
E-shopy čeká logistická špička, třetina vidí řešení ve fulfillmentu 

Nadcházející měsíce budou pro obchodníky nejnáročnějším obdobím roku, intenzivní přípravy a zásobování tak vrcholí již nyní.

Snaha udržet vysokou kvalitu logistiky navzdory výraznému nárůstu objednávek a možnost zbavit se starostí s plánováním skladových i personálních kapacit jsou jedním z důvodů, proč stále více obchodníků outsourcuje logistiku do rukou odborníků. V Česku podle průzkumu agentury Perfect Crowd tzv. fulfillment aktivně využívá či alespoň zvažuje již 33 % e-shopů, tedy o 13 % více než minulý rok. Pro ty zbývající je častou bariérou k přechodu strach z vyšších nákladů. „Opak přitom bývá pravdou, u fulfillmentu totiž obchodník platí vždy pouze tolik prostoru a operací, kolik v daném období reálně využil,” říká Patrik Babinec ze společnosti Skladon, která během loňského roku vyexpedovala pro své klienty zásilky do 170 zemí světa.

Za necelý měsíc čeká obchodníky symbolický začátek vrcholné e-commerce sezóny – Black Friday, na nějž plynule navazují vánoční nákupy. Zdá se však, že k těm budou letos zákazníci přistupovat odlišněji než v minulých letech – cena totiž již není jediným aspektem, podle kterého se při nákupu rozhodují. Stále častěji se ohlíží také na rozšířené varianty doručení, jeho rychlost či celkovou kvalitu zákaznického servisu, včetně možnosti zboží snadno vrátit. Právě rostoucí nároky zákazníků, a tedy minimální prostor pro chyby, jsou důvodem, proč se e-shopy rozhodují outsourcovat některé kompetence externím partnerům. 

Fulfillment je stále častěji součástí přípravy na vrchol sezóny 

Oblastí, kterou obchodníci předávají do rukou odborníků stále častěji, bývá právě logistika. Přesto však stále panuje i řada obav, které přechod k outsourcingu u mnohých z nich oddaluje. Z průzkumu společnosti Skladon a agentury Perfect Crowd vyplývá, že pro 75 % e-shopů je největší bariérou vidina vyšších nákladů. Fulfillment je přitom snadný způsob, jak své cash flow naopak optimalizovat – obchodníkům totiž umožňuje platit pouze tolik prostoru a služeb, kolik skutečně využijí, a snadno se tak vypořádat s proměnlivou poptávkou během roku. Zároveň je zbavuje také starostí s nabíráním sezónního personálu, jelikož do kompetencí logistického partnera přechází právě i efektivní plánování a řízení adekvátních kapacit.

„Obchodníci jsou často překvapení, když svou logistiku outsourcují a ve výsledku na ní meziročně ušetří. Cena se totiž vždy odvíjí od množství zboží, které u nás mají v konkrétní měsíc uskladněné a od služeb, kterém jim v daném období poskytujeme. I proto začínají nad outsourcingem intenzivněji přemýšlet právě před vrcholem sezóny – vědí totiž, že budou muset odbavit často mnohonásobně více zboží a zároveň tomu přizpůsobit i množství personálu,“ říká k fulfillmentu Patrik Babinec, CMO a spoluzakladatel logisticko-technologické společnosti Skladon.

Míra individualizace jako jeden z parametrů kvality 

Často zmiňovanou bariérou k využití fulfillmentu pak bývá rovněž obava z toho, že externí služba nebude natolik pružná jako vlastní logistika. Tu jako hlavní důvod svého váhání uvádí 61 % e-shopů. Kvalitní logistický partner by si však měl být vědom, že personalizace jeho služeb a schopnost dokázat se maximálně přizpůsobit měnícím se potřebám klientů je pro fungující spolupráci i podnikatelský růst e-shopu zásadní. Obzvlášť v době, kdy ke customizaci zásilek přistupuje stále více e-shopů – z Velkého testu logistiky společností Skladon a Retino vyplývá, že např. použití vlastí brandové pásky či přidání drobného dárku využívá necelá třetina z nich. 

„V posledních letech panuje mezi obchodníky velká konkurence, řada z nich tak hledá stále nové způsoby, jak se odlišit. Pro naše klienty tak například balíme zboží do jejich vlastních obalových materiálů, které podtrhují sílu a jedinečnost dané značky, nebo do zásilky vkládáme personalizovaný vzkaz v jazyce země, do které objednávka putuje. Uvědomujeme si, nakolik je individualizace služeb důležitá, i proto je to jedna z hlavních hodnot, na kterých dlouhodobě stavíme,“ doplňuje Babinec.  

Externí partner pomáhá nejen v tuzemsku, ale také v zahraničí   

Obchodníci, kteří si skladování a expedici zboží řeší po vlastní ose, pak jako hlavní důvod uvádí dohled nad kvalitou logistických procesů – 82 % se totiž obává, že outsourcingem kompetencí nad nimi ztratí kontrolu. Využitím fulfillmentu však předávají své zboží do rukou firem, pro které je logistika dlouhodobě hlavní oblastí podnikání a zároveň s ní mají často zkušenosti nejen v Česku, ale také v zahraničí. Právě expanze tak bývá pro obchodníky naopak důvodem, proč si outsourcing volí – dle průzkumu společnosti Upgates totiž prodává své zboží do zahraničí již 64 % českých e-shopů. 

„V minulém roce jsme odeslali zboží přibližně do 180 zemí světa, přičemž pro řadu našich klientů je právě přeshraniční prodej významnou částí celkových příjmů. Obchodníkům, kteří expanzi plánují, tak poskytujeme také individuální úvodní konzultace, kdy společně vymýšlíme ideální řešení pro jednotlivé země. Stavíme při nich především na vlastních zkušenostech ze zahraničních trhů, díky kterým dokážeme klientovi vybrat nejvhodnějšího dopravce a předat veškeré potřebné know-how,“ uzavírá Babinec.

Foto + Zdroj: FYI Prague


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

PVK varují před podvodnými e-maily

30.04.2024, Autor: red

Pražské vodovody a kanalizace důrazně varují své zákazníky před podvodnými e-maily, které je vyzývají ke změně fakturačních údajů.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Černých odběrů bylo loni více, ale za méně peněz 

25.04.2024, Autor: red

Pražské vodovody a kanalizace v loňském roce zákazníkům nafakturovaly za nelegální odběr pitné vody a černou produkci odpadních 3,7 miliónu korun (v celkové sumě jsou zahrnuté i náklady na přešetření, způsobené škody a sankce), zatímco za rok předchozí to bylo 3,9 miliónů korun. V roce 2022 PVK evidovaly 276 případů, v uplynulém roce pak 298.

Proč jsou územní plány klíčem k definování stavebních pozemků pro účely DPH?

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Nejvyšší správní soud (NSS) České republiky nedávno řešil otázku, zda nezastavěný pozemek zahrnutý v územním plánu jako zastavitelný podléhá dani z přidané hodnoty (DPH). Toto rozhodnutí představuje zásadní precedens pro všechny, kteří se podílejí na obchodování s pozemky, ať už jako prodávající, kupující, nebo daňový poradci.

Vláda rozhodla o pokračování a usnadnění podpory firmám exportujícím na Ukrajinu

19.04.2024, Autor: Z blogosféry

Vláda Petra Fialy na jednání ve středu 17. dubna 2024 rozhodla o pokračování podpory firmám vyvážejícím své zboží a služby na Ukrajinu. Schválila také dar pěti nevyužívaných vozů Službě státní ochrany Ukrajiny a rozvojový program státu pro realizaci záměru podpory bydlení, který má pomoci obcím zajistit vhodné pozemky pro výstavbu nájemních obecních bytů.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Poradna: Jak dodavatelé energií stanovují zálohy

04.04.2024, Autor: Z blogosféry

Zálohy na elektřinu a plyn jsou důležitou součástí procesu dodávky energií. V zájmů odběratelů je, aby je měli nastaveny optimálně, a tak se vyhnuli nepříjemným situacím. Co zálohy jsou, z čeho se skládají, kdo je může měnit a jaký je jejich význam pro každého z nás?

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Havárie na vodovodní síti loni PVK řešily rychleji

26.02.2024, Autor: red

Pražským vodovodům a kanalizacím se daří rychleji odstraňovat havárie na vodovodní síti. Průměrná doba přerušení dodávky pitné vody na jednu závadu v loňském roce poklesla na 8 hodin a 29 minut. V roce 2022 to bylo 10 hodin a 27 minut, což je meziroční pokles o téměř dvacet procent.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama