e-news.cz - kurzy
Reklama

Taxikáři protestující proti aplikacím zastydli v minulém století

14.11.2017, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Taxikáři protestující proti aplikacím zastydli v minulém století

(Aktualizováno 19:50) Pražští taxikáři potvrdili, že ve středu 15.

listopadu uspořádají v hlavním městě další protest proti přepravě objednávané přes mobilní aplikace, praví se ve zprávě Novinek.cz. Připomíná to protesty dělníků v devatenáctém století, kteří rozbíjeli stroje, protože „jim braly práci“. A kromě jiného si taxikáři stěžují, že řidiči Uberu nemají taxametry. Bylo by to až úsměvné, kdyby při tom svém protestu nechtěli blokovat Prahu při ranní a dopolední špičce, a otravovat tak lidem život.
Taxametr samozřejmě řidiči Uberu mají, je v aplikaci, přes kterou si cestu objednáváte. Naopak, je to pro klienta přívětivější, když ví, kudy pojede a za kolik. Ne jako občas s pražským taxikářem, kdy ho tu a tam musíte upozornit, že Prahu znáte a že na poznávací okružní cestu nemáte ani náladu, ani čas. A nedejbože, kdybyste začali mluvit anglicky nebo německy, to snad raději ani nedomýšlet. To by mohlo stát skoro polovinu zdejšího průměrného platu, což už se taky několikrát stalo.
A přesně kvůli tomu Uber vznikl. U nás ještě před Uberem začal fungovat startup Liftago. Prakticky také kvůli témuž. Zkrátka, taxikáři si za to mohou sami. A hlavně, ono jim to i pomáhá. Jen vzpomeňme na taxikáře verze 1.0, upocené triko, ledvinka a botasky Prestige, v puse žvýka a mistr světa amoleta. Dnes pražští taxikáři přešli houfně, i když verze 1.0 se tu a tam objeví, na slušivé oblečení a snaží se vystupovat na úrovni. Neboli pro nás klienty konkurence i v tomto segmentu trhu znamená neustálé zlepšování služeb.
Naproti tomu Uber tvrdí, že není taxislužba, ale sdílené cestování za úplatu. Což také není úplně pravda. Jejich řidiči si tím zcela jistě zajišťují podstatnou část svých příjmů, nejde o jakési přivydělávání si. Ale nešť, pokud platí daně. Není důvod proti tomu protestovat. „V Brně, kde Uber fungoval od začátku letošního února, byl jeho provoz zastaven červencovým předběžným opatřením krajského soudu. Nadřízený vrchní soud ale toto opatření koncem října zrušil.“ Tolik ze zprávy ČTK.
Taxikáři si nic nevyvzdorují. Budou se muset přizpůsobit, jak už to udělali s ošacením. Dispečinky nahradí operátorky aplikací, koncese s místopisem je v době navigací přežitá záležitost. Ono totiž k taxikařině stačí být slušný a uctivý, oblékat se seriózně, mít čisté auto s voňavým interiérem a nechtít obrat každého turistu. Takhle jednoduché to je. Primátorka Krnáčová s tím stejně nic udělat nemůže. Jediný efekt, který tento protest bude mít, je, že veřejné mínění se vůči taxikářům ještě více zatvrdí.
Aktualizováno 14.11. v 19:50: Sdružení českých taxikářů odvolalo středeční protest a požadují okamžité jednání s primátorkou Krnáčovou a vedením města za účasti policie a médií. Zároveň zástupci společnosti Uber sdělili médiím, že po posledním protestu taxikářů si jejich aplikaci stáhlo o čtyřicet procent více zákazníků než obvykle.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Schmarcz: Ve volbách jde hlavně o nabídku budoucnosti, ale kampaň se nese ve stínu minulosti

18.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Jak budeme v Česku žít? Nejspíše pořád relativně dobře. Ne díky politikům, ale protože prostě naše země patří mezi nejvyspělejší na světě a to nezmizí jen tak. Žádný z kandidujících subjektů však nepůsobí dojmem, že ví, jak dojít k vyšší prosperitě a především, že má sílu a vůli to naplnit. Základem je negace, nenávist a odsouzení minulosti - ať už za ni může kdokoli. Pak je zde hromada frází a populistických slibů. Budovatele lepší budoucnosti byste hledali marně.

Největší vodní elektrárna v Africe. Naděje nebo důvod sporů?

17.09.2025, Autor: Vojtěch Benda

Etiopie je jedním z nejchudších států na světě. Její zemědělství je silně závislé na podnebí a podstatná část země není elektrifikovaná. Slavnostní otevření jedné z 20 největších vodních elektráren na světě přináší  obyvatelům naději, že se jejich životy výrazně zlepší. Navzdory tomu přehrada na Modrém Nilu vyvolává obavy Egypta a Súdánu. Obě země se obávají nedostatku sladké vody.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Obrana koupí zbraně České zbrojovky za čtyři miliardy korun

15.09.2025, Autor: Marek Hájek

Ministerstvo obrany uzavřelo s Českou zbrojovkou smlouvu za 4,26 miliardy korun na dodávky zbraní pro armádu až do roku 2031. Je to další krok v modernizaci našich ozbrojených složek, nebo jen drahý podpis bez záruk? 

Schmarcz: Armáda jako drahý koníček? Ani nápad, zbrojení je dobré pro byznys

13.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Opozice brblá, že armáda je drahá. A že raději máme šetřit peníze pro „našelidi“. Zejména její proruská část, ANO alespoň uznává růst výdajů na obranu coby nutnost v čase, kdy Moskva čím dál více chřestí zbraněmi. Ale i kdyby tvrzení o „zbytečnosti“ větších investic do vojska nebylo vrcholně nezodpovědné, je navíc hloupé.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Jaderná renesance: Sázka na čistou energii, nebo riskantní hazard?

10.09.2025, Autor: Josef Neštický

Jaderná energie zažívá letos nevídaný comeback. Rostoucí poptávka po čistých zdrojích a globální investice přesahující 60 miliard dolarů slibují novou éru, ale investoři zůstávají opatrní – vysoké náklady, regulační nejistoty a stín minulých katastrof zůstávají. 

Švehla: Jásání kolem růstu příjmů je zrádné

10.09.2025, Autor: Martin Švehla

Tak jsme se na začátku září dozvěděli, že rostou reálné příjmy, a že je tedy česká ekonomika ve formě. Na zpravodajských webech se ve stejný den objevil titulek “Průměrná mzda reálně vyrostla o 5,3 procenta, je 49 402 korun”, což je velmi zavádějící interpretace jinak správných čísel. Podívejme se na realitu.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Švehla: Volkswagen – příliš velká firma se s klienty moc nebaví

05.09.2025, Autor: Martin Švehla

Moderní auta poskytují nejen jízdní vlastnosti, ale také určité schopnosti, které bychom mohli shrnout jako informační komfort: navigace nejen ukazuje cestu, ale nabízí také objízdné trasy v případě dopravních omezení, sleduje povolenou rychlost, jízdní pruhy a v případě selhání řidiče koriguje jízdu. Všechno dohromady pak řídí software, který se do auta nahrává a také se aktualizuje.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama