e-news.cz - kurzy
Reklama

Logo a vizuální styl? Co bude hrát roli v roce 2021

08.03.2021, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Logo a vizuální styl? Co bude hrát roli v roce 2021

Pokud chcete nové logo, máte v podstatě tři možnosti, jak toho dosáhnout. Buďto si ho nakreslíte sami, případně ho necháte vytvořit třeba vaši neteř, protože moc pěkně kreslí. Nebo oslovíte grafika na volné noze.


Třetí možností je oslovit studio nebo agenturu, které se specializuje na tvorbu značky. Jako u kterékoliv jiné grafiky, i u loga je třeba brát v potaz aktuální trendy. Ty se mění stejně tak, jako se mění názor člověka v průběhu života. Aktuální trendy jsou o to výraznější, neboť vznikají velmi rychle a podobně rychle se šíří po celém světě.
Je třeba říct, že logo není značka
Logo, stejně jako třeba design prodejny, polep firemního vozu nebo to, jak funguje vaše reklamační oddělení, je součástí vaší značky a zároveň kontaktní bod (tzv. touchpoint), kde se klienti s vaší značkou setkávají. Logo by mělo oslovit správnou cílovou skupinu a reflektovat smysl a hodnoty vaší značky.
O logu je potřeba přemýšlet v souvislostech a cíle, které má plnit do něj promítnout. Má vaše značka působit na klienty luxusně, dostupně, vesele nebo lacině? Logo, stejně jako ostatní „touchpointy“, by tyto vlastnosti mělo reflektovat.
Trendy minulé i ty současné
Současné trendy z hlediska designu plynule navazují na roky předešlé. Uplynulý rok byl rokem zjednodušování, přehledného servírování informací, minimalistického pojetí a optimalizace na rychlost a bezpečnost. Trendem byl určitě návrat k přírodním materiálům. Z pohledu uživatelské zkušenosti a přívětivosti byl i rokem tmavého režimu.
Workshop jako vhodná volba při tvorbě loga
Na workshopu postupujeme podle základních principů design thinking. Tedy, v prvním kroku definujeme problém a ve druhém následně hledáme řešení, které ověřujeme. U tvorby loga nebo vizuálu problém definujeme jako potřeby klienta a jeho očekávání.  Následně hledáme nejlepší řešení, které tyto cíle plní.
Na workshopu analyzujme cílový obor, připravujeme rešerši konkurence, tvoříme persony a detailně definujeme cílovou skupinu. Stanovujeme způsob zpracování loga, jeho specifické vlastnosti, základní představu o motivu a barevnosti, tonalitu komunikace, případně další vlastnosti.
Od workshopu ke skicování
Skici jsou to, co jako první klientovi prezentujeme. Skic prezentujeme maximálně pět. Ne více, protože bychom ho zahltili a ztížili bychom mu rozhodování. Každý návrh navíc komentuje designér, který tak předá jeho hlavní myšlenku. Skici následně rozpracováváme v grafických programech. Zkoušíme různé techniky zpracování a porovnáváme dílčí zpracování s původním zápisem, aby výsledek stále plnil očekávané cíle. Vítěznou variantu finálně ladíme i po technické stránce.
Finálním výstupem jsou exporty a manuál loga, potažmo vizuálního stylu, který definuje kromě technických věcí i umístění loga, kodifikace barev, definice grafických prvků, stanovený postup pro další realizaci materiálů, způsob aplikace vizuálního stylu, ukázky použití a další upřesnění.  Díky manuálu pak můžete poslat logo do výroby, protože budou vědět, jak s ním mají pracovat.
Co bude hrát roli v roce 2021
Co je tedy na tvorbě loga či vizuálu nejdůležitější? Na začátku věnujte maximum sil a pozornosti pro stanovení cílů a očekávání, která má plnit. Jinak je to pro toho, kdo ho bude tvořit jen střílení od boku. Pokud nebude plnit vaše cíle, tak jen vyhodíte peníze oknem.
V designu bude stále dobře fungovat minimalismus, důraz kladený na geometrické tvary a čistý vizuální styl. Očekávám ještě větší propojení fotografie a ilustrací. A také pokračování používání přírodních materiálů. Na vzestupu bude také použití již známých technik z minulých dekád a s tím spojený i retro styl fotografií a autorských ilustrací.
JAN BENEŠ, Art Director pro Beneš & Michl.
Foto 1: Pixabay
Foto 2: Poskytnuto Janem Benešem
Zdroj: Beneš & Michl.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Smrčka: U Pekingu se bojuje o Pensylvánii

23.04.2024, Autor: red

Dost možná rozhodne Pensylvánie podzimní prezidentské volby ve Spojených státech. Na oltář volebních hlasů dělníků bude proto slavnostně položena i nová americko – čínská obchodní válka.

Hypotéky by mohly zlevňovat rychleji. Riziko snadného odchodu klientů ale pokles sazeb brzdí

22.04.2024, Autor: Z blogosféry

Banky zlevňují hypoteční úvěry hodně pozvolna. Prudký pokles úrokových sazeb by mohl vyvolat spirálu refinancování i běžících fixací nebo tlak na banky, aby sazby v průběhu fixace snižovaly. Mírný poplatek za předčasné splacení totiž dává klientům více volnosti, banky ale riziko jejich odchodu nutně musí zohlednit v cenotvorbě.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Daňhel: Dohledové orgány by měly zamezit neodbornému srovnávání povinného ručení

16.04.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

Na začátku března uveřejnil Ekonomický magazín můj příspěvek Ekonomika „povinného ručení“ musí čelit trendu růstu škodního průběhu. Vzápětí v časopisu Pojistný obzor vyšel text „Povinné ručení zůstává pod tlakem vysoké škodní inflace“. Pojistný matematik Petr Jedlička zde konstatoval, že rozevírání nůžek mezi průměrnou škodou a průměrným pojistným pokračuje. 

Zemřel demýtizátor racionality

16.04.2024, Autor: red

Než se do toho se svým kolegou Amosem Tverskym pořádně pustili, ekonomie byla přesvědčena, že v podstatě bohatě vystačí s matematickým aparátem, sofistikovanými vzorci a důvěrou v lidskou racionalitu.

Schmarcz: Peklo mimořádných schůzí aneb proč dělat něco užitečného, když místo toho můžeme hrát před voliči trapné divadlo?

14.04.2024, Autor: Martin Schmarcz

Mimořádné schůze se mají konat jen mimořádně. Třeba když vypukne válka, pandemie, stav legislativní nouze, nebo vláda provede něco strašného, na co nestačí interpelace. U nás se z toho stává běžný kolorit. Něco ve stylu speciálního vysílání. Obvykle to ale spíše dopadne jako podřadná telenovela.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Poradna: Vyplatí se platit nájem, nebo splácet hypotéku?

12.04.2024, Autor: Z blogosféry

Řada rodin se rozhoduje mezi bydlením v nájmu a pořízením vlastního domova na hypotéku. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Z pohledu budování majetku je vždy výhodnější pořízení vlastní nemovitosti na hypotéku.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama