e-news.cz - kurzy
Reklama

Během koronavirové pandemie je pokoušeno i zdraví firem. Jak zeštíhlit náklady na vozový park?

02.12.2020, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Během koronavirové pandemie je pokoušeno i zdraví firem. Jak zeštíhlit náklady na vozový park?

Optimalizace nákladů v podnikání by měla probíhat neustále. Aktuální krize spojená s koronavirem však nutí řadu firem i podnikatelů o to více hledat další úspory i způsoby zefektivnění fungování firmy.


Jednou z oblastí, kde ušetřit, může být vozový park firmy, který jako celek představuje výraznou nákladovou položku. Možnosti zlevnění provozu firemních vozů přitom existují nejen pro větší podniky, ale také pro živnostníky.
Reálná sleva na palivo
Platby za pohonné hmoty představují v nákladech na vozový park jednu z nejvýraznějších položek. Každá koruna ušetřená za litr paliva tak může ve výsledku znamenat nezanedbatelnou úsporu. Pro získání příznivější ceny, ale i snížení administrativy slouží tankovací karty. Jejich reálnou výhodnost však mohou karetní společnosti podmiňovat objemem odebraného paliva i dodatečně účtovanými poplatky.
Pokud již nějakou tankovací kartu využíváte, určitě si zkontrolujte své vyúčtování. V praxi se neustále setkáváme s tím, že i když firma natankovala levnější palivo, ve výsledku zaplatila více, než jaká byla cena na stojanu čerpací stanice. Důvodem bývá značně nepřehledná poplatková struktura. Bývá účtován například servisní poplatek ve formě přirážky za každý natankovaný litr a výsledkem je, že si firma za litr pohonné hmoty připlatí i přes dvě koruny za litr.
Výhodnější plošné ceny nejen pro velké firmy
Ani reálná sleva za palivo ovšem nemusí být výhodná – kupříkladu tehdy, když často tankujete na dálniční čerpací stanici, kde bývají pohonné hmoty dražší o pět a více korun na litru. Existuje ale takzvaná plošná cena donedávna dostupná jen velkým podnikům a dopravním společnostem. Představuje jednotnou cenu za palivo vyhlašovanou zpravidla na týdenní bázi platnou pro držitele karty v celé síti dodavatele pohonných hmot bez ohledu na konkrétní ceny jednotlivých čerpacích stanic.
Například plošná cena litru nafty pro držitele našich tankovacích karet byla v loňském roce v průměru o dvě koruny nižší než stojanové ceny čerpacích stanic. Úspora však může být mnohem vyšší, když vezmeme v úvahu ceny dálničních čerpacích stanic. O tankovací karty s plošnou cenou během jarního lockdownu nebývale vzrostl zájem u menších firem a živnostníků.
Monitoring firemních vozidel umožňuje efektivní správu flotily
Monitorovací systémy se dnes již stávají naprosto běžnou součástí správy firemní flotily a podle některých průzkumů jsou české firmy v jeho využívání na špici. Už jen vědomí, že je ve voze instalován monitorovací systém, má pozitivní psychologický efekt na chování řidiče. Nejde přitom jen o sledování přesné polohy pomocí GPS a lepšího plánovaní budoucích tras či závozů, ale též o zaznamenávání mnohých dalších provozních údajů. Fleet manažer tak může mít přehled jak o stylu jízdy řidiče či průměrné spotřebě, tak i o zatížení náprav nebo teplotě v nákladovém prostoru. Důležitá je také průběžná kontrola stavu paliva v nádrži, protože krádeže pohonných hmot mohou firmy připravit o statisíce.
Propojení monitoringu s tankovací kartou
Právě lepší prevenci možného odlévání paliva zaměstnanci pro vlastní potřebu pomáhá propojení tankovacích karet a monitoringu. Standardně však firma získává transakční data tankovacích karet až spolu s fakturou za tankování a odhalit případnou krádež paliva tak může správce vozového parku teprve poté, co je importuje do monitorovacího systému. Ve spolupráci s předním poskytovatelem zabezpečení a monitoringu vozidel Sherlog technology jsme však vyvinuli automatický přenos karetních transakcí do monitorovacího systému, což umožňuje kontrolu spotřeby paliva na denní bázi. Jakékoliv nestandardní chování je tak odhaleno prakticky obratem, což navíc vylučuje další možné škody.
CNG bude zase o něco výhodnější
Cestou, jak ušetřit nejen náklady, ale též životní prostředí, je přechod na pohon vozidel stlačeným zemním plynem (CNG). Toto palivo je státem zvýhodněné nižší spotřební daní ve srovnání s benzínem a naftou a je šetrnější k životnímu prostředí. V posledních letech se také výrazně rozrostla síť plnicích stanic. Pro podnikatele je toto palivo ještě výhodnější, protože jsou u vozidel na CNG s největší povolenou hmotností do dvanáct tun osvobozeni od silniční daně. Současně mohou firmy u již tak levnějšího paliva využívat s námi poskytovanou CNG kartou slevu dvě koruny za kilogram v největší síti innogy, která pokrývá skoro třetinu z více než 200 českých plnicích stanic. Novinkou od roku 2021 je pak padesát procent sleva na dálniční známky pro CNG vozidla.
Pojištění vozidel bez prostředníků
Nezanedbatelnou nákladovou položkou u firemních vozidel je samozřejmě také pojištění, ať už to povinné, nebo havarijní. Vyznat se ve změti různých nabídek není jednoduché. Při pojištění vozidel je lepší vyhnout se prostředníkům. Naše nákupní aliance je registrovaná u ČNB, díky čemuž přímo sjednává produkty partnerské pojišťovny. Silnou vyjednávací pozicí více než deset tisíc členských firem a podnikatelů umíme zajistit výrazné cenové zvýhodnění na produkty Allianz a deset procent z celkové ceny pojistky vracíme zpět klientovi jako bonus na tankování paliva.
DAMIR DURAKOVIĆ, generální ředitel nákupní aliance Axigon
Foto: pixabay.com
Zdroj: Axigon.cz


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Švehla: České euro jako sen

19.11.2024, Autor: Z blogosféry

Má či nemá být u nás přijata společná měna euro? Už dvacet let odpovídáme šalamounsky: samozřejmě, že má, ale zatím není jasné kdy. 

Daňhel (VŠE): Naše ekonomika je po 35 létech čím dál méně tržní

18.11.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

V souvislosti s třicátým pátým výročím sametové revoluce nutno konstatovat značný posun v sentimentu současné společnosti od tehdejších představ o dalším směřování naší země. Prvořadým úkolem po listopadu byl v ekonomické rovině co nejrychlejší přechod z nemonetárního administrativně příkazového modelu na tržní trajektorii. Tržní spontaneita byla ale posléze stále více oslabována dirigistickými státními zásahy až k dnešnímu stavu s emisními povolenkami. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Pojistí Scholz porážku německých socialistů?

14.11.2024, Autor: Vojtěch Benda

V minulém týdnu Německo zažilo rozpad vládní koalice a nyní míří k předčasným volbám. Do těch patrně povede německé socialisty stávající kancléř Olaf Scholz, i když pod jeho vedením ztrácejí na popularitě a dostalo se mu nejhoršího hodnocení mezi poválečnými kancléři. 

Vysoké pokuty pro Facebook v Evropě i Koreji

11.11.2024, Autor: Vojtěch Benda

Společnost Meta, která vlastí Facebook, Instagram a WhatsApp, musí v Jižní Koreji zaplatit pokutu 21,l miliard wonů (asi 3,6 miliard korun) za nezákonné shromažďování informací o svých klientech. Tento podzim se jedná již o druhou pokutu, která byla společnosti Meta uložena. Na konci září uložila Irská komise na ochranu dat společnosti Meta pokutu ve výši 91 milionů euro (více než 2,3 miliard korun) za špatné zacházení s hesly uživatelů.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama