e-news.cz - kurzy
Reklama

Alternativní taxi: Byrokracie už není nutná, zvládneme to i bez ní

25.11.2019, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Alternativní taxi: Byrokracie už není nutná, zvládneme to i bez ní

Pečlivě sleduji právě projednávaný zákon o silniční dopravě.

Jsem totiž jedním z těch, kterých se přímo týká a kterým taxikáři říkají „uberisté“. Mám přitom stejně jako oni potřebnou žlutou kartičku a absolvoval jsem stejné zkoušky – jsem také taxikář.
Odlišuje mě jen to, že nemám na střeše klasickou lampičku a nečekám na zákazníky na Staroměstském náměstí. Mé klienty mi dodává aplikace. Nekomunikuji s dispečinkem, kterému bych musel platit na základě toho, kolik si vydělám, tedy kolik „vyjezdím“.
Jsem podnikatel, a i díky tomu mám poměrně přesnou představu, jak bude vypadat práce má a mých dalších kolegů – uberistů, taxikářů, podnikatelů – poté, co začne fungovat nový zákon. Pokud projde v podobě, jakou navrhuje ministerstvo, bude to z mého pohledu dobrý kompromis a zároveň i otevření dalších příležitostí. Ministerstvo totiž ruší pravomoc měst vyžadovat různé zkoušky z místopisu a zákonů a podobné požadavky, které dosud byly k získání oné žluté kartičky nezbytné.
Současné nastavení pravidel z mnoha důvodů nedává smysl. Taxikář totiž může jezdit jenom ve městě, kde splnil zkoušky. Pokud tedy má složené zkoušky z místopisu a právních předpisů v Praze, nemůže se vydat do Hradce Králové nebo do Liberce, respektive pokud by tam chtěl jezdit, tak musí složit zkoušky i tam. To je velmi komplikované a v době pokročilých navigací už úplně zbytečné. V Praze dnes nemá smysl taxikařit bez zapnutého Waze a v ostatních městech to nebude jiné.
Proto je hodně překvapivé, že někteří poslanci přesto chtějí zachovat zkoušky a tedy i obrovskou byrokratickou zátěž na všech stranách. Věřím, že sama města by uvítala, kdyby mohla úředníky, kteří mají agendu taxikářských zkoušek na starost, raději přeřadit na něco smysluplnějšího. Jako naprosto nesmyslný pak vnímám návrh, aby zkoušky museli mít jenom řidiči, co jezdí „hodně“, a ti, kteří jezdí jenom „málo“, je mít nemusí. Zákazník přitom při objednávání jízdy v aplikaci nemůže tušit, jestli jede s amatérem nebo s řidičem, který má taxikařinu jako hlavní činnost. A jak by se kontrolovalo, zda řidič skutečně je amatér, když může využívat hned několik platforem? Je totiž běžné, že řidiči jezdí pro Uber i Bolt a sem tam i pro Liftago.
Snad zákonodárcům dojde, že stejně jako nemusí v jednadvacátém století ve městě regulovat počet pekáren, opravářů praček nebo vývojářů softwaru, nemusí regulovat ani počet taxikářů. Konkurence v podobě Uberu Praze jen prospěla, a to i nám řidičům, kteří si díky ní víc vydělají. Chtěli bychom mít možnost jezdit i v jiných městech v době nárazových akcí – třeba ve Varech při festivalu nebo v Hradci při letecké show, kdy je po dopravě velká poptávka. Pokud ale města budou nadále vyžadovat zkoušky, tak to možné nebude, což ve výsledku pocítí především obyvatelé a návštěvníci měst.
ONDŘEJ PIROHANIČ, člen přípravného výboru Asociace řidičů alternativních taxislužeb (AŘAT)
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Švehla: České euro jako sen

19.11.2024, Autor: Z blogosféry

Má či nemá být u nás přijata společná měna euro? Už dvacet let odpovídáme šalamounsky: samozřejmě, že má, ale zatím není jasné kdy. 

Daňhel (VŠE): Naše ekonomika je po 35 létech čím dál méně tržní

18.11.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

V souvislosti s třicátým pátým výročím sametové revoluce nutno konstatovat značný posun v sentimentu současné společnosti od tehdejších představ o dalším směřování naší země. Prvořadým úkolem po listopadu byl v ekonomické rovině co nejrychlejší přechod z nemonetárního administrativně příkazového modelu na tržní trajektorii. Tržní spontaneita byla ale posléze stále více oslabována dirigistickými státními zásahy až k dnešnímu stavu s emisními povolenkami. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Pojistí Scholz porážku německých socialistů?

14.11.2024, Autor: Vojtěch Benda

V minulém týdnu Německo zažilo rozpad vládní koalice a nyní míří k předčasným volbám. Do těch patrně povede německé socialisty stávající kancléř Olaf Scholz, i když pod jeho vedením ztrácejí na popularitě a dostalo se mu nejhoršího hodnocení mezi poválečnými kancléři. 

Vysoké pokuty pro Facebook v Evropě i Koreji

11.11.2024, Autor: Vojtěch Benda

Společnost Meta, která vlastí Facebook, Instagram a WhatsApp, musí v Jižní Koreji zaplatit pokutu 21,l miliard wonů (asi 3,6 miliard korun) za nezákonné shromažďování informací o svých klientech. Tento podzim se jedná již o druhou pokutu, která byla společnosti Meta uložena. Na konci září uložila Irská komise na ochranu dat společnosti Meta pokutu ve výši 91 milionů euro (více než 2,3 miliard korun) za špatné zacházení s hesly uživatelů.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama