Kampaň Finanční wellness žen investiční platformy Fondee slaví úspěch. Do komunikace a osvěty okolo investování se platforma původně pustila v reakci na výsledky průzkumů. Ty ukázaly, že více než dvě třetiny žen neinvestují a investice jsou spíše mužskou záležitostí.
Přitom vzhledem k průměrně nižším příjmům mají ženy o pětinu nižší důchody, a investovat by měly o to víc. Fondee se proto rozhodlo zejména poslední rok cílit na ženy. Za tím účelem uspořádalo i sérii průzkumů a workshopů, jejichž cílem bylo ženy k investování motivovat. A dnes slaví úspěch. Zatímco v předchozích letech tvořily ženy mezi novými uživateli Fondee pouhou čtvrtinu, dnes představuje podíl žen mezi novými investory na platformě 40 %.
„Ještě před rokem ženy příliš neinvestovaly. Podle našeho průzkumu zhodnocovalo tímto způsobem své úspory pouhých 27 % z nich. Tento nízký podíl nás motivoval ke kampani Finanční wellness žen, která si dala za cíl probudit v ženách investičního ducha a pomoci jim učinit v tomto světě první kroky. Z průzkumů jsme se snažili zjistit, jak ženy lépe motivovat k investicím, a na workshopech jsme se setkali s velice pozitivní odezvou. Téma se nám podařilo více protlačit i do médií. Dnes vidíme, že to mělo reálný dopad,“ komentuje Laureen Höllge, COO Fondee.
Nižší platy i delší důchod
Fondee se rozhodlo kampaní reagovat také na současnou situaci na pracovním trhu, kterou stále postihuje rozdílné finanční ohodnocení mezi muži a ženami (tzv. paygap). To se podle dat z roku 2020 liší průměrně o 7 tisíc korun měsíčně ve prospěch mužů, tedy zhruba o pětinu průměrné mzdy. Ženy se navíc dožívají průměrně o 6 let více, a musí tak ve stáří s důchodem vystačit déle. I proto podle Fondee dává smysl, aby se z investování stal mezi ženami standard.
Fondee v rámci kampaně uspořádalo mezi ženami několik průzkumů, které ukázaly, co je od investování nejčastěji odrazuje. Zajímavé bylo zjištění, že třetina žen by raději mluvila o svém intimním životě než o své finanční situaci. Navíc jen 15 % z nich se dostatečně připravuje na důchod. Co do otevřenosti i přípravy na důchod jsou na tom muži podle dat dvakrát lépe. Fondee proto během roku uspořádalo sérii edukativních workshopů o finančním wellness a do značné míry na tuto problematiku zaměřilo svůj blog a mediální výstupy.
Více investorek
Kampaň Fondee po roce dostála svému předsevzetí. Zatímco v minulosti byla žena každý čtvrtý nový uživatel platformy, dnes už je to 40 procent. Průzkum povědomí o značce dále ukázal, že je Fondee jedinou investiční platformou, o které mají ženy větší povědomí než muži.
„Zjistili jsme, že ženy potřebují jiný přístup i jazyk, bezpečné prostředí a hlavně podporu sebevědomí. Velkou roli hraje i influencer marketing a ženské skupiny. K těmto aktivitám jsme svým dílem přispěli organizováním workshopů i účastí na řadě setkání. Dosavadní výsledky nás velmi motivují k pokračování kampaně a k další komunikaci této problematiky. Věříme, že v následujících letech bude investování pro ženy stále přirozenější,“ dodává Eva Hlavsová, spoluzakladatelka Fondee.
Foto: Pixabay
Zdroj: HustáKomunikejšn