e-news.cz - kurzy
Reklama

Pouze tři z deseti českých firem používají elektronický podpis

02.09.2021, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Pouze tři z deseti českých firem používají elektronický podpis

Využívanost elektronického podpisu roste s velikostí firmy. Nejčetnější je u korporací s 250 a více zaměstnanci. Tyto společnosti také častěji používají kvalifikovaný elektronický podpis odpovídající evropským požadavkům.


Elektronické podepisování dokumentů není mezi českými firmami zatím příliš využívané a pokud ano, nejčastěji jde o nějaký druh prostého elektronického podpisu, jako je patička v e-mailu nebo naskenovaný ruční podpis vložený do PDF. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu, který v rámci většího projektu pro společnost Software602 realizovala agentura Ipsos. Používání elektronického podpisu připustilo 28,3 % firem z 1050 respondentů, které agentura oslovila mezi 27. a 30. červencem letošního roku.
„Sedm z deseti oslovených firem elektronický podpis vůbec nevyužívá a smlouvy podepisují po staru propiskou na papíře. Vysledovali jsme ale trend, že větší společnosti začínají využívat elektronický podpis častěji a také volí takový druh, který je ověřitelný. Například více než čtvrtina (dvacet šest procent) korporací s 250 a více zaměstnanci používá kvalifikovaný elektronický podpis,“ říká Michal Vejvoda, Business Development Manager ve společnosti Software602.
Naskenovat ruční podpis často nestačí
Prostý elektronický podpis ve formě patičky e-mailové zprávy nebo naskenovaného skutečného podpisu vloženého do PDF používá podle průzkumu 36,4 % českých firem. Častější je tento způsob u menších firem do padesát zaměstnanců, kde tak činí čtyři z deseti společností. Naopak pouze každá desátá používá kvalifikovaný elektronický podpis. Téměř čtvrtina (23,6 %) českých firem bez ohledu na počet zaměstnanců dává přednost zaručenému elektronickému podpisu, u něhož mají certifikáty uložené v počítači nebo na USB klíčence, pětina (20,5 %) upřednostňuje biometrický elektronický podpis, kdy se zaměstnanci podepisují prstem nebo stylusem na displeji tabletu.
„Pro podepisování citlivých firemních dokumentů, s nimiž nakládají i třetí strany, jako jsou smlouvy, či předávací protokoly, je důležité používat ověřitelné druhy elektronických podpisů. Mnohé firmy s nimi ale nemají zkušenosti a stále dávají přednost ručnímu podepisování na papíru. To však celý proces zdržuje a vyžaduje osobní přítomnost v kanceláři. Oproti tomu elektronický podpis umožňuje dokumenty podepisovat odkudkoli a prakticky na jakémkoli chytrém zařízení,“ upozorňuje Michal Vejvoda.
Chytrá aplikace dokáže podepisovat i z mobilu
Software602 vyvinul pro elektronické podepisování dokumentů aplikaci Sofa SignPoint, která je plně integrovaná do prostředí Microsoft 365. Uživatel tak může smlouvu či jiný firemní dokument elektronicky podepsat již přímo ve Wordu a zároveň jej poslat svému nadřízenému nebo obchodnímu partnerovi k schválení. Třetí strana dokonce ani nemusí používat aplikaci Sofa SignPoint. Stačí, když si stáhne bezplatnou aplikaci 602®Key, jejímž prostřednictvím může dokument potvrdit a přidat k němu elektronickou pečeť.
Sofa SignPoint ocení například majitelé a ředitelé firem či obchodníci, kteří potřebují využít každou minutu a mít možnost rychle elektronicky podepisovat smlouvy se zákazníky a dodavateli. Zároveň chtějí mít přehled o tom, co podepsali. Vhodný je i pro personální oddělení, která zpracovávají tisíce citlivých dokumentů ročně, jakou jsou pracovní smlouvy v kombinaci s doručením prostřednictvím datové schránky, dodatky, mzdové výměry, ale i další dokumenty k GDPR, BOZP, či seznámení s organizačními směrnicemi. A v neposlední řadě se hodí i IT oddělením, jež chtějí postupně digitalizovat interní procesy a jako standard firemního prostředí používají Microsoft 365.
Hlavní výhody řešení Sofa SignPoint pro elektronické podepisování dokumentů:

  • Digitální podpis máte kdykoli po ruce, můžete podepisovat z jakéhokoli chytrého zařízení připojeného k internetu
  • Bezpečně jej můžete používat z webu a zařízení s Androidem, iOS, Windows a MacOS
  • Aplikace je přímo integrovaná do Microsoft365, podepisovat tedy můžete dokument přímo ve Wordu nebo Teamsech
  • Podpis je platný a ověřitelný v celé EU podle eIDAS. Můžete k němu přidat i vlastní vizuální parafu.
  • Vaši obchodní partneři nemusí mít aplikaci Sofa. Stačí, když vyplníte správné jméno, e-mail a telefonní číslo. Sofa SignPoint uživatele ověří a zajistí jeho elektronický podpis.
  • Podepsaný dokument se automaticky uloží a podle nastavených pravidel archivuje. K dokumentu se můžete kdykoliv bezpečně vrátit a ověřit jeho platnost i po letech.

Foto: Pixabay
Zdroj: TAKTIQ COMMUNICATIONS


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

80 % center IT a podnikových služeb chce více šlápnout do automatizace. I přesto většina zaměstnavatelů z oboru plánuje nábor nových lidí

07.03.2024, Autor: Z blogosféry

Rok 2024 bude rokem pokročilé automatizace a robotizace. V oboru IT a podnikových služeb již dnes roboti zastávají práci, která je ekvivalentem bezmála 20 tisíc pracovních míst, v nadcházejícím roce chce ale 80 % firem z toho oboru projekty automatizace rozšířit i na další zpracovávané procesy a služby.

Migrace českých firem do cloudu pokračuje. Čeho se obávají a co je pravda?

29.02.2024, Autor: Z blogosféry

Během pár let musí více než tisícovka tuzemských firem přejít do cloudu. Důvodem je transformace populárního podnikového softwaru SAP a ukončení podpory stávajícího necloudového řešení na konci roku 2025. Většina firem se tohoto dlouho odkládaného kroku ale stále obává. Jaké mají důvody a jaká je dnes realita?

Drtivá většina firem není na novou úroveň kyberbezpečnosti připravena

27.02.2024, Autor: Z blogosféry

Pouze 2 % českých firem dosahuje úrovně kybernetické bezpečnosti definované aktualizovanou směrnicí o síťové a informační bezpečnosti (NIS2). Vyplývá to z průzkumu společnosti EY ČR, která jej provedla mezi desítkami tuzemských společností z 22 různých odvětví.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama