Apogeo
Reklama

Při prodeji nemovitostí se začíná prosazovat homestaging

25.08.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Při prodeji nemovitostí se začíná prosazovat homestaging

Realitní trh je jedním z nejproměnlivějších, což jsme mohli velmi zřetelně zaznamenat v posledních letech, kdy ceny nemovitostí rostly závratnou

rychlostí, meziročně i o desítky procent. Zároveň stále roste popularita krátkodobých pronájmů, lidé si zvykají na vyšší standardy a prodat, koupit či dlouhodobě (si) pronajmout nemovitost se tak může zdát jako čím dál složitější úkol. Jak se budou trendy vyvíjet v nejbližší budoucnosti a co se bude dít na realitním trhu?
Co se týče cen nemovitostí, vše napovídá tomu, že i v druhé polovině roku 2018 budeme ještě moci pozorovat růst, ten však začíná postupně slábnout a nebude tak zběsilý jako v posledních letech. „Na konci roku 2018 a začátku 2019 už neočekávám žádný podstatný růst cen, maximálně bude v řádu jednotek procent. Podle všeho se blíží ideální doba nemovitosti prodávat,“ komentuje Vladimír Kuliš, regionální ředitel CENTURY 21. Důvodem růstu cen v minulých letech byl celkový růst ekonomiky, snižující se úroková míra, dostupnost hypoték a přesun kapitálu. Tyto trendy by měly brzy zvolnit a s nimi také růst cen nemovitostí.
Realitní kanceláře se učí homestaging
Realitní kanceláře se také v současnosti zaměřují na to, jak byty co nejlépe ukázat případným zájemcům. Trendem je homestaging, tedy profesionální prezentace nemovitosti. V praxi to probíhá tak, že se nemovitost svěří do rukou odborníkovi, který zvýší její atraktivitu pomocí odosobnění, použití vhodných doplňků, osvětlení či uspořádání nábytku. Nejedná se o žádné rozsáhlé rekonstrukce, často jde o maličkosti, které nemovitost udělají lákavější. „S homestagingem jsme začali jako první realitní síť v Česku a vyplatilo se to. Důležité je mít ty správné lidi, kteří opravdu vědí, jak na to. I když o tom totiž dnes spousta lidí mluví, málokdo to umí udělat kvalitně. Cílem je kvalitně prezentovat každou nemovitost a s tím si umí poradit každá kancelář v síti CENTURY 21,“ říká Vladimír Kuliš. Součástí homestagingu je také konečné nafocení tak, aby nemovitost byla ukázána z těch nejlepších úhlů. Dalším populárním způsobem, jak nemovitost odprezentovat, jsou videoprohlídky. Ty potenciálním zájemcům výrazně šetří čas, který by jinak strávili absolvováním běžných prohlídek.
Krátkodobé pronájmy stále táhnou
Zvláštní kapitolou jsou už pár let krátkodobé pronájmy, jejichž popularita stále stoupá a pro některé se stávají slušným zdrojem příjmu. Od dlouhodobých pronájmů se však tento způsob výdělku velmi liší. „Aktuálně můžeme pozorovat vysoký tlak na kvalitu a servis, pokud je nezajistíte, dostanete špatné hodnocení a lidé k vám přestanou jezdit. Krátkodobé pronájmy jsou daleko náročnější na údržbu než ty dlouhodobé, protože musíte spoustu času věnovat komunikaci s nájemníky, zařizovat předání, příjezdy, odjezdy či pravidelný úklid. Na druhou stranu, pokud se vám to daří, můžete si takto velmi dobře vydělávat,“ shrnuje Vladimír Kuliš.
Online realitní kanceláře – fungují?
Kromě klasických realitních kanceláří, které již mají na trhu své místo, se v poslední době začínají rozmáhat také online realitní kanceláře. Ty fungují pouze ve virtuálním světě a z procesu zpravidla eliminují prostředníka, tedy makléře. Může se zdát, že jde o finančně výhodnou službu, která slibuje hladký průběh, ale může mít také své nevýhody a nástrahy. „Je zkrátka třeba si uvědomit, že nemovitosti se nenakupují v eshopu. Nepřijdete na webovou stránku, kde si koupíte potraviny, tričko a jedno 2+kk v Praze. Obchod s nemovitostmi funguje jinak a jsem pevně přesvědčen, že lidský prostředník v podobě kvalitního makléře bude vždy potřeba,“ vysvětluje Vladimír Kuliš z realitní kanceláře CENTURY 21.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Co pro spotřebitele znamená obrat v úrokových sazbách v USA? 

22.09.2025, Autor: red

Americká centrální banka (Fed) nedávno snížila úrokové sazby, poprvé v roce 2025, a otevřela tak novou kapitolu měnové politiky. Jak tento krok ovlivní nás, české spotřebitele? Od levnějšího dovozu z USA po možné změny v úvěrech – pojďme se podívat, co tento obrat přináší.

Německo se pravděpodobně vyhne technické recesi, tvrdí centrální banka

21.09.2025, Autor: Marek Hájek

Německá ekonomika se ocitá na křižovatce. I když ve druhém čtvrtletí 2025 zaznamenala pokles HDP o 0,3 %, nové údaje o růstu průmyslové výroby a optimismus centrální banky naznačují, že technická recese – tedy dva po sobě jdoucí poklesy – nemusí přijít. Jaké jsou skutečné vyhlídky a co to znamená pro nás v Česku, kde na německém trhu stojí a padá velká část našeho exportu?

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Big Mac mluví jasně: Euro je vůči dolaru nadhodnoceno o 15 %

21.09.2025, Autor: red

Je možné změřit hodnotu měny pomocí hamburgeru? Podle Big Mac Indexu, který vydává časopis The Economist, je to nejen možné, ale i překvapivě výmluvné. K červenci 2025 je euro vůči americkému dolaru nadhodnoceno o 15,2 %, což má dopady nejen na globální trhy, ale i na české firmy a domácnosti. 

Generace Z jako učitelé AI: Jak mladí mění firmy a sbližují generace

18.09.2025, Autor: Marek Hájek

Když si představíte mentora, vidíte zkušeného veterána, který radí nováčkovi? Zapomeňte na to. Podle nového průzkumu společnosti IWG z roku 2025 se role obracejí – 59 % zaměstnanců generace Z učí své starší kolegy, jak ovládnout umělou inteligenci (AI), a přitom mění celou firemní kulturu.

Evropské technologické sny ožívají: Klarna na burze a sázka ASML na Mistral

17.09.2025, Autor: red

Evropa má důvod k optimismu. Září přineslo dvě události, které mohou být zlomem pro technologický sektor starého kontinentu – úspěšné IPO švédské fintech hvězdy Klarna a strategické partnerství nizozemského gigantu ASML s francouzským AI startupem Mistral. Jsou to jen izolované úspěchy, nebo skutečný začátek nové éry evropské technologické suverenity?

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Teď je správný čas, věří některé domácnosti a fixují ceny energií

17.09.2025, Autor: Marek Hájek

V září se české domácnosti znovu ocitají na rozcestí – fixovat ceny energií a chránit rodinný rozpočet před výkyvy trhu, nebo riskovat a čekat na možné další poklesy? Po dramatických letech zdražování a následné stabilizaci cen se fixace jeví jako bezpečné útočiště. Je ale opravdu teď ten správný čas?

Snížení úrokových sazeb na dosah? Američtí investoři čekají na tah Fedu

15.09.2025, Autor: Marek Hájek

Americké finanční trhy jsou v očekávání. Na zasedání 16.–17. září by mohl Federální rezervní systém (Fed) snížit úrokové sazby, což by mohlo být prvním krokem k uvolnění měnové politiky po letech zpřísňování. Jaké jsou důvody tohoto očekávaného obratu a co to znamená pro nás v Česku?

Von der Leyenová slíbila silnější Evropu: Jsme na dobré cestě, nebo ve slepé uličce?

15.09.2025, Autor: Josef Neštický

Ursula von der Leyenová na začátku roku 2025 představila ambiciózní plán „Kompas konkurenceschopnosti“, který má Evropu posunout na špičku globální ekonomiky. V září však výsledky vyvolávají otázky – zatímco některé kroky slibují pokrok, jiné narážejí na politické rozepře a byrokratické překážky. Jak si tedy Evropa vede v závodě s USA a Čínou?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

AI: Amerika a Čína zrychluje, Evropa reguluje

14.09.2025, Autor: Josef Neštický

Umělá inteligence (AI) se v roce 2025 stala klíčovým bojištěm globální konkurence. Zatímco USA sází na rychlost a deregulaci, Čína buduje technologickou soběstačnost a Evropa, včetně Česka, hledá rovnováhu mezi inovacemi a regulací. Jaké jsou strategie velmocí a co to znamená pro naše firmy a budoucnost práce?

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama