Apogeo
Reklama

Pandemie ukázala, které vědomosti je třeba rozvíjet

13.02.2021, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Pandemie ukázala, které vědomosti je třeba rozvíjet

Změna způsobu práce velké části zaměstnanců má vliv i na potřeby v oblasti vzdělávání. V rámci průzkumu HR Pulse společnost Profesia CZ zmapovala aktuální potřeby a plány firem v oblasti vzdělávání.


Jak se mění jejich priority? A chtějí firmy kvůli napjatým rozpočtům v této oblasti krátit výdaje?
Mění se potřeby vzdělávání? Jak kde
Požadavky zaměstnanců se změnily, a právě identifikace aktuálních potřeb a jejich zohlednění ve vzdělávacích plánech jsou jedním z úkolů, které v současné době zaměstnávají HR oddělení – i když je nutné poznamenat, že nejde o všeobecný trend. Záleží na oboru podnikání a také na tom, jak byly vzdělávací strategie definované před pandemií.
„Více než polovina firem, které se podělily o své zkušenosti v rámci průzkumu HR Pulse, poukázala na nové potřeby vzdělávání zaměstnanců nebo firemní kultury. Jedná se konkrétně o padesát šest procent zaměstnavatelů. Dalších dvacet procent firem ale žádné změny neidentifikovalo a dvacet dva procent uvedlo, že nemají potřebu něco měnit,“ říká Michal Novák z pracovního portálu Profesia.cz
Ve kterých oblastech se mají zaměstnanci více rozvíjet
Téměř čtvrtina respondentů zaznamenala zvýšený zájem o vzdělávání ze strany zaměstnanců. Nový normál přináší nové problémy a situace, které se zaměstnanci potřebují naučit efektivně řešit. Tomu odpovídají i oblasti rozvoje, které vystupují do popředí. Personalisté odpovídající v rámci průzkumu HR Pulse identifikovali jako prioritní dovednosti potřebné pro efektivní práci z domova, zlepšení sebeřízení, tedy time managementu a zvládání stresu, komunikačních dovedností a leadershipu. Roste i význam schopnosti udržet a rozvíjet za stávajících podmínek mezilidské vztahy a soudržnost kolektivu.
„Práce mnoha lidí se přesunula zcela do on-line prostředí, takže jejich efektivita velmi záleží na tom, zda dobře zvládají komunikační a IT technologie či sebeřízení,“ říká Jan Dvořák, výkonný ředitel Počítačové školy Gopas. „Vzdělávání v této oblasti proto nabylo na důležitosti více než kdy dříve. Zaměstnavatelé by ale měli pečlivě vybírat mezi dodavateli těchto služeb. U on-line kurzů, které budou v současné době majoritní, totiž velmi záleží na profesionalitě. Důležitá je kromě technického vybavení i možnost aktivního zapojení do výuky, interakce s přednášejícím nebo sdílení whiteboardů s konkrétními ukázkami pro dané téma.“

Foto: Profesia

Jaké budou investice českých firem do vzdělávání?
Dobrou zprávou je, že většina firem uvedla, že pro letošní rok plánují rozpočty na vzdělávání zachovat nebo navýšit, krátit jej chce pouze osm procent. Většinou půjde o kombinaci on-line a off-line školení, výlučně on-line platformu preferuje jen osm procent firem a u dalších dvaceti dva procentech on-line podoba výrazně převažuje.
Z forem on-line školení chtějí české firmy nejvíce využívat jednorázové online webináře, tedy přednášky a prezentace – v průzkumu to uvedlo třicet šest procent respondentů. Hojně zastoupená jsou také virtuální školení vedená instruktorem (dvacet jedna procent), online jazykové kurzy (patnáct procent) a předplacené e-learning platformy (třináct procent).
Průzkum HR Pulse v České republice realizovala společnost Profesia CZ ve spolupráci s People Management Forem na konci roku 2020. Zapojilo se do něj 228 společností z celé České republiky.
Foto: pixabay.com
Zdroj: ASPEN.PR
 
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Rozdělený dluhopisový trh

29.04.2024, Autor: Z blogosféry

Akcie a dluhopisy vykázaly v roce 2022 po delší době shodný vývoj, když společně zaznamenaly výraznější propady. Stejný směr nalezly obě třídy aktiv i v roce 2023, ale tentokrát udělaly investorům radost a shodně přinesly výrazné kladné zhodnocení. Co se týká letošního vývoje, dostál vzájemný vztah mezi akciemi a dluhopisy změn: začaly se mezi nimi rozevírat výkonnostní nůžky. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Příspěvky na DIP zatím firmy nabízí spíše výjimečně. Zaměstnanci se k novému produktu staví rovněž opatrně

23.04.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouhodobý investiční produkt mohou Češi využívat už od začátku letošního roku. Většina z nich ale nadále setrvává u penzijního spoření. Důvodem je především neznalost, ale také váhavost zaměstnavatelů. Ti vyčkávají a zatím pouze malá část z nich svým zaměstnancům na DIP přispívá. Hlavním argumentem je malá informovanost a případná administrativní zátěž.

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Výrobní ceny v průmyslu zůstávají na uzdě

17.04.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu března oproti předchozímu měsíci klesly o 0,1 %, což odpovídá meziroční stagnaci. Výsledek tak pro trh představuje poměrně výrazné překvapení směrem dolů, když vyhlížel meziroční růst o 0,3 %. 

Komentář Radomíra Jáče k údajům o inflaci v ČR za březen

10.04.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace zůstala v březnu beze změny přesně na úrovni dvouprocentního inflačního cíle: v souladu s očekáváním finančního trhu. Na úrovni 2,0 % je meziroční inflace pod předpokladem ČNB, neboť centrální banka ve své prognóze zveřejněné počátkem února čekala březnovou inflaci na úrovni 2,9 %.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama