e-news.cz - kurzy
Reklama

Nezaměstnanost v EU je na devítiletém minimu, nejnižší je u nás

10.01.2018, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Nezaměstnanost v EU je na devítiletém minimu, nejnižší je u nás

Eurozóna i celá Evropská unie zažívají nejnižší míru nezaměstnanosti od října 2008.

Nezaměstnanost tak od finanční krize dosáhla na nové minimum. V rámci eurozóny i celé Evropské unie se listopadová míra nezaměstnanosti oproti říjnu snížila o desetinu procentního bodu. Nejnižší nezaměstnaností celkově i nejnižší nezaměstnaností mladých lidí do pětadvaceti let se nadále může těšit Česká republika. Naopak nejhůře si v těchto směrech vede Řecko. Údaje uveřejnil evropský statistický úřad Eurostat.
Ve státech, které mají zavedeno euro, míra nezaměstnanosti v listopadu loňského roku poklesla na 8,7 procenta, a dosáhla na nejnižší hodnotu od ledna 2009. V rámci celé EU pak dosáhla na 7,3 procenta, což představuje nejnižší hodnotu od října 2008. V listopadu bylo v Evropské unii 18,12 milionu nezaměstnaných, z toho 14,26 milionu lidí hledalo práci v rámci eurozóny. Meziměsíčně tak počet osob bez práce klesl o 155 tisíc v celé Evropské unii, z toho pokles o 107 tisíc připadal na eurozónu.
Nejnižší míru nezaměstnanosti mezi členskými státy evidovala podle Eurostatu Česká republika, která dosáhla na 2,5 procenta. Druhou nejnižší hodnotou po České republice se mohou pochlubit Malta a Německo, které evidovaly 3,6 procenta nezaměstnaných. Naopak nejhůře jsou na tom z tohoto pohledu Řecko s 20,5 procenta (údaj za září) a Španělsko s 16,7 procenta.
Ve všech členských státech míra nezaměstnanosti meziročně poklesla, když v eurozóně v listopadu 2016 dosahovala 9,8 procenta a v celé EU v témž měsíci 8,3 procenta. Meziročně se tedy jednalo o pokles o 1,1, respektive o jeden procentní bod. Nejvýraznější zlepšení evidovalo Řecko, a to o 2,7 procentního bodu (z 23,2 procenta na 20,5 procenta; oba údaje jsou za září). V Portugalsku klesla míra nezaměstnanosti o 2,3 procentního bodu (z 10,5 na 8,2 procenta), v Chorvatsku o 2,1 procentního bodu (z 12,5 na 10,4 procenta), stejně jako na Kypru (ze 13,1 na 11 procent).
Míra nezaměstnanosti mladých lidí do 25 let v loňském listopadu klesla o dvě desetiny procentního bodu, když v eurozóně dosahovala 18,2 procenta a v celé EU 16,2 procenta. Nejlépe si v zaměstnávání mladých vede rovněž Česká republika, ve které je pouze pět procent nezaměstnaných do 25 let. Následuje Německo s 6,6 procenta. Naopak nejhorší je z tohoto pohledu opět Řecko s 39,5 procenta (údaj ze září), následováno Španělskem s 37,9 procenta a Itálií s 32,7 procenta.
Eurostat pracuje s údaji Českého statistického úřadu, které se liší od údajů Úřadu práce ČR. Podle těch se nezaměstnanost v České republice v listopadu snížila na 3,5 procenta z říjnových 3,6 procenta. Práci hledalo 265 469 lidí, nejméně od listopadu 1997. Český statistický úřad vychází u míry nezaměstnanosti z výběrového šetření pracovních sil, Úřad práce zase z počtu registrovaných uchazečů o zaměstnání.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Cla dusí americký obchod: Proč maloobchodní tržby v USA klesají?

22.05.2025, Autor: Josef Neštický

Maloobchodní tržby v USA vykazují slabé výsledky a za viníka se stále častěji označují vysoká cla, která zvyšují ceny a tlumí spotřebitelskou poptávku. Jaké jsou příčiny tohoto vývoje a co to znamená pro globální ekonomiku, včetně České republiky? Pojďme se podívat na data a širší souvislosti.

Koruna na dovolené: Jak měnový kurz mění naše cestovní plány

21.05.2025, Autor: red

Kurz české koruny má větší vliv na naši dovolenou, než si možná uvědomujeme. Dnes, kdy se koruna drží na relativně silné úrovni kolem 24,95 Kč za euro, můžeme v zahraničí utrácet s větší lehkostí – ale je to skutečně tak jednoduché? Pojďme se podívat, jak měnové výkyvy ovlivňují ceny zájezdů, naše rozhodování a co můžeme čekat v budoucnu.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

Mzdy podle profesí: Kde se vydělává nejvíc a proč?

20.05.2025, Autor: Josef Neštický

Jaké jsou průměrné mzdy v České republice v květnu 2025 a proč se tak liší podle profesí či regionů? Data ukazují rostoucí příjmy, ale také přetrvávající nerovnosti – ať už mezi IT specialisty a prodavači, nebo mezi Prahou a Karlovarským krajem. Pojďme se podívat, co za tím stojí a kam směřujeme.

Mateřská v roce 2025: Vyšší sazby, ale pro koho?

20.05.2025, Autor: Josef Neštický

Nové sazby peněžité pomoci v mateřství (PPM) přinesly v roce 2025 mírné navýšení redukčních hranic, což znamená vyšší dávky především pro ženy s nadprůměrnými příjmy. Jaké jsou konkrétní změny, koho se dotknou a co můžeme čekat v budoucnu? Pojďme se podívat, jak se mateřská vyvíjí a zda skutečně odpovídá potřebám českých rodin.

Letní brigády: Firmy hledají tisíce posil, ale zájem studentů klesá. Nově mohou pracovat i čtrnáctiletí

15.05.2025, Autor: Z blogosféry

S příchodem letních prázdnin se tradičně zvyšuje poptávka po brigádnících napříč Českou republikou.  V roce 2025 však firmy čelí výzvě. Ochota mladých lidí nastoupit na sezónní práce klesá, a to navzdory tisícům volných pozic. Personální agentury upozorňují na znatelný pokles zájmu studentů o klasické manuální brigády a zároveň na změnu jejich pracovních preferencí.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace v dubnu klesla na 1,8 procenta, je tak nejnižší za posledních sedm let

14.05.2025, Autor: Z blogosféry

Inflace v dubnu klesla na nejnižší hodnotu od března 2018 a dostala se i pod průměrnou hodnotu loňského roku. Spotřebitelské ceny podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) v dubnu meziročně vzrostly o 1,8 procenta, což je o 0,9procentního bodu méně než v březnu.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama