e-news.cz - kurzy
Reklama

Třetina lidí začala kvůli koronaviru preferovat v restauracích platbu kartou

26.07.2020, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Třetina lidí začala kvůli koronaviru preferovat v restauracích platbu kartou

Restaurace jsou otevřené bezmála měsíc, život se v nich ale do stejných kolejí nevrátil. Koronavirus nezměnil jen návštěvnost restaurací a výši útrat, ale i platební návyky.


Platbu kartou začala na základě zkušenosti z období koronaviru nově upřednostňovat více než třetina lidí a trend se podepisuje i v rostoucím zájmu o stravenkové karty. Dvacet procent lidí v restauracích více preferuje také placení mobilním telefonem. Vyplývá to z nového průzkumu společnosti Up Česká republika mezi více než pěti sty respondenty.
V době nouzového stavu platily téměř tři čtvrtiny lidí při objednání jídla z restaurace přes okénko bezkontaktně, zatímco hotovosti se drželo jen dvacet procent lidí. Nárůst jsme zaznamenali i u placení stravenkovými kartami, ať už přímo fyzickou kartou nebo skrze mobilní telefon. Očekáváme, že tento trend už nebude slábnout, ba naopak.
Místo kasírky terminál?
Nemalá část lidí, kteří si díky koronaviru vyzkoušeli v restauracích placení kartou nebo mobilním telefonem, u této metody zůstane. Nová čísla ukazují, že preferovat platbu kartou bude v restauraci na základě zkušenosti z nouzového stavu i v běžném režimu třicet čtyři procent lidí. Podle průzkumů společnosti Mastercard přitom už před příchodem koronakrize dorovnal podíl plateb kartou či mobilem celkové úhrady v hotovosti.
Vedle tradičních fyzických karet přispěl koronavirový režim také k častějšímu využívání plateb mobilním telefonem přes Google Pay či Apple Pay. Nejčastější platební metodou byl v nouzovém režimu mobilní telefon sice spíše výjimečně, přesto si ho řada lidí vyzkoušela. A dvacet procent lidí přiznává, že placení mobilním telefonem bude na základě zkušenosti z doby epidemie upřednostňovat nyní k placení více.
Preference hygieny i ekologie
Skokový nárůst obliby bezkontaktních plateb při placení v restauracích má několik příčin. V období koronaviru šlo o preferovaný způsob placení zejména z hlediska bezpečnosti a vyšší hygieničnosti, což nahrálo i zájmu o elektronické stravenkové karty. Dvacet osm procent lidí se vyjádřilo, že právě bezpečnost je pro ně u elektronické karty důležitá, když placení bezkontaktně považují za hygieničtější než papírem. Ještě více lidí (čtyřicet pět procent) oceňuje ekologický aspekt, kdy místo mnoha papírových stravenek používá jen jednu kartu.
Rychlejší platby i obědy zdarma
Vůbec nejvíce zaměstnanců (šedesát tři procent) na kartě oceňuje možnost platit s ní přesnou částku. Téměř polovina lidí kvituje také pohodlí a rychlost. To je klíčové i pro restauratéry, kteří při placení stravenkou kartou získají mnohem rychleji své peníze a zároveň jim odpadá počítání papírových stravenek. Za další výhody placení stravenkovou kartou považují zaměstnanci skladnost, možnost sledování zůstatku a útrat i diskrétnější a elegantnější placení než papírovými stravenkami.
Placení eStravenkou navíc díky odměnám za časté útraty a obědům zdarma podporuje návrat hostů do restaurací. Například v rámci nového věrnostního programu Up Club získají hosté za využívání eStravenky prakticky každý jedenáctý oběd zdarma. Zájem o elektronické karty z těchto důvodů mezi zaměstnanci roste. Od zaměstnavatele ji nyní podle průzkumu dostává necelá pětina zaměstnanců, ale ocenilo by ji dalších čtyřicet jedna procent. Rychlejšímu přechodu z papírových na elektronické stravenky brání hlavně konzervativnost řady zaměstnavatelů, zejména v menších městech. Samo o sobě by si přitom raději ponechalo papírové stravenky jen třináct procent lidí.
STÉPHANE NICOLETTI, generální ředitel společnosti Up Česká republika.
Foto 1: pixabay.com
Foto 2: archiv Stéphane Nicoletti
Zdroj: Intensity s.r.o.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Budoucnost je tu: AI mění pravidla hry v call centrech, brzy odbaví až 60 % hovorů

30.05.2024, Autor: Z blogosféry

Umělá inteligence (AI) mění fungování call center a zákaznický servis. Podle slovensko-českého startupu CloudTalk v dohledné době zvládne obsloužit tři ze čtyř hovorů. To přinese firmám vysoké úspory nákladů a zaměstnancům výrazně méně rutinní práce. CloudTalk již nyní firmám nabízí telefonní platformu, která pokročilé funkce umělé inteligence obsahuje. Dopady umělé inteligence na zákaznické linky si chválí i sami volající, jejichž spokojenost s automatizovanými službami vzrostla za poslední rok o 20 %.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama