e-news.cz - kurzy
Reklama

Matěj Kretík: Jak může influencer značku poškodit?

17.08.2018, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Matěj Kretík: Jak může influencer značku poškodit?

Pokud se bavíme o aktuálních trendech v marketingu, jedním z těch nejvíce diskutovaných je jistě influencer marketing.

Firmy poskytují známým tvářím své produkty, které je pak doporučí svým fanouškům, sledujícím. Influencerem může být kdokoliv, kdo dokáže své okolí nějakým způsobem ovlivnit. Za spolupráci dostává zaplaceno buď finančně nebo produkty, které si po ukončení spolupráce může nechat, cena se zpravidla odvíjí od počtu sledujících. Jak ale tyto spolupráce probíhají a nemohou se zvrtnout?
Influencer marketing vznikl přirozeně se vznikem blogů, osobních YouTube kanálů a profilů na dalších platformách, jako je například Instagram. Marketéři firem si postupně začali všímat, že lidé, kteří mají na sociálních sítích velké množství fanoušků, mohou tyto své fanoušky v mnohém ovlivnit a začali jim nabízet produkty výměnou za jejich propagování. Časem si ale i influenceři uvědomili svou moc a začali si za takové propagace říkat o peníze, protože se přece jedná o reklamu, a ta by měla být placená jako všude jinde. Stejně jako honorář, tak i způsob prezentace produktů se postupně vyvíjel a stále vyvíjí. Zpočátku jej třeba stačilo jen ukázat, dnes už je potřeba každou spolupráci důkladně promyslet, aby měla nějaký význam.
Potřebujeme influencer marketing?
Právě nepromyšlené spolupráce mohou být kamenem úrazu, proto by firma neměla brát přípravu na lehkou váhu. Vůbec první, co by si měli marketéři rozmyslet, je, zda se vůbec jejich produkt pro influencery hodí a jaký je jejich cíl. Mnoho firem dělá tu chybu, že se do spolupráce s influencery zběsile hrnou jen proto, že to dělají všichni a je to teď moderní. Nejdříve je však třeba si to promyslet a racionálně posoudit, zda je to ta správná cesta, zda máme tímto způsobem co sdělit a jestli to nebude ve finále spíše kontraproduktivní. Problémy často nastávají ve chvíli, když se firma do influencer marketingu pustí s kontroverzním produktem, fanoušci totiž někdy dokážou být velmi kritičtí a mohou roznést na kopytech značku i influencera. Jméno si takto již poškodily například firmy nabízející zdánlivě zdravé produkty, které ale ve skutečnosti obsahovaly spoustu nezdravých barviv a Éček.
Vhodně zvolit influencera
Druhým krokem by měl být pečlivý výběr influencerů, které chceme do kampaně zapojit. Ideálně by se mělo jednat o takové lidi, kteří by mohli být běžnými uživateli našeho produktu a také produkt nějakým způsobem zapadá do jejich konceptu. Jde jen o to, aby značka rozumně uvažovala. Youtuberka, která většinu času ve videích mluví jen o kosmetice a oblečení, asi těžko dobře zpropaguje tavený sýr, i když má desetitisíce sledujících. Takový produkt se logicky hodí spíše pro influencera zabývající se vařením. Je dobré si prohlédnout, jaké spolupráce má influencer za sebou a jak k nim přistupuje. Nevhodně zvolený influencer je dalším bodem, který může značku poškodit. Také firma, která dává své produkty všem influencerům bez rozmyslu a ohledu na jejich zaměření, sice zviditelní své jméno, ale často v negativním světle a bude působit, že zkrátka tlačí na pilu.
Vzájemně si pomoci
Dále pak probíhá domlouvání samotné spolupráce. Ideální stav je, když si značka a influencer navzájem pomohou a vytvoří společně něco zajímavého, co zároveň bude bavit i fanoušky. Je zde potřeba určité kreativity, se kterou ale influenceři většinou nemají problém a značka by je v tom měla podpořit. Rozhodně influencerům nic nediktujte. Značky, které dávaly přesný návod, jak produkt ve videích na Youtube nebo na fotkách na Instagramu umístit a co přesně k němu říct či napsat, s tímto přístupem taky nikdy neuspěly. Influenceři nejsou cvičené opice.
A co když už k poškození značky dojde? Pokud uděláte chybu a jste si jí vědomi, nesnažte se mlžit a zastírat to. Přiznejte, co se stalo, proč a jak to hodláte napravit. Pokud se například prostřednictvím influencer marketingu zjistí nějaká špatná vlastnost vašeho produktu, máte nejlepší příležitost to vylepšit. Když k tomu přistoupíte správně, může se nakonec vše ještě obrátit ve váš prospěch.
Matěj Kretík, majitel talentové agentury Bookin Agency 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Švehla: České euro jako sen

19.11.2024, Autor: Z blogosféry

Má či nemá být u nás přijata společná měna euro? Už dvacet let odpovídáme šalamounsky: samozřejmě, že má, ale zatím není jasné kdy. 

Daňhel (VŠE): Naše ekonomika je po 35 létech čím dál méně tržní

18.11.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

V souvislosti s třicátým pátým výročím sametové revoluce nutno konstatovat značný posun v sentimentu současné společnosti od tehdejších představ o dalším směřování naší země. Prvořadým úkolem po listopadu byl v ekonomické rovině co nejrychlejší přechod z nemonetárního administrativně příkazového modelu na tržní trajektorii. Tržní spontaneita byla ale posléze stále více oslabována dirigistickými státními zásahy až k dnešnímu stavu s emisními povolenkami. 

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Pojistí Scholz porážku německých socialistů?

14.11.2024, Autor: Vojtěch Benda

V minulém týdnu Německo zažilo rozpad vládní koalice a nyní míří k předčasným volbám. Do těch patrně povede německé socialisty stávající kancléř Olaf Scholz, i když pod jeho vedením ztrácejí na popularitě a dostalo se mu nejhoršího hodnocení mezi poválečnými kancléři. 

Vysoké pokuty pro Facebook v Evropě i Koreji

11.11.2024, Autor: Vojtěch Benda

Společnost Meta, která vlastí Facebook, Instagram a WhatsApp, musí v Jižní Koreji zaplatit pokutu 21,l miliard wonů (asi 3,6 miliard korun) za nezákonné shromažďování informací o svých klientech. Tento podzim se jedná již o druhou pokutu, která byla společnosti Meta uložena. Na konci září uložila Irská komise na ochranu dat společnosti Meta pokutu ve výši 91 milionů euro (více než 2,3 miliard korun) za špatné zacházení s hesly uživatelů.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama