e-news.cz - kurzy
Reklama

Lidé odloženým platbám věří, nebojí se s nimi platit i větší nákupy

12.07.2022, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Lidé odloženým platbám věří, nebojí se s nimi platit i větší nákupy

Twisto před dvěma měsíci prodloužilo lhůtu pro splatnost odložených plateb z původních 14 dní na 30. Nyní odhaluje, jaký mělo prodloužení lhůty dopad na chování zákazníků.

Ukázalo se, že uživatelé svou útratu splácí průměrně třináctý den, tedy o tři dny později, než tomu bylo s kratší lhůtou. Zároveň se dlouhodobě zvyšuje i průměrná hodnota objednávek zaplacených odloženou platbou – poprvé překročila 1 200 korun. Více než polovinu nákupů přitom představuje móda, která po pandemii opět zvýšila svůj podíl.
Twisto do České republiky přivedlo odložené platby Twisto Pay jako první v roce 2013. Od té doby měli Češi možnost odkládat své platby na internetu až o 14 dní. Poté, co si společnost několikrát vyzkoušela prodloužení lhůty v rámci vánočních kampaní a získala pozitivní zpětnou vazbu nejen od zákazníků, ale i obchodníků, rozhodla se prodloužit splatnost trvale. Od letošního března tak mohou zákazníci s Twisto Pay zaplatit online nákup až do 30 dní.
„Splatnost odložených plateb Twisto Pay jsme prodloužili zejména proto, abychom šli vstříc rostoucímu trendu e-shopů, které stále častěji nabízí delší lhůtu pro vrácení zboží nad zákonem stanovených 14 dní. Prodloužení splatnosti mělo umožnit zákazníkům, aby v těchto e-shopech mohli pozdější vrácení využít a nemuseli přitom čekat na vrácení vlastních peněz,“ vysvětluje záměr Jan Hanzlík, country manager společnosti Twisto pro Česko.
Nejčastěji lidé odkládají platbu 13 dní
Dle průzkumu Twista se ukazuje, že zákazníci platí nejčastěji nultý den. Jedná se zejména o nové uživatele, kteří se se službami společnosti teprve seznamují a zboží zaplatí ihned. Průměrná doba splácení představovala před prodloužením lhůty 10 dní, po prodloužení se zvýšila na 13.
„Z toho usuzujeme, že zákazníci možnost mít více času na vyzkoušení zboží oceňují. Zároveň se toto číslo neprodloužilo tak dramaticky, aby naznačovalo, že uživatelé odložené platby zneužívají k nákupům, které si nemohou dovolit. Twisto slouží k pohodlnějšímu nakupování a jsme rádi, že ho tak lidé skutečně používají,“komentuje Hanzlík.
Průměrná hodnota objednávky dlouhodobě roste, stejně jako podíl módy
Data Twista také poukázala na dlouhodobý růst průměrné hodnoty objednávek hrazených skrze odložené platby. Za poslední rok se průměrná částka zvýšila z 900 na 1 200 korun. Vyvíjejí se také podíly různých segmentů e-shopů na celkovém počtu transakcí. Velký nárůst v posledním roce zaznamenalo odvětví módy. Její podíl vzrostl o 18procentních bodů a nyní představuje mezi zbožím nakupovaným přes služby Twisto více než polovinu.
„Důvěra zákazníků v odložené platby roste. Jsou ochotni skrze ně platit čím dál tím větší nákupy. Nakupování módy online je tradičně populární, velký nárůst podílu by tak mohl napovídat, že lidé se po pandemii vrací v ostatních segmentech do kamenných obchodů, zatímco móda v tomto ohledu opět posiluje. Vidíme, že velký potenciál v odložených platbách spatřují i obchodníci. Je-li platba pomocí Twisto Pay z jejich strany dobře komunikována, snižuje se podíl platby na dobírku, která je mezi Čechy při nakupování na internetu stále populární. Díky partnerství s předními českými platebními branami jako v nedávné době Comgate se nám daří oslovovat stále nové e-shopy,“ dodává Hanzlík.
Twisto Pay může využívat jakýkoli zákazník daného e-shopu bez registrace u Twista. Registrovaným uživatelům se platba pomocí Twisto Pay automaticky přičítá k jejich měsíčnímu vyúčtování, které platí do 14 dnů po skončení měsíce. Registrovaní uživatelé mají na výběr mezi několika tarify, od bezplatného tarifu Online až po tarif Premium za 99 korun, který nabízí také bezplatné cestovní pojištění nebo nejlepší směnné kurzy. Uživatelé ho mohou vyzkoušet první tři měsíce zdarma.
Foto: Pixabay
Zdroj: HustáKomunikejšn


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

80 % center IT a podnikových služeb chce více šlápnout do automatizace. I přesto většina zaměstnavatelů z oboru plánuje nábor nových lidí

07.03.2024, Autor: Z blogosféry

Rok 2024 bude rokem pokročilé automatizace a robotizace. V oboru IT a podnikových služeb již dnes roboti zastávají práci, která je ekvivalentem bezmála 20 tisíc pracovních míst, v nadcházejícím roce chce ale 80 % firem z toho oboru projekty automatizace rozšířit i na další zpracovávané procesy a služby.

Migrace českých firem do cloudu pokračuje. Čeho se obávají a co je pravda?

29.02.2024, Autor: Z blogosféry

Během pár let musí více než tisícovka tuzemských firem přejít do cloudu. Důvodem je transformace populárního podnikového softwaru SAP a ukončení podpory stávajícího necloudového řešení na konci roku 2025. Většina firem se tohoto dlouho odkládaného kroku ale stále obává. Jaké mají důvody a jaká je dnes realita?

Drtivá většina firem není na novou úroveň kyberbezpečnosti připravena

27.02.2024, Autor: Z blogosféry

Pouze 2 % českých firem dosahuje úrovně kybernetické bezpečnosti definované aktualizovanou směrnicí o síťové a informační bezpečnosti (NIS2). Vyplývá to z průzkumu společnosti EY ČR, která jej provedla mezi desítkami tuzemských společností z 22 různých odvětví.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama