e-news.cz - kurzy
Reklama

Čtvrtina zaměstnanců si hledá novou práci, nejčastějším důvodem je nespokojenost s výší mzdy a stres

06.06.2023, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Čtvrtina zaměstnanců si hledá novou práci, nejčastějším důvodem je nespokojenost s výší mzdy a stres

Nejspokojenější zaměstnanci v Česku jsou v IT a podnikových službách. Je to proto, že mají práci, která je baví, a pracují v přátelském kolektivu. Nejmenší spokojenost naopak vládne ve výrobě, kde si lidé často stěžují na nedostatečné finanční ohodnocení, a v obchodu a marketingu, kde pracovníci ve velké míře cítí únavu a stres. Finance a stres přitom nejsou jen příčinou nespokojenosti, ale patří i k důvodům, proč si plná čtvrtina zaměstnanců aktivně hledá novou práci a další třetina je otevřená zajímavým nabídkám. Náborový proces ve firmách je ovšem stále delší, než je uchazečům příjemné. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu zaměstnaneckých preferencí, který zrealizovala personální agentura Grafton Recruitment.

Vedle finančního ohodnocení dnes k nejdůležitějším potřebám českých zaměstnanců patří dobrý kolektiv, práce, která baví, a zaměstnavatel, kterému na nich záleží. Jde o aspekty, které považuje za důležité přes 90 % respondentů průzkumu. Rostoucí počet zaměstnanců (85 %) pak touží i po práci, která je různorodá a která jim poskytne výzvy a možnosti pro rozvoj jejich dovedností a schopností. „Bohužel, ne všichni mají tyto potřeby naplněné. Například práci, která baví, nemá 30 % modrých límečků, 25 % bílých límečků a 12 % lidí v IT. Zejména modrým límečkům pak výrazně chybí zaměstnavatel, kterému na nich záleží, a nenaplněná u nich také zůstává potřeba inspirativního šéfa,“ komentuje Martin Malo, ředitel Grafton Recruitment a Gi Group s tím, že právě nenaplněnost potřeb je pak v kombinaci s nedostatečným ohodnocením nejčastějším důvodem, proč zaměstnanci přemýšlí o změně. 

Hlavním motivátorem k dobrému výkonu už nejsou finance

Nejsilnějším motivátorem k lepšímu výkonu v práci již nejsou finance, ale dobrý pocit sám ze sebe. Za nejdůležitější jej označilo 62 % respondentů, nejčastěji šlo o pracovníky z financí a IT. Na druhém místě tohoto žebříčku se spolu s financemi probojovala i práce, která baví (v obou případech 52 %). Zatímco mzda nejvíce motivuje pracovníky z financí (67 %) a z obchodu a marketingu (59 %), práce, která baví, je nejdůležitější pro lidi z IT. Plných 36 % účastníku průzkumu pak motivuje i touha nezklamat svého zaměstnavatele a 34 % pochvala od zaměstnavatele. „Pochvala od zaměstnavatele, jeho uznání a zájem, jsou dnes, v době rostoucího tlaku na výkon a efektivitu, stále důležitější. Chápající a lidský zaměstnavatel, který své lidi vyslechne, pochválí a podpoří, je klíčový pro budování spokojených a loajálních týmů,“ komentuje Martin Malo.

Dlouhý náborový proces odrazuje

Celou řadu nespokojených či méně spokojených zaměstnanců od hledání nové práce odrazuje dlouhý náborový proces, stále totiž trvá déle, než je uchazečům příjemné. Nejrychleji se na nové pracovní místo dostanou nekvalifikované modré límečky, a sice v průměru za 3,3 týdne. Na kvalifikované pracovní pozice ve výrobě nastoupí uchazeči obvykle až po 8,3 týdnech od prvního pracovního pohovoru. Proces výběru pracovníků na manažerské pozice pak od pohovoru k závazné nabídce trvá dokonce plných 11,1 týdne. „Náborový proces sice výrazně zkrátila digitalizace, stále však není situace optimální. Uchazeči nechtějí být dlouhé týdny v nejistotě. I proto aktivně práci hledá jen část uchazečů, zbytek jen pasivně čeká na případnou zajímavou nabídku,“ říká na závěr Martin Malo. 

Foto: Pixabay

Zdroj: PRCOM 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Česko platí obří účet za alkohol: Náklady přesáhly 43 miliard ročně, ukázala nová studie

28.03.2025, Autor: Z blogosféry

Konzumace alkoholu představuje významné zdravotní riziko, negativně dopadá ale i na státní rozpočet a ekonomiku. Náklady spojené s užíváním alkoholu dosáhly v roce 2021 podle expertních odhadů 43,4 miliard korun, tedy 0,69 % HDP. Ukázala to nová studie think tanku Ministr zdraví na portále Data o zdraví, která jako jediná pracuje s nejaktuálnějšími dostupnými údaji. Největší výdaje se pojily s poklesem pracovní produktivity, zátěží zdravotního systému, kriminalitou a nutností sociální podpory.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama