e-news.cz - kurzy
Reklama

Téměř čtvrtina evropských studentů je při studiu zaměstnaná. V ČR pouze necelá desetina

06.09.2022, Autor: red

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Téměř čtvrtina evropských studentů je při studiu zaměstnaná. V ČR pouze necelá desetina

Rychlost přechodu ze studijního do pracovního poměru bývá obvykle ovlivněna zejména kvalitou vzdělávání, právními překážkami nebo také kulturními faktory

. Obecně se dá říci, že je společensky efektivní dobu tohoto procesu držet na co nejnižších hodnotách, aby na trhu práce docházelo k co nejvyšší konkurenci a přílivu nových pracovníků. Právě zaměstnání nebo stáže během studia jsou pak jedním z faktorů, které tento proces mohou značně urychlit.

Žádným překvapením pak jistě není, že nejlépe si v tomto ohledu vedou nejbohatší země Evropské Unie, a to konkrétně Nizozemsko (70 % zaměstnaných studentů), následované Dánskem (49 %) a Německem (42 %). 

Graf: Procento pracujících studentů

Zdroj: Eurostat

Bohužel i v tomto případě se jedná o záležitost, v které Česká republika značně zaostává. Ze studentů ve věkové skupině 15–29 let je totiž v Česku zaměstnaných pouze 8,3 %. Zdaleka tak nedosahujeme ani unijního průměru.

Nízká zaměstnanost studentů pak může mít za následek jejich složitější adaptaci na trhu práce a celkově nižší počáteční kvalifikaci oproti studentům z ostatních zemí. Pro případné firmy, jenž se rozhodují v jakém státě mají investovat, pak tato skutečnost může sloužit i jako jeden z indikátorů atraktivnosti místního trhu.

Případná snaha o zlepšení těchto výsledků by poté měla mířit zejména na partnerství mezi dotyčnými firmami z oboru a jednotlivými univerzitami, které je zjevně třeba v České republice ještě dále rozvíjet. Jedná se jednoznačně o win – win situaci, jak pro studenty, tak firmy. Obě tyto skupiny totiž dohromady reprezentují nabídku a poptávku po práci a jak dobře víme, jedno nemůže existovat bez druhého.
FILIP BLAHA, analytik CETA

Foto: Pixabay

Zdroj: CETA


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Komentář k vývoji průmyslové produkce

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

„Průmyslová produkce si v únoru lehce polepšila. Vyplývá to z dnes publikovaných dat ČSÚ. Zatímco v lednu v meziměsíčním srovnání průmyslová produkce reálně klesla o 0,3 %, v únoru meziměsíčně vyskočila o 1,7 %.,"vysvětluje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic.

Poradna: Otcovská dovolená pro zaměstnance i OSVČ - Kdo a jak ji může čerpat?

04.04.2025, Autor: Z blogosféry

V dnešní době se také tatínkové stále více zapojují do péče o své děti, což odráží i legislativa, která jim umožňuje využít otcovskou dovolenou. Ačkoli se mnoho lidí domnívá, že nárok na ni mají pouze zaměstnanci, ve skutečnosti ji mohou čerpat i osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ), pokud splní stanovené podmínky.

Sazka reklama
Reklama

Číňané šetří a Číně hrozí krize

02.04.2025, Autor: Vojtěch Benda

Na rozdíl od většiny světa, který se po pandemii potýká s velkou inflací, má Čína opačný problém – lidé nechtějí utrácet a tím vyvolávají deflaci. Nyní se Peking snaží přinutit své občany otevřít peněženky, aby zabránil krizi. Mezitím se na sociálních sítích objevují tipy, jak ještě více ušetřit.

e-news.cz - kurzy
Reklama

Pavel Veselý: Nová doba nebo Belle Époque 2.0?

01.04.2025, Autor: Pavel Veselý

Máme se prý dobře, jak je nám stále říkáno. Asi, jak komu, soudě podle nálady ve společnosti u nás i ve světě. Možná ani sám George Orwell svou knihu 1984 nezamýšlel jako návod k použití. Přesto se jim stal. Mluví se také stále o nové době. Ale je tato doba opravdu nová?

e-news.cz - kurzy
Reklama

Kolik skutečně stojí podnikání? Skryté náklady, o kterých se nemluví

25.03.2025, Autor: Z blogosféry

Podnikání přináší mnoho výzev a jednou z nich jsou bezesporu náklady. Zatímco některé výdaje jsou zřejmé, existují i skryté výdaje, které mohou významně ovlivnit finanční situaci podnikatele. Podívejme se na některé z často přehlížených nákladů a jejich optimalizaci.

Apogeo
Reklama