e-news.cz - kurzy
Reklama

Povolání Youtuber. Lze si měsíčně vydělat i stovky tisíc

29.05.2018, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Povolání Youtuber. Lze si měsíčně vydělat i stovky tisíc

Je pravda, že s rozvojem technologií postupem času určitá zaměstnání zanikají, lidé jsou nahrazování různými vymoženostmi a stroji.

Na druhou stranu však také nová povolání vznikají, a to zejména v souvislosti s přesunem života do online světa. Jedním z takových povolání je tzv. youtubering, který se ze začátku zdál být jen zábavou pro teenagery, ale nyní se jedná o byznys, kterým si lze vydělat i pár stovek tisíc měsíčně.
Internetový server pro sdílení videí Youtube byl založen v roce 2005. Zpočátku se zde objevovaly hlavně hudební videoklipy, pak také TV klipy či trailery k filmům. Ve velmi krátké době však také došlo na to, že i běžní uživatelé začali vytvářet svůj vlastní obsah, natáčet se při běžných denních činnostech, vytvářet herní videa, videa o jídle, módě, cestování a vlastně o čemkoliv, na co si vzpomenete.
Od zábavy k těžkému byznysu
Zpočátku šlo hlavně o zábavu a youtubeři tak natáčením videí trávili svůj volný čas. Postupem času však došlo na to, že někteří z nich byli mezi svými sledujícími úspěšnější než jiní a firmy si začaly všímat toho, že právě tyto osoby jsou vcelku dobře schopné své sledující ovlivňovat. Začaly jim tedy nabízet zdarma své produkty výměnou za to, že se značka objeví ve videu. Jenže také youtubeři si později uvědomili svou moc, a tak se tyto typy spolupráce staly pro ty úspěšnější placenou záležitostí. Zejména u mladších generací jde o to, že youtuber je pro sledujícího v podstatě kamarádem, od kterého se nechá inspirovat, kterému důvěřuje.
Mezi nejúspěšnější youtubery patří například Jirka Král, Kovy, Hoggy, FattyPillow nebo Johny Machette. Za dámy pak můžeme jmenovat třeba Tery Blitzen, Shopaholic Nicol, Gabrielle Hecl, Petru LovelyHair, A cup of style nebo Fallenku.
Nejúspěšnější čeští youtubeři si mohou vydělat i stovky tisíc měsíčně. Otázkou je etická stránka tohoto byznysu. Někteří youtubeři se nebojí přiznat, že jsou za tu či onu spolupráci zaplaceni, jiným se to zase daří dobře skrývat. Mnoho teenagerů, kteří youtubery sledují, často není schopno tyto spolupráce rozeznávat a skrytou reklamu za videem prostě nevidí. Mnoho youtuberů však získává u svých fanoušků sympatie právě za to, že upřímně spolupráce přiznávají, a to je zřejmě ta nejlepší cesta.
Přirozenost je důležitá i na Youtube
Co se týče propagovaných produktů ve videích, může jít doslova o cokoliv. Typické jsou různé kosmetické produkty, oblečení, jídlo nebo nápoje. Vždycky je špatně a jde poznat, když je to na sílu. Aby spolupráce byla přirozená a pro všechny zúčastněné prospěšná, je třeba, aby si youtuber a značka vzájemně pomohly. Ideální situace je, když se jedná o produkt, který youtuber sám od sebe využívá, má jej v oblibě a nebojí se to přiznat. Taky je fajn, když značka pomůže youtuberovi v realizaci jeho vlastního projektu.
Špatnými spolupracemi si mohou youtubeři také dobře zavařit a známe to už i v českých končinách. Nejčastějším problémem je nějakým způsobem závadný produkt. Může jít třeba o potravinu, která obsahuje až příliš velké množství chemických látek či o produkt, při jehož výrobě je poškozováno životní prostředí. Publikum je v těchto případech velmi citlivé a sebemenší chyba může vyvolat lavinu negativních reakcí. Youtubeři by si proto měli dát dobrý pozor na to, s kým své spolupráce uzavírají, pokud si chtějí uchovat svou fanouškovskou základnu.
Budoucnost youtuberů
Ke stinným stránkám youtuberství patří také nutnost se přizpůsobovat prostředí Youtube, které se neustále mění. Kromě příjmů ze spoluprací mají youtubeři také příjem z reklamy, která se během jejich videí přehrává, a právě toto bylo v nedávné minulosti omezeno, čímž spoustu youtuberů přišlo o část svých příjmů. Do budoucna se může klidně stát, že Youtube se bude ještě více měnit, což může youtubery postupně začít od tvorby odrazovat. Zatím ale nepředbíhejme.
Matěj Kretík, majitel talentové agentury Bookin Agency, producent


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Švehla: České euro jako sen

19.11.2024, Autor: Z blogosféry

Má či nemá být u nás přijata společná měna euro? Už dvacet let odpovídáme šalamounsky: samozřejmě, že má, ale zatím není jasné kdy. 

Daňhel (VŠE): Naše ekonomika je po 35 létech čím dál méně tržní

18.11.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

V souvislosti s třicátým pátým výročím sametové revoluce nutno konstatovat značný posun v sentimentu současné společnosti od tehdejších představ o dalším směřování naší země. Prvořadým úkolem po listopadu byl v ekonomické rovině co nejrychlejší přechod z nemonetárního administrativně příkazového modelu na tržní trajektorii. Tržní spontaneita byla ale posléze stále více oslabována dirigistickými státními zásahy až k dnešnímu stavu s emisními povolenkami. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Pojistí Scholz porážku německých socialistů?

14.11.2024, Autor: Vojtěch Benda

V minulém týdnu Německo zažilo rozpad vládní koalice a nyní míří k předčasným volbám. Do těch patrně povede německé socialisty stávající kancléř Olaf Scholz, i když pod jeho vedením ztrácejí na popularitě a dostalo se mu nejhoršího hodnocení mezi poválečnými kancléři. 

Vysoké pokuty pro Facebook v Evropě i Koreji

11.11.2024, Autor: Vojtěch Benda

Společnost Meta, která vlastí Facebook, Instagram a WhatsApp, musí v Jižní Koreji zaplatit pokutu 21,l miliard wonů (asi 3,6 miliard korun) za nezákonné shromažďování informací o svých klientech. Tento podzim se jedná již o druhou pokutu, která byla společnosti Meta uložena. Na konci září uložila Irská komise na ochranu dat společnosti Meta pokutu ve výši 91 milionů euro (více než 2,3 miliard korun) za špatné zacházení s hesly uživatelů.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama