Apogeo
Reklama

Poradna: Rozjíždíte podnikání? Pět tipů, jak o sobě dát vědět

31.01.2019, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Poradna: Rozjíždíte podnikání? Pět tipů, jak o sobě dát vědět

Malé firmy tvoří převážnou část tuzemského podnikání.

Ty do devíti zaměstnanců v Česku tvoří zhruba devadesát pět procent podíl všech podniků a konkurence v řadě oborů je tak velmi vysoká. Rozjet podnikání na zelené louce proto – pokud nepřicházíte s převratnou službou nebo zcela novým typem produktu – není zrovna jednoduché. Podívejte se na pět tipů, které vám mohou pomoci dostat se do hry.
Web jako základ podnikání
Podle statistik se po lokálních podnikatelích a jejich produktech dívá na internetu kolem 90 procent zákazníků. Zaspat v tomto ohledu je proto pro rozjezd podnikání výrazným krokem zpět. „Každá firma, nehledě na to, jak je velká nebo čím se zabývá, by měla mít vlastní webové stránky. Každý web by vždy měl obsahovat alespoň základní informace o společnosti a jejích produktech. Do začátku by se mělo minimálně jednat o kontaktní údaje, otevírací či pracovní dobu a přehled nabízených služeb a produktů,“ říká Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, jež poskytuje revitalizace a interim management malým a středním podnikům.
S webem by se pak mělo s postupem času pracovat dále. Jak se bude podnikání rozjíždět, měl by se živnostník nebo firma soustředit zejména na kvalitní a unikátní obsah, který mu pomůže objevovat se na lepších pozicích ve vyhledávačích na internetu. To jde ruku v ruce s využitím nástrojů SEO – Search Engine Optimalization neboli optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o vytváření a úpravu webových stránek takovým způsobem, aby ve vyhledávačích přirozeně, organicky získaly lepší pozici.
Emailing pomůže budovat vztahy se zákazníky i zlepšovat prodeje
V začátcích podnikání, nemá-li tedy živnostník za zády nějakého sponzora, se peníze vložené do propagace firmy nedají rozhazovat na všechny strany. Mezi levnější, ale zároveň nejúčinnější formy marketingu přitom patří e-mail marketing. Podle průzkumu, který v roce 2018 realizovala agentura IPSOS pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR), využívá e-mailing jako nástroj propagace celých 81 procent dotázaných. „Správně nastavená komunikace vede nejen k prodejům a získávání dalších zákazníků, ale také k budování vztahů mezi firmou a jejími klienty,“ říká Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing.
Základem pro úspěšný email marketing je samozřejmě kvalitní databáze kontaktů a zajímavý obsah. Vybudovat databázi na začátku podnikání nebude zrovna jednoduché, ale práce na ní se vyplatí. Do začátku si podnikatel bude muset vystačit – pokud již databází nedisponuje z předchozích aktivit – s kontakty na své známé a obchodní partnery. Získat další kontakty mu pak pomůže přihlašovací box vhodně zakomponovaný na webové stránky, do e-mailingu poté bude samozřejmě zahrnovat také své první klienty.
Sociální sítě osloví za stokoruny řadu potenciálních klientů
Online propagace je jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak o sobě dát vědět. Vedle emailingu patří mezi levnější, ovšem velmi účinné formy propagace práce se sociálními sítěmi. Firemní profily na sociálních sítích Facebook, LinkedIn, Twitter nebo Instagram umožní nejen větší zviditelnění, ale zároveň se jedná o další kanál, kterým lze s klienty napřímo komunikovat. Propagace vhodně zvoleného příspěvku na sociální síti Facebook může například za pár stokorun oslovit řady potenciálních klientů. Cílení takových příspěvků je navíc velmi přesné a lze je tak snadno zaměřit jen na konkrétní cílovou skupinu, ať již co do věku, vzdělání, nebo třeba bydliště.
Offline reklama není mrtvá
Přestože on-line marketing je dnes hlavním tahounem, offline formáty mají stále své příznivce a využití. Zejména u lokálních podnikatelů, kteří působí mimo české metropole, ať již v malých městech, nebo obcích, dává jejich zařazení do marketingového mixu velký smysl. Reklama v lokálních novinách nebude ve srovnání s inzercí v celostátních denících či oborových magazínech tak finančně náročná. Za přijatelných nákladů lze pak využít i outdoorové reklamy. I zde platí, že za venkovní reklamu živnostník nezaplatí tolik, jako za billboard u dálnice nebo v krajském městě. A pokud cílí právě na místní obyvatele, může být tento způsob propagace velmi efektivní.
Osobní setkání je k nezaplacení – nebojte se networkingu
Vedle online a offline reklamních formátů a propagace na vlastním webu lze využít též takzvaný networking, tedy osobní propojování s potenciálními obchodními partnery a klienty. „Může se jednat o různá oborová setkání – ať již pravidelná, nebo jednorázová –, na nichž se setkávají podnikatelé z provázaných oborů, či různé přednášky a školení pořádaná nezávislými odborníky nebo pod záštitou například podnikatelských asociací a hospodářských komor. Účastí na takových akcích podnikatel udržuje kontakt s obchodními partnery i zákazníky, a zároveň svou síť neustále rozšiřuje,“ popisuje Jiří Jemelka význam networkingu.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Fed a ECB: Jak velké banky hýbou českou ekonomikou

31.05.2025, Autor: Josef Neštický

Když Federální rezervní banka USA (Fed) nebo Evropská centrální banka (ECB) změní úrokové sazby, dopady se dříve či později projeví i v Česku. K 28. květnu 2025 jsou jejich přístupy rozdílné – zatímco Fed vyčkává s vysokými sazbami, ECB je postupně snižuje. Jak to ovlivňuje naši korunu, inflaci nebo hospodářský růst?

Euro v ČR: dočkáme se společné měny?

30.05.2025, Autor: red

Přijetí eura v České republice zůstává otevřenou otázkou i v roce 2025. Ačkoli jsme se k tomuto kroku zavázali už při vstupu do EU v roce 2004, konkrétní termín stále chybí. Jaké jsou hlavní překážky a můžeme vůbec odhadnout, kdy a jestli vůbec korunu nahradí euro?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

Schmarcz: Soudruzi, přivezli miliardu… Hurá! Ale získal ji ministr Blažek… Jééé!

30.05.2025, Autor: Martin Schmarcz

Jak výkřiky publika ze slavného Vysockého songu působí mnohé reakce na fakt, že resort spravedlnosti získal miliardu korun z darovaných bitcoinů. Proč tolik zklamání až naštvanosti? Inu, on v jeho čele stojí Pavel Blažek. Velkou částí mediálního a aktivistického mainstreamu nenáviděný politik, přestože pod jeho vedením úřad realizuje významnou liberální agendu. Další příčinou vzniku pseudocausy je u nás rozšířený zlozvyk vynášení informací. Když si to ale celé v klidu promyslíme, měli bychom se spíše radovat, že stát zbohatl.

Důvěra v EU je na vrcholu

30.05.2025, Autor: Josef Neštický

Důvěra v Evropskou unii dosáhla podle nejnovějšího průzkumu Eurobarometru nejvyšší úrovně od roku 2007, když jí věří 52 % Evropanů. Za tímto rekordem stojí reakce EU na globální krize, ale i rostoucí pocit evropské identity. Jak se v tom všem orientují Češi a co to znamená pro naši budoucnost?

Evropské obranné firmy v boji o talenty: Prosperita přináší nové výzvy

30.05.2025, Autor: red

Evropské obranné společnosti zažívají nebývalý rozmach. Zvýšené výdaje na obranu a geopolitické napětí ženou jejich podnikání vzhůru, ale s růstem přichází i problém – nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Jak se firmy perou o talenty a co to znamená pro budoucnost odvětví?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Obchodní válka na obzoru: Co by znamenalo 50% clo USA na EU?

30.05.2025, Autor: red

Představte si, že by se zboží z Evropy do USA zdražilo o polovinu. Právě takovou hrozbu představuje potenciální zavedení 50% cla ze strany USA na dovoz z EU, o kterém se intenzivně diskutuje. Jak by tento krok ovlivnil evropskou ekonomiku, české firmy a nakonec i nás všechny?

Británie: Konec divokého západu „Kup teď, zaplať později“

29.05.2025, Autor: Vojtěch Benda

Čím dál oblíbenější systém, kdy kupující platí za produkt postupně, je v Británii vlastně neregulovanou půjčkou. Podle tamních úřadů tak hrozí, že by se kupující mohli přílišným využíváním tohoto způsobu platby dostat do dluhové pasti. Z toho důvodu tamní vláda plánuje poskytovatele této služby více regulovat.

Švehla: Což takhle staré dobré plánování?

29.05.2025, Autor: Martin Švehla

I když je letošní atmosféra prostoupená národohospodářským optimizmem, reálně je česká ekonomika spíš v postkrizové situaci. Celková životní úroveň se jen zvolna vrací na hodnoty z roku 2019, tedy před covidem. Nominálně vzrost sice HDP z 252 mld dolarů v roce 2019 na loňských 330 miliard dolarů, ale tato čísla jsou z hlediska životní úrovně velmi relativní.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Schmarcz: Piráti nás chtějí nakopnout? Už toho zkopali až dost

28.05.2025, Autor: Martin Schmarcz

Jsou kampaně horší a lepší, populistické a věcné, negativní a pozitivní. A pak drzé. Ta pirátská se řadí k poslední kategorii. Oni že nám slibují výstavbu bytů, odstranění byrokracie, modernizaci státu, transparentnost, snížení daní rodinám?

Americké banky a kryptoměny: Nový stablecoin na obzoru?

27.05.2025, Autor: Josef Neštický

Několik velkých amerických bank, včetně JPMorgan Chase či Bank of America, zvažuje společný vstup do světa kryptoměn prostřednictvím vlastního stablecoinu. Informaci přinesl Wall Street Journal a naznačuje, že tradiční finanční giganti chtějí držet krok s digitální revolucí. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama