e-news.cz - kurzy
Reklama

Poradna: Rozjíždíte podnikání? Pět tipů, jak o sobě dát vědět

31.01.2019, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Poradna: Rozjíždíte podnikání? Pět tipů, jak o sobě dát vědět

Malé firmy tvoří převážnou část tuzemského podnikání.

Ty do devíti zaměstnanců v Česku tvoří zhruba devadesát pět procent podíl všech podniků a konkurence v řadě oborů je tak velmi vysoká. Rozjet podnikání na zelené louce proto – pokud nepřicházíte s převratnou službou nebo zcela novým typem produktu – není zrovna jednoduché. Podívejte se na pět tipů, které vám mohou pomoci dostat se do hry.
Web jako základ podnikání
Podle statistik se po lokálních podnikatelích a jejich produktech dívá na internetu kolem 90 procent zákazníků. Zaspat v tomto ohledu je proto pro rozjezd podnikání výrazným krokem zpět. „Každá firma, nehledě na to, jak je velká nebo čím se zabývá, by měla mít vlastní webové stránky. Každý web by vždy měl obsahovat alespoň základní informace o společnosti a jejích produktech. Do začátku by se mělo minimálně jednat o kontaktní údaje, otevírací či pracovní dobu a přehled nabízených služeb a produktů,“ říká Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, jež poskytuje revitalizace a interim management malým a středním podnikům.
S webem by se pak mělo s postupem času pracovat dále. Jak se bude podnikání rozjíždět, měl by se živnostník nebo firma soustředit zejména na kvalitní a unikátní obsah, který mu pomůže objevovat se na lepších pozicích ve vyhledávačích na internetu. To jde ruku v ruce s využitím nástrojů SEO – Search Engine Optimalization neboli optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o vytváření a úpravu webových stránek takovým způsobem, aby ve vyhledávačích přirozeně, organicky získaly lepší pozici.
Emailing pomůže budovat vztahy se zákazníky i zlepšovat prodeje
V začátcích podnikání, nemá-li tedy živnostník za zády nějakého sponzora, se peníze vložené do propagace firmy nedají rozhazovat na všechny strany. Mezi levnější, ale zároveň nejúčinnější formy marketingu přitom patří e-mail marketing. Podle průzkumu, který v roce 2018 realizovala agentura IPSOS pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR), využívá e-mailing jako nástroj propagace celých 81 procent dotázaných. „Správně nastavená komunikace vede nejen k prodejům a získávání dalších zákazníků, ale také k budování vztahů mezi firmou a jejími klienty,“ říká Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing.
Základem pro úspěšný email marketing je samozřejmě kvalitní databáze kontaktů a zajímavý obsah. Vybudovat databázi na začátku podnikání nebude zrovna jednoduché, ale práce na ní se vyplatí. Do začátku si podnikatel bude muset vystačit – pokud již databází nedisponuje z předchozích aktivit – s kontakty na své známé a obchodní partnery. Získat další kontakty mu pak pomůže přihlašovací box vhodně zakomponovaný na webové stránky, do e-mailingu poté bude samozřejmě zahrnovat také své první klienty.
Sociální sítě osloví za stokoruny řadu potenciálních klientů
Online propagace je jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak o sobě dát vědět. Vedle emailingu patří mezi levnější, ovšem velmi účinné formy propagace práce se sociálními sítěmi. Firemní profily na sociálních sítích Facebook, LinkedIn, Twitter nebo Instagram umožní nejen větší zviditelnění, ale zároveň se jedná o další kanál, kterým lze s klienty napřímo komunikovat. Propagace vhodně zvoleného příspěvku na sociální síti Facebook může například za pár stokorun oslovit řady potenciálních klientů. Cílení takových příspěvků je navíc velmi přesné a lze je tak snadno zaměřit jen na konkrétní cílovou skupinu, ať již co do věku, vzdělání, nebo třeba bydliště.
Offline reklama není mrtvá
Přestože on-line marketing je dnes hlavním tahounem, offline formáty mají stále své příznivce a využití. Zejména u lokálních podnikatelů, kteří působí mimo české metropole, ať již v malých městech, nebo obcích, dává jejich zařazení do marketingového mixu velký smysl. Reklama v lokálních novinách nebude ve srovnání s inzercí v celostátních denících či oborových magazínech tak finančně náročná. Za přijatelných nákladů lze pak využít i outdoorové reklamy. I zde platí, že za venkovní reklamu živnostník nezaplatí tolik, jako za billboard u dálnice nebo v krajském městě. A pokud cílí právě na místní obyvatele, může být tento způsob propagace velmi efektivní.
Osobní setkání je k nezaplacení – nebojte se networkingu
Vedle online a offline reklamních formátů a propagace na vlastním webu lze využít též takzvaný networking, tedy osobní propojování s potenciálními obchodními partnery a klienty. „Může se jednat o různá oborová setkání – ať již pravidelná, nebo jednorázová –, na nichž se setkávají podnikatelé z provázaných oborů, či různé přednášky a školení pořádaná nezávislými odborníky nebo pod záštitou například podnikatelských asociací a hospodářských komor. Účastí na takových akcích podnikatel udržuje kontakt s obchodními partnery i zákazníky, a zároveň svou síť neustále rozšiřuje,“ popisuje Jiří Jemelka význam networkingu.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Schmarcz: Ve volbách jde hlavně o nabídku budoucnosti, ale kampaň se nese ve stínu minulosti

18.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Jak budeme v Česku žít? Nejspíše pořád relativně dobře. Ne díky politikům, ale protože prostě naše země patří mezi nejvyspělejší na světě a to nezmizí jen tak. Žádný z kandidujících subjektů však nepůsobí dojmem, že ví, jak dojít k vyšší prosperitě a především, že má sílu a vůli to naplnit. Základem je negace, nenávist a odsouzení minulosti - ať už za ni může kdokoli. Pak je zde hromada frází a populistických slibů. Budovatele lepší budoucnosti byste hledali marně.

Největší vodní elektrárna v Africe. Naděje nebo důvod sporů?

17.09.2025, Autor: Vojtěch Benda

Etiopie je jedním z nejchudších států na světě. Její zemědělství je silně závislé na podnebí a podstatná část země není elektrifikovaná. Slavnostní otevření jedné z 20 největších vodních elektráren na světě přináší  obyvatelům naději, že se jejich životy výrazně zlepší. Navzdory tomu přehrada na Modrém Nilu vyvolává obavy Egypta a Súdánu. Obě země se obávají nedostatku sladké vody.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Obrana koupí zbraně České zbrojovky za čtyři miliardy korun

15.09.2025, Autor: Marek Hájek

Ministerstvo obrany uzavřelo s Českou zbrojovkou smlouvu za 4,26 miliardy korun na dodávky zbraní pro armádu až do roku 2031. Je to další krok v modernizaci našich ozbrojených složek, nebo jen drahý podpis bez záruk? 

Schmarcz: Armáda jako drahý koníček? Ani nápad, zbrojení je dobré pro byznys

13.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Opozice brblá, že armáda je drahá. A že raději máme šetřit peníze pro „našelidi“. Zejména její proruská část, ANO alespoň uznává růst výdajů na obranu coby nutnost v čase, kdy Moskva čím dál více chřestí zbraněmi. Ale i kdyby tvrzení o „zbytečnosti“ větších investic do vojska nebylo vrcholně nezodpovědné, je navíc hloupé.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Jaderná renesance: Sázka na čistou energii, nebo riskantní hazard?

10.09.2025, Autor: Josef Neštický

Jaderná energie zažívá letos nevídaný comeback. Rostoucí poptávka po čistých zdrojích a globální investice přesahující 60 miliard dolarů slibují novou éru, ale investoři zůstávají opatrní – vysoké náklady, regulační nejistoty a stín minulých katastrof zůstávají. 

Švehla: Jásání kolem růstu příjmů je zrádné

10.09.2025, Autor: Martin Švehla

Tak jsme se na začátku září dozvěděli, že rostou reálné příjmy, a že je tedy česká ekonomika ve formě. Na zpravodajských webech se ve stejný den objevil titulek “Průměrná mzda reálně vyrostla o 5,3 procenta, je 49 402 korun”, což je velmi zavádějící interpretace jinak správných čísel. Podívejme se na realitu.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Švehla: Volkswagen – příliš velká firma se s klienty moc nebaví

05.09.2025, Autor: Martin Švehla

Moderní auta poskytují nejen jízdní vlastnosti, ale také určité schopnosti, které bychom mohli shrnout jako informační komfort: navigace nejen ukazuje cestu, ale nabízí také objízdné trasy v případě dopravních omezení, sleduje povolenou rychlost, jízdní pruhy a v případě selhání řidiče koriguje jízdu. Všechno dohromady pak řídí software, který se do auta nahrává a také se aktualizuje.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama