e-news.cz - kurzy
Reklama

Jak zaujmout mileniály? Pomůže silný a reálný příběh

24.09.2018, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Jak zaujmout mileniály? Pomůže silný a reálný příběh

Kdo jsou to vlastně ti mileniálové? Jde o generaci lidí, kteří se narodili před přelomem tisíciletí.

Toto období se většinou datuje zhruba od roku 1983 do poloviny 90. let, někdy se uvádí až do roku 2000. Jinak jsou nazýváni také jako generace Y. Když mileniálové vyrůstali, technologie ještě nebyly tak rozvinuté, na rozdíl od následující generace Z tak netrávili svůj čas online od útlého dětství. Dá se říci, že mileniálové rostli zároveň s technologiemi.
 
Moderní technologie jsou jim tak velmi blízké, sociální sítě využívají naplno a život si chtějí především užít.
Zaujmout mileniály je čím dál těžší. Není to úplně ztracená generace, jak si část jejich rodičů, učitelů nebo starších kolegů myslí. Jde o sebevědomé osoby, které si dokážou jít za svým. Informace pro ně velmi rychle stárnou, a navíc mají pocit, že všechno a všechny znají, všechno ví (líp) a všude byli. A kde nebyli, tam brzo pojedou, protože to mají ve svém bucket listu hned u kariéry digitálního nomáda. Abychom věděli, jak mileniála zaujmout, musíme nejprve pochopit, jaký je.
Pracovní život
Práce je pro něj důležitá, potřebuje, aby jej bavila a na rozdíl od předchozích generací pro něj není jen zdrojem financí. V práci se chce realizovat, je-li dobře motivován, umí podávat skvělé výkony a jít si za svým. Na druhou stranu však nemá rád, když prací trpí jeho osobní život. Nechce pracovat 12 hodin denně, chce mít čas a užívat si.
Osobní život a vztahy
Dostudovat, mít svatbu, založit rodinu – na takový postup byly zvyklé předchozí generace. Mileniálové jsou první generací, která k životu přistupuje jinak. Daleko častěji žijí jako singles, než se usadí, chtějí toho zažít co nejvíce. Cítí, že žijí ve světě nepřeberných možností a nechtějí sázet na první kartu. Někteří dokonce dlouhodobé vztahy nevyhledávají vůbec. Důležitý je pocit svobody.
Volný čas
Volný čas je pro mileniály velmi důležitý, chtějí mít dostatek času na své koníčky, chtějí se bavit a trávit čas se svými přáteli. Oproti generaci svých rodičů mají možnost cestovat a naplno toho využívají.
Jídlo
Mileniálové jsou generací, pro kterou je důležité stravování. Bylo prokázáno, že tato skupina lidí utratí za jídlo daleko větší procento svých příjmů než předchozí generace. Zajímá je zdravý životní styl a lokální potraviny. Rádi se stravují v restauracích. Jde o generaci gurmánů, vyhledávají trendy bistra a kavárny, s jídlem se rádi chlubí a fotí si jej na Instagram. Oproti předchozím generacím pijí více kvalitní kávy a méně se vyhýbají alkoholu.
Móda
Odívání je pro mileniály důležitou součástí života. Snaží se, aby je to, co si oblékají, charakterizovalo a vyjadřovalo jejich postoje. Mnoho z nich dává přednost udržitelné módě, oblečení s příběhem a oblíbené jsou i second handy. Trendy sledují na sociálních sítích a o módě mají přehled.
Co mileniála zaujme?
Mileniál ve velkém nakupuje přes internet, a to nejen elektroniku, či módu, ale v dnešní době například i běžné potraviny. Nejvíce ocení rychlost, při nákupu nemá rád zbytečné složitosti a dlouhé vyplňování formulářů. Má-li otázky či problém se zakoupeným produktem, očekává rychlou komunikaci a řešení. Nenechá se opít rohlíkem a dokáže být velmi kritický.
Chcete-li mileniály zaujmout jako značka, pomůže vám silný a reálný příběh, otevřenost a inovativní přístup. Mileniálové také očekávají, že s nimi budete jednat individuálně, hromadná komunikace na ně nefunguje. Také se nevyplatí na ně tlačit, potřebují svůj prostor. Mileniálové mají rádi značky, které mají jasné poslání, jsou autentické a komunikují otevřeně. Je potřeba se odlišit a nabídnout něco netradičního.
Ze značek působících u nás to s mileniály umí dobře třeba Coca-cola, jejíž úspěch tkví hlavně v tom, že tento segment podchytila brzy. V poslední době se jí vyplatila zejména spolupráce s Ester Ledeckou. Pak jde o firmy, které mají výhodu v tom, že nabízejí pro mileniály velmi atraktivní produkty, jako příklad můžu uvést z oblasti módy Queens, Footshop, Snapbacks.cz, Streetsportline.sk, Freshlabels a další. Z kosmetiky je to pak třeba Benefit Cosmetics nebo Lush specializující se na koupelové bomby, které vizuálně vypadají velmi dobře na Instagramu.
Velmi dobrou platformou pro zaujetí mileniálů jsou sociální sítě. Z vlastní zkušenosti mohu uvést facebookové příspěvky, které zaujaly na profilu Snapbacks.cz. V obou případech šlo zejména o včasné podchycení nějakého trendu či situace, která byla v danou chvíli aktuální. Například v době obliby hry Pokémon Go! jsme do naší kamenné prodejny Senovážná 6 umístili pokéstop, tuto informaci jsme zveřejnili na Facebooku a přilákali tak spoustu hráčů přímo do prodejny, ti nejlepší mohli získat slevu na nákup. Další úspěšný facebookový příspěvek u nás reagoval na módu krátkých dámských džínových šortek a lehce si vystřelil ze zpěváka Pala Habery, který podobné šortky v minulosti nosil. Jde hodně i o to představit mileniálům produkt nějakou zábavnou a neotřelou formou.
I když je trend influencerů záležitostí spíše generace Z, ani mileniály nenechávají chladnými. I zástupci této generace mají například své oblíbené bloggery, youtubery nebo instagramery. Jsou v tomto ohledu náročnější než mladší generace, obsah jim musí dávat smysl a mít přidanou hodnotu. Rádi sledují například blogy či vlogy o gastronomii či cestování, v kterých hledají inspiraci. Zde se značkám nabízí mnoho prostoru ke spolupráci s danými influencery.
Z influencerů, kteří mohou zaujmout tuto skupinu můžeme jmenovat třeba Jirku Krále, který nedávno oznámil konec na YouTube, dále Kovy, Johny Machette, Maxim Habanec. Mezi úspěšnými influencerkami to jsou pak třeba Shopaholic Nicol, Gabriela Heclová či Mariana Prachařová.
Matěj Kretík, majitel talentové agentury Bookin Agency a producent


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Neoprávněné exekuce: Jak se bránit a chránit svá práva

21.05.2025, Autor: Josef Neštický

Neoprávněné exekuce jsou noční můrou mnoha Čechů – ať už jde o chybu v evidenci, nebo zneužití systému. Jak se proti nim bránit a co můžeme dělat, abychom se vyhnuli zbytečnému stresu a finančním ztrátám? Pojďme se podívat na praktické kroky a širší kontext tohoto problému.

Exekutor a mzda: Co může zabavit a co zůstane?

20.05.2025, Autor: Josef Neštický

Exekuce mzdy je v České republice realitou pro stovky tisíc lidí. Jaké částky vám může exekutor zabavit, co je chráněno zákonem a jak se situace vyvíjí v roce 2025? Pojďme se podívat na pravidla, dopady a možné výhledy do budoucna.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Solární panely na domě: Ještě se vyplatí, nebo už je pozdě?

19.05.2025, Autor: Josef Neštický

Instalace solárních panelů na rodinné domy byla ještě před pár lety považována za jasnou cestu k úsporám a energetické soběstačnosti. Aktuálně však trh s domácí fotovoltaikou stagnuje – dotace klesají, legislativa přináší nejistotu a zájem domácností ochlazuje. Vyplatí se ještě do solárů investovat, nebo je lepší počkat?

Nová zelená úsporám: Jak požádat a proč se to vyplatí?

19.05.2025, Autor: red

Hledáte způsob, jak snížit náklady na energie a zároveň přispět k ochraně životního prostředí? Program Nová zelená úsporám (NZÚ) nabízí finanční podporu na zateplení, instalaci obnovitelných zdrojů, nebo výstavbu nízkoenergetických domů. V květnu 2025 je tento program dostupnější než kdy dřív – pojďme se podívat, jak na to.

Psychologický dopad dluhů: Jak zvládnout stres a nejistotu 

19.05.2025, Autor: Josef Neštický

Dluhy nejsou jen čísla na papíře – jsou tíhou, která může drtit psychiku. V době rostoucích cen a ekonomické nejistoty se stres z finančních závazků stává každodenní realitou pro mnohé z nás. Jak se s tímto břemenem vyrovnat a kde hledat pomoc?

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Rozpočtové aplikace pro rodiny: Jak si udržet finance pod kontrolou v roce 2025

19.05.2025, Autor: Josef Neštický

V době, kdy inflace a rostoucí životní náklady tlačí na rodinné rozpočty, se digitální nástroje stávají klíčovými spojenci. Jaké rozpočtové aplikace pomáhají českým rodinám lépe hospodařit? Pojďme se podívat na nejlepší možnosti, které v květnu 2025 nabízejí nejen přehled, ale i cestu k finanční stabilitě.

Dotace na rekonstrukce: Nové programy přinášejí naději i otázky

17.05.2025, Autor: Josef Neštický

V květnu 2025 se české domácnosti dočkaly výrazných změn v dotačních programech na rekonstrukce. Program Nová zelená úsporám (NZÚ) přichází s novinkami, jako jsou zálohové platby, či podpora komplexních renovací. Co to znamená pro majitele domů a jaké výzvy před námi stojí?

Peníze: Jak o nich mluvit s dětmi, aby to dávalo smysl?

16.05.2025, Autor: Josef Neštický

Jak naučit děti zacházet s penězi, aniž bychom je přetížili, nebo z nich udělali otroky materialismu? V České republice, kde finanční gramotnost mladé generace stále pokulhává, je to otázka, která trápí rodiče i pedagogy. Pojďme se podívat, jak o penězích s dětmi mluvit, co funguje a kde naopak hrozí rizika.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Dohoda o provedení práce: výhodná i svazující

16.05.2025, Autor: Josef Neštický

Dohody o provedení práce (DPP) jsou v České republice oblíbeným nástrojem flexibility – ať už pro studenty, důchodce, nebo firmy hledající dočasnou výpomoc. Jaká jsou ale pravidla hry v roce 2025 a proč se o ně zajímat? Pojďme se podívat, co DPP přinášejí, kde jsou jejich limity a jak se mění podmínky pro zaměstnance i zaměstnavatele.

Snížení sazeb ČNB: Odvážný krok s efektem až za rok a půl

12.05.2025, Autor: Z blogosféry

Česká národní banka snížila hlavní úrokovou sazbu na 3,5 % krátce po oznámení dubnové inflace 1,8 %. Na první pohled logické rozhodnutí ale otevírá řadu otázek. Měnová politika se do ekonomiky propisuje se zpožděním až 18 měsíců, a dnešní krok ČNB tak míří do roku 2026.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama