Apogeo
Reklama

Influenceři? Značce mohou pomoci, ale také ji poškodit

04.01.2019, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Influenceři? Značce mohou pomoci, ale také ji poškodit

MATĚJ KRETÍK, zakladatel talentové agentury Bookin agency.
Influenceři hýbou současným marketingem. Firmy do nich investují nemalé peníze v očekávání návratnosti. Správně nastavená spolupráce s influencerem může značce opravdu velmi pomoci, ale také naopak. Podmínkou je k tomu přistupovat s citem. Podle odborníků je stále diskutovaným tématem také přiznání spolupráce.
Za influencera se zpravidla považuje člověk, který dokáže ovlivnit chování jiných lidí. Nemusí se však jednat o reálného člověka. Pro mě je třeba influencer i mimozemšťan Alzák.
V českém i světovém prostředí jsou základnou influencerů zejména sociální sítě Instagram a Youtube (ale také Facebook a Twitter), kde si lidé zakládají své vlastní profily či kanály a zde publikují svůj vlastní obsah. Někteří jsou úspěšní méně, někteří více, což se zpravidla hodnotí dle počtu jejich sledujících. Ti, kteří dosáhnou vysokého počtu sledujících, bývají posléze oslovováni firmami, aby propagovali jejich produkty. Zpočátku tyto spolupráce probíhaly pouze barterově, tedy influencer si za zveřejnění mohl produkt ponechat. Nicméně postupem času si influenceři uvědomili svou moc a zjistili, že prostor na jejich profilech a kanálech má daleko větší cenu, takže se influencerství stalo vcelku výdělečným byznysem.
Ke spolupráci přistupovat s citem
Je důležité říci, že správně nastavená spolupráce s influencerem může značce opravdu velmi pomoci. Podmínkou je k tomu přistupovat s citem. Produkt by měl vždy nějak souviset se zaměřením influencera. Tedy beauty instagramerky jsou ideálními osobami pro propagaci kosmetické značky, herní youtubeři mohou zase pomoci výrobci herních konzolí. Druhým pomyslným bodem je správně produkt do obsahu zasadit tak, aby působil přirozeně. V ideálním případě by mělo jít o něco, s čím se influencer ztotožňuje a používal by to i bez spolupráce. Správná spolupráce je založena na vzájemné pomoci.
Influencer marketing má svá rizika
Influencer marketing je mravenčí práce, kdy je potřeba zvážit také možná rizika. Zejména u velkých a známých influencerů se může stát, že bude mít při sebemenším škobrtnutí na dlouhou dobu ostudu značka i sám influencer. Zásadní a velmi častou chybou je právě nevhodné umístění produktu, které bije do očí, nepůsobí přirozeně a publikum spíše ruší. Neosvědčuje se ani přílišné vychvalování, daleko lépe působí upřímná recenze, která by sice měla působit spíše pozitivně, ale ne strojeně. Právě proto je dobré, když se sám influencer s produktem ztotožní a má jej rád.
Velmi diskutovaným tématem je také přiznávání spoluprací. V minulosti nebylo tak časté, ale teď je v kurzu spíše upřímnost, kdy sám influencer i vysvětlí, proč se značkou spolupracuje. Pokud na to jde s citem, může získat u publika i nějaké body navíc.
Spolupráce by měla dávat smysl
Častou chybou bývá také situace, kdy chce značka za každou cenu dělat influencer marketing, protože jej zrovna dělají všichni. Influencer marketing by měl mít vždy svůj smysl a opravdu není vhodné jej dělat samoúčelně. Vždy je třeba také se ujistit, že produkt není nijak závadný či kontroverzní a firma nemá kostlivce ve skříni. Na takových věcech si totiž publikum velmi rádo smlsne. Co se dnes neodpouští, je vědomé porušování životního prostředí nebo používání nadměrného množství umělých surovin v potravinách. Naopak hodně populární jsou nyní například recyklované materiály, přírodní kosmetika či oblečení vytvořené s důrazem na trvalou udržitelnost.
Nepříjemně také může dopadnout spolupráce nepodložená vhodně postavenou smlouvou. Vše by mělo být definováno jasně a srozumitelně, aby následně nedošlo k nedorozuměním. Je potřeba myslet na to, že influenceři jsou často mladí lidé a v některých situacích nemusí být úplně zodpovědní a důslední.
Pokud se však podaří vyhnout všem zmíněným chybám, spolupráce může být velmi úspěšná, výrazně zlepšit povědomí o značce a s tím také zvýšit prodeje. Influencer na své fanoušky působí jako kamarád, kterému důvěřují a nechají si od něj poradit. Rovněž se jej mohou doptávat a bavit se s ním v komentářích či zprávách, což ještě více podporuje autentičnost.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Schmarcz: Ve volbách jde hlavně o nabídku budoucnosti, ale kampaň se nese ve stínu minulosti

18.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Jak budeme v Česku žít? Nejspíše pořád relativně dobře. Ne díky politikům, ale protože prostě naše země patří mezi nejvyspělejší na světě a to nezmizí jen tak. Žádný z kandidujících subjektů však nepůsobí dojmem, že ví, jak dojít k vyšší prosperitě a především, že má sílu a vůli to naplnit. Základem je negace, nenávist a odsouzení minulosti - ať už za ni může kdokoli. Pak je zde hromada frází a populistických slibů. Budovatele lepší budoucnosti byste hledali marně.

Největší vodní elektrárna v Africe. Naděje nebo důvod sporů?

17.09.2025, Autor: Vojtěch Benda

Etiopie je jedním z nejchudších států na světě. Její zemědělství je silně závislé na podnebí a podstatná část země není elektrifikovaná. Slavnostní otevření jedné z 20 největších vodních elektráren na světě přináší  obyvatelům naději, že se jejich životy výrazně zlepší. Navzdory tomu přehrada na Modrém Nilu vyvolává obavy Egypta a Súdánu. Obě země se obávají nedostatku sladké vody.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Obrana koupí zbraně České zbrojovky za čtyři miliardy korun

15.09.2025, Autor: Marek Hájek

Ministerstvo obrany uzavřelo s Českou zbrojovkou smlouvu za 4,26 miliardy korun na dodávky zbraní pro armádu až do roku 2031. Je to další krok v modernizaci našich ozbrojených složek, nebo jen drahý podpis bez záruk? 

Schmarcz: Armáda jako drahý koníček? Ani nápad, zbrojení je dobré pro byznys

13.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Opozice brblá, že armáda je drahá. A že raději máme šetřit peníze pro „našelidi“. Zejména její proruská část, ANO alespoň uznává růst výdajů na obranu coby nutnost v čase, kdy Moskva čím dál více chřestí zbraněmi. Ale i kdyby tvrzení o „zbytečnosti“ větších investic do vojska nebylo vrcholně nezodpovědné, je navíc hloupé.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Jaderná renesance: Sázka na čistou energii, nebo riskantní hazard?

10.09.2025, Autor: Josef Neštický

Jaderná energie zažívá letos nevídaný comeback. Rostoucí poptávka po čistých zdrojích a globální investice přesahující 60 miliard dolarů slibují novou éru, ale investoři zůstávají opatrní – vysoké náklady, regulační nejistoty a stín minulých katastrof zůstávají. 

Švehla: Jásání kolem růstu příjmů je zrádné

10.09.2025, Autor: Martin Švehla

Tak jsme se na začátku září dozvěděli, že rostou reálné příjmy, a že je tedy česká ekonomika ve formě. Na zpravodajských webech se ve stejný den objevil titulek “Průměrná mzda reálně vyrostla o 5,3 procenta, je 49 402 korun”, což je velmi zavádějící interpretace jinak správných čísel. Podívejme se na realitu.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Švehla: Volkswagen – příliš velká firma se s klienty moc nebaví

05.09.2025, Autor: Martin Švehla

Moderní auta poskytují nejen jízdní vlastnosti, ale také určité schopnosti, které bychom mohli shrnout jako informační komfort: navigace nejen ukazuje cestu, ale nabízí také objízdné trasy v případě dopravních omezení, sleduje povolenou rychlost, jízdní pruhy a v případě selhání řidiče koriguje jízdu. Všechno dohromady pak řídí software, který se do auta nahrává a také se aktualizuje.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama