e-news.cz - kurzy
Reklama

Influenceři ve službách politiky? Hitem jsou ti lokální

25.07.2018, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Influenceři ve službách politiky? Hitem jsou ti lokální

Využívání influencerů pro podporu značky v byznysu je záležitost stará jako marketing samotný.

Šperky a filmové hvězdy, cigarety a lékaři, muzikanti a hudební nástroje, kosmetika a modelky… Prakticky jakýkoli produkt, na který si vzpomenete, využívá buď tváří a jmen celebrit nebo alespoň někoho známého a vlivného v dané komunitě.
Ne jinak je tomu i v politice. Například taková Marilyn Monroe byla pro JFK nejen milenkou, ale i jakýmsi politickým doporučením pro fanoušky. Dnešní doba navíc nabízí mnohem více možností a také podob influencerů a jejich testimonials. Nikoho proto dnes nepřekvapí politická angažovanost více či méně profláklých tváří internetu. Ať už se do podpory politických subjektů pustí sami od sebe nebo po oslovení něčího tiskového oddělení, tento trend můžeme sledovat na svých sociálních médiích stále častěji. Sázka na tuto kartu s sebou ale nese jistá rizika, s nimiž jako politik nebo jeho PR zástupce musíte nutně počítat.
Pokud si vyberete influencera, jehož cílová skupina jsou děti mezi 10–15 lety, nesmíte zapomenout na to, že vaše nejbližší šance jsou sněmovní volby v roce 2021. (A také na to, že cílit na takto malé děti není úplně košer.) Ovšem vzhledem k tomu, že nás čekají pravidelné každoroční volby až do roku 2030 – s výjimkou roku 2027 – možná to až tak špatný tah přece jen nebude. Budovat povědomí o tom, že volby jsou důležitou součástí parlamentní demokracie, by měly chtít především ty strany, které o udržení tohoto systému stojí. Různí nedemokratičtí aktivisti pak mohou směle pokračovat ve vyvolávání paniky pomocí šíření poplašných zpráv a hoaxů.

Aby to nebyl úplný propadák…

Jedním z nejdůležitějších kritérií by měla být pověst influencera nejen mezi jeho vlastními fanoušky, ale i potenciálními voliči vaší strany. Ač se snažíte oslovit nové, nerozhodnuté nebo cizí voliče, obzvlášť u influencerů je potřeba si dát pozor, aby se vám kampaň nezvrhla a nezpůsobila absolutní propad nejen u těch, na koho jste cílili původně. Své o tom ví například ODA s velmi nepodařenou spoluprací s kontroverzním Mike Je Pán. Smršť výsměchu na Facebooku straně na preferencích rozhodně nepřidala.
Velkým hitem jsou v současné době mikroinfluenceři, kterých se kolem nás objevuje čím dál více. Je vaším cílem politika na lokální úrovni? Pak se nesnažte ulovit Kovyho, Hoggyho, Leoše Mareše nebo Shopaholic Nicol. Oslovte někoho místního, někoho, kdo bude rozumět problémům i lidem ve svém okolí. I to je jeden z nejlepších způsobů, jak dobře zapůsobit a dát najevo, že vám na vašich voličích opravdu záleží. Ať už je to barista z pražských Vinohrad, barber z Brna nebo gamer z Olomouce.

Totální nezájem?

Aktuálně je v České republice hned několik osobností a projektů, které se právě spojení mladých lidí a politiky věnují. Jedním z těch nejúspěšnějších je bezpochyby Dominik Feri s více než 87 tisíci followery na Instagramu a stovkou tisíc sledujících na Facebooku. Zájem v poslední době vzbudily i Tvoje poprvé! nebo iniciativa Generace s názorem. Přesto je podle průzkumu OECD, který proběhl v roce 2016, Česko zemí s nejnižším zájmem mladých o politiku. A co je vlastně tím problémem? Oproti jejich rodičům či prarodičům mladí lidé nejsou z politiky zklamaní ani znechucení, jen to prostě a jednoduše není v hledáčku jejich zájmu a aktivit. A influenceři jsou pravděpodobně tím nejlepším způsobem, jak politiku do jejich života nenásilně přivést.
Matěj Kretík, majitel talent agentury Bookin Agency


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Schmarcz: Ve volbách jde hlavně o nabídku budoucnosti, ale kampaň se nese ve stínu minulosti

18.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Jak budeme v Česku žít? Nejspíše pořád relativně dobře. Ne díky politikům, ale protože prostě naše země patří mezi nejvyspělejší na světě a to nezmizí jen tak. Žádný z kandidujících subjektů však nepůsobí dojmem, že ví, jak dojít k vyšší prosperitě a především, že má sílu a vůli to naplnit. Základem je negace, nenávist a odsouzení minulosti - ať už za ni může kdokoli. Pak je zde hromada frází a populistických slibů. Budovatele lepší budoucnosti byste hledali marně.

Největší vodní elektrárna v Africe. Naděje nebo důvod sporů?

17.09.2025, Autor: Vojtěch Benda

Etiopie je jedním z nejchudších států na světě. Její zemědělství je silně závislé na podnebí a podstatná část země není elektrifikovaná. Slavnostní otevření jedné z 20 největších vodních elektráren na světě přináší  obyvatelům naději, že se jejich životy výrazně zlepší. Navzdory tomu přehrada na Modrém Nilu vyvolává obavy Egypta a Súdánu. Obě země se obávají nedostatku sladké vody.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Obrana koupí zbraně České zbrojovky za čtyři miliardy korun

15.09.2025, Autor: Marek Hájek

Ministerstvo obrany uzavřelo s Českou zbrojovkou smlouvu za 4,26 miliardy korun na dodávky zbraní pro armádu až do roku 2031. Je to další krok v modernizaci našich ozbrojených složek, nebo jen drahý podpis bez záruk? 

Schmarcz: Armáda jako drahý koníček? Ani nápad, zbrojení je dobré pro byznys

13.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Opozice brblá, že armáda je drahá. A že raději máme šetřit peníze pro „našelidi“. Zejména její proruská část, ANO alespoň uznává růst výdajů na obranu coby nutnost v čase, kdy Moskva čím dál více chřestí zbraněmi. Ale i kdyby tvrzení o „zbytečnosti“ větších investic do vojska nebylo vrcholně nezodpovědné, je navíc hloupé.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Jaderná renesance: Sázka na čistou energii, nebo riskantní hazard?

10.09.2025, Autor: Josef Neštický

Jaderná energie zažívá letos nevídaný comeback. Rostoucí poptávka po čistých zdrojích a globální investice přesahující 60 miliard dolarů slibují novou éru, ale investoři zůstávají opatrní – vysoké náklady, regulační nejistoty a stín minulých katastrof zůstávají. 

Švehla: Jásání kolem růstu příjmů je zrádné

10.09.2025, Autor: Martin Švehla

Tak jsme se na začátku září dozvěděli, že rostou reálné příjmy, a že je tedy česká ekonomika ve formě. Na zpravodajských webech se ve stejný den objevil titulek “Průměrná mzda reálně vyrostla o 5,3 procenta, je 49 402 korun”, což je velmi zavádějící interpretace jinak správných čísel. Podívejme se na realitu.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Švehla: Volkswagen – příliš velká firma se s klienty moc nebaví

05.09.2025, Autor: Martin Švehla

Moderní auta poskytují nejen jízdní vlastnosti, ale také určité schopnosti, které bychom mohli shrnout jako informační komfort: navigace nejen ukazuje cestu, ale nabízí také objízdné trasy v případě dopravních omezení, sleduje povolenou rychlost, jízdní pruhy a v případě selhání řidiče koriguje jízdu. Všechno dohromady pak řídí software, který se do auta nahrává a také se aktualizuje.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama