e-news.cz - kurzy
Reklama

Generace Z má své celebrity – youtubery či instagramery

04.09.2018, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Generace Z má své celebrity – youtubery či instagramery

Herci, zpěváci, modelky, sportovci a další… To jsou lidé, kteří byli předmětem obdivu v minulém století.

Mladí (ale i starší) si lepili po zdech jejich plakáty a tajně si přáli být jako oni. Celebrity byly něčím atraktivním a zároveň nedosažitelným. S vývojem technologií se však mění i tato oblast lidského života. Idolem už nemusí být někdo, koho potkáváme jen na pódiu, v televizi, časopise nebo promítacím plátně. S masivním přesunem mezilidské komunikace do online prostředí se i zde vyvinula nová skupina celebrit.
Souhrnně můžeme dnešní celebrity nazvat tzv. influencery. Slovo pochází z anglického influence, což v překladu znamená ovlivnit a vyjadřuje, že jde o někoho, kdo má vliv na větší množství lidí. Influenceři působí převážně na sociálních sítích, kde vytváří obsah, který je něčím zajímavý pro určitou skupinu osob. Určitě to ale není tak, že by se tito lidé proslavili pouze sociálními sítěmi. Mezi influencery můžeme zařadit i klasické celebrity, které jsou ale v mnoha případech také aktivní na sociálních sítích. Například nejsledovanějším Čechem na Instagramu je fotbalista Petr Čech, který má aktuálně 1,7 milionu sledujících.
Influencery pak můžeme rozdělit podle toho, který nástroj nejvíce využívají. Setkáváme se tak s blogery, youtubery či instagramery. Standardem pro influencery je používat více sociálních sítí a vzájemně je propojovat. Youtubeři tak běžně mají jako podpůrný kanál Instagram a také Facebook, kde odkazují na svá nová videa. Výjimkou však nejsou ani influenceři, kteří fungují jen a pouze na jedné síti, například na Instagramu. Zde je klíčem k úspěchu hlavně vytvářet vizuálně atraktivní obsah.
Tito influenceři mají svou fanouškovskou základnu zejména mezi mladými, tzv. Generací Z, která se narodila okolo přelomu tisíciletí a později. Internetové hvězdy jsou pro ně zajímavější než dříve uznávané celebrity, protože jsou dostupnější, mohou se s nimi napřímo spojit v komentářích a sledovat jejich běžný život. Velmi populární jsou youtubeři, kteří už v Česku dokonce mají i svůj festival Utubering. Mezi nejpopulárnější české youtuberky se řadí například Shopaholic Nicol, A Cup Of Style, Carrie Kirsten, Gabrielle Hecl, Týnuš Třešničková, PetraLovelyHair nebo NotSoFunnyAny. U dámské části jsou nejoblíbenější blogy o módě a kosmetice. Z youtuberů můžeme jmenovat Jirku Krále, Hoggyho, Johnyho Machette, GoGoMana, Kovyho nebo MenT. Kluky baví sledovat hlavně herní videa. Počet odběratelů se u těch nejúspěšnějších pohybuje ve stovkách tisíc, výjimečně přes milion. Pro porovnání – nejúspěšnějším světovým youtuberem je PewDiePie pocházející ze Švédska, který má aktuálně přes 65 milionů sledujících.
Není přitom nic tajného, že pokud máte silnou fanouškovskou základnu, dá se natáčením videí docela slušně vydělat. Jistý příjem mají youtubeři z reklamy, která se během jejich videí přehrává. Další příjem je pak ze spoluprací se značkami. Může jít o spolupráce na bázi barteru, kdy se ve videu objevují produkty, které daný youtuber získal od dané firmy zdarma, což funguje převážně u těch s menším počtem odběratelů. Ti profláklejší youtubeři si za umístění produktu ve videu mohou účtovat nemalé sumy. Stejným způsobem funguje umísťování produktů na Instagramu. Ať už jde o jakoukoliv platformu, neměly by se produkty do obsahu tlačit na sílu. Ideálně by mělo vždy jít o produkt, který daného influencera opravdu zaujal a třeba jej sám používá. Pokud to tak není, fanoušci to vždy poznají a je poškozeno jméno influencera i značky.
Matěj Kretík, majitel talentové agentury Bookin Agency


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Schmarcz: Ve volbách jde hlavně o nabídku budoucnosti, ale kampaň se nese ve stínu minulosti

18.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Jak budeme v Česku žít? Nejspíše pořád relativně dobře. Ne díky politikům, ale protože prostě naše země patří mezi nejvyspělejší na světě a to nezmizí jen tak. Žádný z kandidujících subjektů však nepůsobí dojmem, že ví, jak dojít k vyšší prosperitě a především, že má sílu a vůli to naplnit. Základem je negace, nenávist a odsouzení minulosti - ať už za ni může kdokoli. Pak je zde hromada frází a populistických slibů. Budovatele lepší budoucnosti byste hledali marně.

Největší vodní elektrárna v Africe. Naděje nebo důvod sporů?

17.09.2025, Autor: Vojtěch Benda

Etiopie je jedním z nejchudších států na světě. Její zemědělství je silně závislé na podnebí a podstatná část země není elektrifikovaná. Slavnostní otevření jedné z 20 největších vodních elektráren na světě přináší  obyvatelům naději, že se jejich životy výrazně zlepší. Navzdory tomu přehrada na Modrém Nilu vyvolává obavy Egypta a Súdánu. Obě země se obávají nedostatku sladké vody.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Obrana koupí zbraně České zbrojovky za čtyři miliardy korun

15.09.2025, Autor: Marek Hájek

Ministerstvo obrany uzavřelo s Českou zbrojovkou smlouvu za 4,26 miliardy korun na dodávky zbraní pro armádu až do roku 2031. Je to další krok v modernizaci našich ozbrojených složek, nebo jen drahý podpis bez záruk? 

Schmarcz: Armáda jako drahý koníček? Ani nápad, zbrojení je dobré pro byznys

13.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Opozice brblá, že armáda je drahá. A že raději máme šetřit peníze pro „našelidi“. Zejména její proruská část, ANO alespoň uznává růst výdajů na obranu coby nutnost v čase, kdy Moskva čím dál více chřestí zbraněmi. Ale i kdyby tvrzení o „zbytečnosti“ větších investic do vojska nebylo vrcholně nezodpovědné, je navíc hloupé.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Jaderná renesance: Sázka na čistou energii, nebo riskantní hazard?

10.09.2025, Autor: Josef Neštický

Jaderná energie zažívá letos nevídaný comeback. Rostoucí poptávka po čistých zdrojích a globální investice přesahující 60 miliard dolarů slibují novou éru, ale investoři zůstávají opatrní – vysoké náklady, regulační nejistoty a stín minulých katastrof zůstávají. 

Švehla: Jásání kolem růstu příjmů je zrádné

10.09.2025, Autor: Martin Švehla

Tak jsme se na začátku září dozvěděli, že rostou reálné příjmy, a že je tedy česká ekonomika ve formě. Na zpravodajských webech se ve stejný den objevil titulek “Průměrná mzda reálně vyrostla o 5,3 procenta, je 49 402 korun”, což je velmi zavádějící interpretace jinak správných čísel. Podívejme se na realitu.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Švehla: Volkswagen – příliš velká firma se s klienty moc nebaví

05.09.2025, Autor: Martin Švehla

Moderní auta poskytují nejen jízdní vlastnosti, ale také určité schopnosti, které bychom mohli shrnout jako informační komfort: navigace nejen ukazuje cestu, ale nabízí také objízdné trasy v případě dopravních omezení, sleduje povolenou rychlost, jízdní pruhy a v případě selhání řidiče koriguje jízdu. Všechno dohromady pak řídí software, který se do auta nahrává a také se aktualizuje.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama