Apogeo
Reklama

Češi využívají internet, pětina si objednává jídlo

06.12.2021, Autor: red

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Češi využívají internet, pětina si objednává jídlo

Český statistický úřad zveřejnil zajímavá data o tom, jak Češi využívají internet. Na datech je vyjma demografické a socio-ekonomické struktury uživatelů zajímavé pozorovat zejména srovnání meziročních dat mezi roky 2020 a 2021.

Ten můžeme z velké míry přisuzovat pandemii COVID-19.
Dle Českého statistického úřadu internet v Česku využívá osmdesát tři procent lidí. Padesát sedm procent lidí přes internet aktivně nakupuje. Pandemie přitom využívání internetu významně zvýšila. Vzrostl zájem o online vzdělávání, komunikaci přes internet, ale i zábavu, jako jsou volný nebo placený obsah v hudbě nebo videu. Více Češi také komunikují s úřady.

Zdroj: ČSÚ, 2021

Samostatnou kapitolou je spotřební chování. Vyjma oblečení, drogerie, sportovních potřeb nebo elektroniky si Češi oblíbili nákupy jídla. V roce 2021 si jídlo z restaurace objednalo na internetu dvacet procent lidí, což představuje oproti předchozímu roku nárůst přes padesát procent. Tento trend potvrzují i údaje z okolních zemí, kde byznys jídla doručovaného pomocí rozvážkových služeb raketově roste. Spotřebitelské průzkumy pak, vcelku překvapivě, indikují, že pro značnou část spotřebitelů se konzumace jídel mimo restauraci stává substitutem fyzické návštěvy. To je nepochybně ovlivněno současným společenským nastavením uprostřed pandemie, ale můžeme předpokládat, že část hostů se již do restaurací nevrátí, respektive nevrátí v takové míře.
Právě to je pro restauratéry riziko, ale zároveň příležitost. Rozvoj digitalizace nastaví i odvětvím, které dosud sázely na fyzikou interakci se zákazníkem, nové výzvy. Ty by měly vycházet z informací ČSÚ, a sice že internet aktivně využívá devadesát sedm procent lidí pod 65 let (u seniorů je to zatím jen čtyřicet šest procent) a že sedmdesát sedm procent lidí nosí v kapse chytrý telefon s připojením na internet. Cesta k zákazníkovi je tak z kilometrů proměnila na desítky centimetrů, přičemž díky rozvážkovým službám a kurýrům se naopak spádová oblast zákazníků rozšířila z ulic a čtvrtí na celá města. Kdo se tomu přizpůsobí jako první přežije, respektive vyhraje.
Foto: Pixabay
Zdroj: Aleš Rod


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Schmarcz: Ve volbách jde hlavně o nabídku budoucnosti, ale kampaň se nese ve stínu minulosti

18.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Jak budeme v Česku žít? Nejspíše pořád relativně dobře. Ne díky politikům, ale protože prostě naše země patří mezi nejvyspělejší na světě a to nezmizí jen tak. Žádný z kandidujících subjektů však nepůsobí dojmem, že ví, jak dojít k vyšší prosperitě a především, že má sílu a vůli to naplnit. Základem je negace, nenávist a odsouzení minulosti - ať už za ni může kdokoli. Pak je zde hromada frází a populistických slibů. Budovatele lepší budoucnosti byste hledali marně.

Největší vodní elektrárna v Africe. Naděje nebo důvod sporů?

17.09.2025, Autor: Vojtěch Benda

Etiopie je jedním z nejchudších států na světě. Její zemědělství je silně závislé na podnebí a podstatná část země není elektrifikovaná. Slavnostní otevření jedné z 20 největších vodních elektráren na světě přináší  obyvatelům naději, že se jejich životy výrazně zlepší. Navzdory tomu přehrada na Modrém Nilu vyvolává obavy Egypta a Súdánu. Obě země se obávají nedostatku sladké vody.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Obrana koupí zbraně České zbrojovky za čtyři miliardy korun

15.09.2025, Autor: Marek Hájek

Ministerstvo obrany uzavřelo s Českou zbrojovkou smlouvu za 4,26 miliardy korun na dodávky zbraní pro armádu až do roku 2031. Je to další krok v modernizaci našich ozbrojených složek, nebo jen drahý podpis bez záruk? 

Schmarcz: Armáda jako drahý koníček? Ani nápad, zbrojení je dobré pro byznys

13.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Opozice brblá, že armáda je drahá. A že raději máme šetřit peníze pro „našelidi“. Zejména její proruská část, ANO alespoň uznává růst výdajů na obranu coby nutnost v čase, kdy Moskva čím dál více chřestí zbraněmi. Ale i kdyby tvrzení o „zbytečnosti“ větších investic do vojska nebylo vrcholně nezodpovědné, je navíc hloupé.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Jaderná renesance: Sázka na čistou energii, nebo riskantní hazard?

10.09.2025, Autor: Josef Neštický

Jaderná energie zažívá letos nevídaný comeback. Rostoucí poptávka po čistých zdrojích a globální investice přesahující 60 miliard dolarů slibují novou éru, ale investoři zůstávají opatrní – vysoké náklady, regulační nejistoty a stín minulých katastrof zůstávají. 

Švehla: Jásání kolem růstu příjmů je zrádné

10.09.2025, Autor: Martin Švehla

Tak jsme se na začátku září dozvěděli, že rostou reálné příjmy, a že je tedy česká ekonomika ve formě. Na zpravodajských webech se ve stejný den objevil titulek “Průměrná mzda reálně vyrostla o 5,3 procenta, je 49 402 korun”, což je velmi zavádějící interpretace jinak správných čísel. Podívejme se na realitu.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Švehla: Volkswagen – příliš velká firma se s klienty moc nebaví

05.09.2025, Autor: Martin Švehla

Moderní auta poskytují nejen jízdní vlastnosti, ale také určité schopnosti, které bychom mohli shrnout jako informační komfort: navigace nejen ukazuje cestu, ale nabízí také objízdné trasy v případě dopravních omezení, sleduje povolenou rychlost, jízdní pruhy a v případě selhání řidiče koriguje jízdu. Všechno dohromady pak řídí software, který se do auta nahrává a také se aktualizuje.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama