Padesát osm procent profesionálů pracujících ve stavebnictví přešlo během loňského roku od tradičních řešení pro stavební dokumentaci a komunikaci k digitálním nástrojům.
Údaje z celoevropského průzkumu společnosti PlanRadar mezi více než 3000 respondenty napříč různými profesemi ve stavebnictví potvrzují, že PlanRadar nabízí technologické řešení, které lze snadno aplikovat do tradičních pracovních prostředí.
Z průzkumu plyne, že padesát devět procent uživatelů používá digitální nástroje PlanRadaru pro stále více svých běžných aktivit, což dokazuje flexibilitu tohoto řešení při přizpůsobování se řadě procesů. S aplikací PlanRadar pracují její uživatelé převážně při správě závad (76 %), následují ji využití pro projektovou dokumentaci, kontrolu staveb v terénu a audit a správu dokumentů. Průměrný uživatel využije PlanRadar pro 1,9 různých aktivit, po čase tento poměr vzrůstá na 3,1 aktivit na uživatele.
Více než osmdesát procent uživatelů v průzkumu uvedlo, že aplikace jim šetří čas při správě závad, téměř osmdesát procent respondentů tvrdí, že díky PlanRadaru ušetří čas při vytváření a sledování úkolů a sedmdesát sedm procent při návštěvách webu. Všichni respondenti potvrdili, že většinu času ušetří na řízení závad. Třetina uživatelů ušetří více než čtyři hodiny týdně a pokud jde o návštěvy webu, dvacet dva procent uživatelů díky aplikaci rovněž ušetří více než čtyři hodiny týdně. Všichni uživatelé se shodli, že díky PlanRadaru ušetří více než sedm hodin týdně z celkového objemu své práce.
„PlanRadar zaujímá přední pozici mezi ostatními poskytovateli služeb pro mobilní prostředí a pozici dvojky v kategorii ‚podpory procesů‘, což je důkazem flexibility tohoto řešení a schopnosti přizpůsobit se různým fázím životního cyklu budovy a různým činnostem, jako je řízení závad, řízení úkolů, audity lokalit a další,” říká Adam Vostarek, obchodní konzultant společnosti PlanRadar pro Českou republiku.
Sedmdesát sedm procent respondentů průzkumu uvedlo, že při používání digitálního nástroje společnosti PlanRadar významně zredukovali tradiční formu práce „papír-tužka”, a téměř dvě třetiny uživatelů využívají PlanRadar týdně, což naznačuje, že software je integrovanou součástí každodenního provozu. Devadesát pět procent dotazovaných se domnívá, že pravděpodobně použije PlanRadar v novém projektu, což dokazuje celkovou spokojenost s technologií. Osmdesát osm procent subdodavatelů, kteří jsou často nejvíce technologicky znevýhodněnou skupinou uživatelů, uvedlo, že je i pro ně snadné začít s PlanRadarem. Sedmdesát dva procent uživatelů přičítají používání aplikace dobrou nebo výjimečnou hodnotu v porovnání s investicí.
Většina respondentů také potvrdila výhody, které jim spolupráce s PlanRadarem přinesla během pandemie COVID-19. Třicet sedm procent subdodavatelů říká, že PlanRadar omezil jejich osobní kontakty, třicet šest procent stavebních společností uvedlo, že díky aplikaci PlanRadar snížili své osobní kontakty a pro třicet tři procent investorů byla výhodou podpora PlanRadaru při práci z domova.
Navzdory krizi způsobené pandemií koronaviru dosáhl PlanRadar v roce 2020 pozitivních finančních výsledků a v prvním čtvrtletí roku 2021 zaznamenal růst o 100 procent. V loňském roce využilo PlanRadar více než 10 000 platících zákazníků ve čtyřiceti šesti zemích k digitální správě svých stavebních a realitních projektů, přičemž celkový počet uživatelů v prvním čtvrtletí letošního roku přesáhl 100 000. V Evropě s aplikací pracují prestižní klienti jako SIEMENS, CBRE, Strabag nebo Allianz. V České republice aplikaci využívají společnosti jako Swietelski, IMOS nebo Geosan Group.
Foto: Pixabay
Zdroj: AMI Communications
Více než polovina stavebních profesionálů přešla za poslední rok z tradičních řešení na digitální nástroje
09.05.2021, Autor: Z blogosféry