e-news.cz - kurzy
Reklama

Úbytek hostů přivedl hospody na sociální sítě

02.06.2022, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Úbytek hostů přivedl hospody na sociální sítě

Koronavirová pandemie nastartovala v hospodách malou digitální revoluci. Skoro třetina tuzemských provozoven začala v posledních dvou letech propagovat své služby a lákat zákazníky prostřednictvím sociálních sítí a internetu, vyplývá z dat Plzeňského Prazdroje.

Hospodské k tomu z velké části přiměly časté lockdowny a omezení, kdy on-line reklama výrazně nabyla na účinnosti. Prazdroj pomáhá hospodám školeními a poradenstvím k tomu, aby se propagace nejen rozjela, ale i dlouhodobě úspěšně fungovala.
Celkem dnes digitální formu propagace využívají dvě třetiny hospod, do kterých Prazdroj dodává svá piva a další nápoje. „Dlouhodobě na internetu úspěšně fungují velké sítě restaurací a větší provozovny, zejména z velkých měst. Postupně se k nim ale přidávají i další. Byť jsou hostinští poměrně konzervativní a moderní technologie a sociální sítě jim často příliš neříkají, na základě prodejních dat se nám je daří přesvědčovat o tom, že tato forma propagace je velmi účinná a že dokáže nalákat zejména nové hosty, kteří by jinak do restaurace nezavítali,“ říká Tomáš Mráz, obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje. V současné době je podle něj pobídkou i ekonomický vývoj: „V době vysokého růstu nákladů a ekonomického ochlazení hrají roli i nízké náklady na tuto formu propagace.“
Podle průzkumu dnes hospodští ke své propagaci nejvíce vyžívají Facebook (71 %), dvě třetiny restaurací mají uvedené údaje na mapách (Mapy.cz a Google Maps), následují vlastní webové stránky (57 %) a profil na Instagramu (34 %).
Ne všichni ale stále dokáží potenciál propagace využít efektivně. Facebook ovládá bez problémů jen 38 % hospod, Instagram, Google Maps či Mapy.cz necelá třetina. Problémem je i nedostatek času, který práce s propagací vyžaduje, a fluktuace personálu.
Proto Prazdroj formou bezplatných poradenství a školení provozovatelům hospod a restaurací vysvětluje, k čemu je třeba dobrý Google profil, jak se zakládá, a co by na něm nemělo chybět, aby provozovna lákala k návštěvě. Stejně tak, v čem se tato aktivita liší od Facebooku či Instagramu, nebo co by nemělo chybět na webových stránkách. „Pro většinu mladých lidí to je dnes samozřejmé a jednoduché, na sítích jsou jako doma. Velká část podnikatelů na to ale nemá čas a často ani zkušenosti, takže s digitální propagací sami od sebe nezačnou. Proto v našich školeních hospodským pomáháme nejen s pochopením a nastavením digitálního prostředí, ale s nastartováním a rozvojem propagace,“ říká Jakub Zaoral, který má rozvoj hospod v Prazdroji na starosti.
Například populární plzeňská restaurace U Mansfelda zaznamenala po školení a úpravách lepší hodnocení na Google profilu (v průměru 4,4 hvězdiček) a narůst followerů na Facebooku o 22 %, na Instagramu dokonce o 35 %. Plzeňka U Žejdlíků z Mostu zaznamenala 100% nárůst vyhledávání na Google a podobných výsledků dosahují i další zapojené podniky.
Propagace je dominantním důvodem, proč se restaurace a hospody do digitalizace pouštějí. Vedle ní se v hospodách postupně prosazují i další technologie. Třeba rychlou objednávku mobilem nebo přes tablet používá 39 % podniků, platební terminály pro akceptaci karet 51 % restaurací, rozšiřují se i dotykové kasy nebo třeba objednávková a platební aplikace Qerko. Zhruba polovina provozoven vnímá digitalizaci jako klíčovou pro svůj rozvoj, přičemž 70 % se při ní inspiruje nabídkami partnerského pivovaru.
Většina hospod už dnes nabízí digitálně přátelské prostředí pro své hosty. „Zatímco kartou je možné zaplatit zhruba jen v polovině tuzemských podniků, wifi nyní najdeme v téměř 90 % restaurací a hospod v Česku,“ dodává Jakub Zaoral.
Foto + Zdroj: Svengali Communications


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Sněmovna schválila zásadní zákon o kyberbezpečnosti. Nové povinnosti se dotknou i solárních elektráren a bateriových úložišť

08.05.2025, Autor: Z blogosféry

Firmy čekají nové požadavky v oblasti kybernetické bezpečnosti. Přijetí nového zákona představuje významný krok v regulaci kyberochrany v České republice. Tento právní předpis implementuje evropskou směrnici NIS 2 a navazuje na Akt o kybernetické bezpečnosti. Jeho cílem je reagovat na rostoucí kybernetické hrozby a zvýšit úroveň ochrany služeb v klíčových sektorech.

Zákon o kybernetické bezpečnosti přináší firmám vysoké náklady i rizika

29.04.2025, Autor: Z blogosféry

Poslanecká sněmovna v pátek schválila nový zákon o kybernetické bezpečnosti, který implementuje evropskou směrnici NIS2 do českého právního řádu. Legislativní novinka, jež by měla nabýt účinnosti v červenci 2025, přináší zásadní změny pro tisíce podniků napříč klíčovými odvětvími.

Z plného potenciálu umělé inteligence těží jen pětina firem

24.04.2025, Autor: Z blogosféry

Skutečné přínosy AI zatím dokáže vytěžit pouze minimum podniků. Podle studie konzultační společnosti McKinsey z března tohoto roku sice používá některý z nástrojů umělé inteligence přes 50 procent světových firem, k přelomovým změnám se ale odhodlá pouze menšina.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Recall: Pomůcka pro zapomínající, nebo obrovské bezpečnostní riziko?

24.04.2025, Autor: Vojtěch Benda

Microsoft se i přes odpor bezpečnostních expertů opět snaží spustit kontroverzní aplikaci Recall, která každých několik sekund fotí obrazovku uživatele. Po řadě výtek bylo provedeno několik zásadních úprav, otázkou zůstává, zda budou stačit, nebo Recall zůstane bezpečnostní noční můrou.

Budoucnost AI v ČR: lokální servery, vyšší bezpečnost, lepší výkon

07.04.2025, Autor: Z blogosféry

Od automatizace v e-commerce přes zrychlené programování až po analýzu právních dokumentů – umělá inteligence (AI) dnes mění český byznys. Ale kde se tyto výpočty reálně odehrávají? Na jaké infrastruktuře běží, kdo ji poskytuje a jaké jsou rozdíly mezi globálním a lokálním řešením?

Kybernetický zákon se dotkne firem, které o tom ani netuší

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Vznikající zákon o kybernetické bezpečnosti se v tuzemsku dotkne odhadem 6 až 10 tisíc subjektů. Řada firem přitom vůbec netuší, že se přísnými podmínkami bude muset řídit. Háček totiž spočívá v tom, že se na ně zákon může vztahovat kvůli jejich vedlejším či doplňkovým aktivitám, nikoliv kvůli jejich hlavní podnikatelské činnosti.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Kybernetickým útokům v poslední době čelila každá čtvrtá firma. Situace se brzy může výrazně zhoršit

31.03.2025, Autor: Z blogosféry

Čerstvou zkušenost s kybernetickými útoky má více než čtvrtina českých firem. Každá osmá dokonce v posledních letech z tohoto důvodu přišla o data. Vyplývá to z průzkumu společnosti eD system. Aktuálně navíc hrozí, že počet zranitelných firem ještě skokově naroste, až 14. října skončí podpora operačního systému Windows 10. Ten stále ještě používá více než 40 % firem.

AI transformuje bankovnictví: jaké změny už u bank vidíme a čekáme? 

19.03.2025, Autor: Z blogosféry

V době, kdy digitální bankovnictví nabírá na síle, stává se umělá inteligence v bankovnictví klíčovým nástrojem pro finanční instituce po celém světě. Není divu: technologie, které stojí za chatboty, analytickými systémy nebo automatizovanými procesy, mění dosavadní pravidla hry a vytvářejí zcela nové možnosti pro banky, zprostředkovatele i samotné klienty.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama