e-news.cz - kurzy
Reklama

Šest důvodů, proč do firmy pozvat hackera

28.10.2021, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Šest důvodů, proč do firmy pozvat hackera

Penetrační testování má zásadní vliv na bezpečnost systémů a infrastrukturu každého podniku. Etický hacker pomůže zabránit škodám, které můžou dosáhnout i desítek milionů korun. Cena za pentest přitom představuje sotva půldruhého procenta ročních investic do IT technologií a kyberbezpečnosti.


Trend digitalizace firemních operací a procesů má sklon podceňovat nová technologická rizika, kterým jsme vystavení. Při vývoji aplikací hraje velkou roli čas, za který jsou programátoři schopní práci dokončit. I proto vznikají softwarové zranitelnosti, kterých útočníci využívají.
„Ve větším výrobním podniku může vzniknout ekonomická ztráta přes padesát milionů korun za jediný den,“ varuje David Pícha, manažer pro rozvoj obchodu v oblasti kybernetické bezpečnosti společnosti Integra Czech Republic. „Setkal jsem se s podniky, které investovaly do kybernetické bezpečnosti velké prostředky, ale bohužel zcela nesprávně. Z pohledu vedení to vypadá, že mají zabezpečení na vysoké úrovni, ale v kybernetickém prostoru to tak nefunguje. Do bezpečnosti se musí investovat rozvážně a strategicky, aby se vyloučila slabá místa,“ dodává.
Pro příklad: firma s obratem okolo 2,5 miliardy korun investuje zhruba deset milionů do nákupu IT technologií a služeb a dalších 3,5 milionů do kyberbezpečnosti. Do penetračních testů často vůbec neinvestuje, ačkoli náklady na ně by vyšly zhruba na dvě stě tisíc, tedy 1,48 % z celkových investic do informačních technologií a služeb. Penetrační testování stojí od padesáti do víc než tří set tisíc korun ‒ v závislosti na velikosti IT infrastruktury firmy, a tedy potřebného času lidské práce.
Penetrační testování, nazývané také etické hackování, je forma hodnocení IT bezpečnosti, která testuje počítačový systém, síť nebo softwarovou aplikaci, aby zjistila bezpečnostní chyby, které by útočník mohl zneužít.
Šest důvodů, proč by každá firma měla provést penetrační test

  1. Ukáže sílu aktuálního zabezpečení

Pentest ukazuje vektory kybernetických útoků, které by mohly ovlivnit aktiva IT podniku, data, lidi nebo fyzické zabezpečení ‒ odhaluje tak, jak odolné je vaše IT zabezpečení proti hackerským útokům.

  1. Předcházení kybernetickému útoku

Firma by měla vědět, jak důležitý je plynulý provoz IT infrastruktury ‒ kolik by ji stál hodinový, denní nebo týdenní výpadek. Pokud nezná odpovědi na tyto otázky, měla by najmout odborníka, který analyzuje současný stav kybernetické bezpečnosti. Výsledek analýzy poskytne nejen seznam prioritních cílů, kterých je třeba dosáhnout k zabezpečení podnikání, ale i případné finanční ztráty způsobené výpadkem.

  1. Testování nových technologií

Nové produkty nebo technologie jsou jedním z hlavních cílů penetračních testů. Implementace do podniků provádějí většinou partnerské firmy, které se zaměřují na včasné a úspěšné provedení implementace. Druhý případ je například při koupi společnosti a migraci jejich IT, zde se otevírá spousta neznámých, které je potřeba otestovat.

  1. Zkouška bezpečnostního týmu

Po provedení penetračních testů odhalíte, jak rychle a zda vůbec váš bezpečnostní tým takovou činnost zaznamená a jak se zachová. Může to být obzvlášť užitečné k vypracování plánu reakce na mimořádné situace, jako jsou hackerské útoky.

  1. Reputace

Pokud jste správci jakýchkoliv citlivých dat externích firem nebo zákazníků, tak vám penetrační testy pomůžou předejít úniku informací a následnému poškození pověsti firmy. Ztráta důvěry často vede k poklesu příjmů i zisku.

  1. Regulace a compliance

Společnosti jako jsou například úvěrové instituce a poskytovatelé platebních služeb jsou povinni penetrační testování provádět. Porušení takové povinnosti může znamenat pokutu, trestní odpovědnost, nebo i ztrátu oprávnění podnikat.
Foto: Pixabay
Zdroj: e.vox


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

80 % center IT a podnikových služeb chce více šlápnout do automatizace. I přesto většina zaměstnavatelů z oboru plánuje nábor nových lidí

07.03.2024, Autor: Z blogosféry

Rok 2024 bude rokem pokročilé automatizace a robotizace. V oboru IT a podnikových služeb již dnes roboti zastávají práci, která je ekvivalentem bezmála 20 tisíc pracovních míst, v nadcházejícím roce chce ale 80 % firem z toho oboru projekty automatizace rozšířit i na další zpracovávané procesy a služby.

Migrace českých firem do cloudu pokračuje. Čeho se obávají a co je pravda?

29.02.2024, Autor: Z blogosféry

Během pár let musí více než tisícovka tuzemských firem přejít do cloudu. Důvodem je transformace populárního podnikového softwaru SAP a ukončení podpory stávajícího necloudového řešení na konci roku 2025. Většina firem se tohoto dlouho odkládaného kroku ale stále obává. Jaké mají důvody a jaká je dnes realita?

Drtivá většina firem není na novou úroveň kyberbezpečnosti připravena

27.02.2024, Autor: Z blogosféry

Pouze 2 % českých firem dosahuje úrovně kybernetické bezpečnosti definované aktualizovanou směrnicí o síťové a informační bezpečnosti (NIS2). Vyplývá to z průzkumu společnosti EY ČR, která jej provedla mezi desítkami tuzemských společností z 22 různých odvětví.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama