e-news.cz - kurzy
Reklama

Průzkum: Zájem o kurzy IT stále roste. Důvodem je i covid

19.12.2020, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Průzkum: Zájem o kurzy IT stále roste. Důvodem je i covid

Pokud se Češi chtějí vzdělat v IT, potom nejčastěji vyhledávají kurzy programování. Ve formě vzdělání potom vede tradiční forma kurzu, ideálně v Praze, Brně nebo online. Ukázal to průzkum společnosti WebMedea services.


Zvýšený nárůst zájmu o tyto kurzy a jejich vyhledávání online je patrný především od začátku roku 2020.
Obor IT byl vždy považovaný jako lukrativní, s velkým potenciálem uplatnění. Zájem o něj vzrostl o to víc vlivem pandemie koronaviru, neboť právě ten je krizí zasažený stále nejméně. Navíc jeho vývoj je dynamický a po zkušených profesionálech poptávka neutuchá.
Vývoj v IT v posledních letech směřuje k využívání předpřipravených řešení, oproti programování všeho od začátku. „Orientovat se v záplavě různých řešení je disciplína sama o sobě, stejně jako dokázat se rozhodnout co má smysl k sobě použít. Tudíž to klade ještě více nároků na analytické myšlení. Není tedy třeba se obávat, že by práce v IT ubylo, naopak je výhodou, že se programátorům uvolní čas na úkoly s více přidanou hodnotou,“ míní Jana Večerková, zakladatelka projektu Coding Bootcamp Praha, www.codingbootcamp.cz.
Není tedy divu, že zájem o tento obor roste a restart kariéry v něm hledá čím dál více Čechů. Výsledky průzkumu vychází z analýzy více než 3 600 klíčových slov, ta byla následně rozdělena do segmentů, podle kterých byl měřen zájem lidí při vyhledávání na internetu.
Zájem o vzdělání v IT roste
Není pochyb, že IT kurzy zažívají velký boom. Při jejich vyhledávání podle průzkumu využívají Češi nejrůznějších slovních spojení. Nejvíce používaným je však „kurz programování“ jehož vyhledávání je nejčetnější a stále se zvyšuje. Zvýšený nárůst zájmu o tyto kurzy koreluje především se začátkem tohoto roku, odkdy čelíme pandemii koronaviru.
Z technologií je největší zájem o JavaScript
Zájem o to se vzdělat v IT je především v technologiích jako jsou PHP, HTML, ux, nejvíce ale o JavaScript. Stálý zájem je potom o vzdělání v SEO. „SEO patří do frontendové části webového vývoje, se kterou účastníky našich bootcampů také seznamujeme. SEO má jak technickou, tak marketingovou část, protože se jedná o soubor desítek různých postupů, jak optimalizovat vyhledávání stránek pro různá klíčová slova,” komentuje Jana Večerková z Coding Bootcamp Praha. Není pochyb, že optimalizace webu pro vyhledávače se stala naprostým základem v marketingu a poptávka po těchto odbornicích je stálá.
Zájem je především o kurzy
Pokud už zájemci o vzdělání vyhledávají formu studia IT na internetu, hledají nejčastěji spojení se slovem „kurz“ či „školení“. Ze vzorku 3 600 slov je to konkrétně 69,4 procenta. V menší míře se objevují i další slova jako „rekvalifikace“, „webinář“ či „bootcamp“. To může být ovlivněno tím, že slova nejsou v našem prostředí ještě přejatá nebo nám nejsou tyto formy studia tolik známe.
Důležitá je lokalita
Pakliže chtějí být zájemci při hledání kurzů v IT konkrétnější, nejčastěji specifikují umístění. Kurzy jsou vyhledávány ve spojitosti se třemi největšími městy, a to Prahou, Brnem a Ostravou. Ve velké míře online. Zajímavým zjištěním je určitě fakt, že vyhledávání podle ceny hraje vedlejší roli. Pouze minimálně, v jednotkách vyhledávání, bylo předmětem hledání slovní spojení „kurzy zdarma“, tolik časté není ani vyhledávání kurzu v souvislosti s cenou. Lze tedy vyvodit, že za vzdělání v IT nemají Češi problém si připlatit.
Něco navíc: Co nejčastěji trápí ve spojitosti s JavaScriptem?
Jak už to, tak bývá, pro radu se dnes obracíme na vyhledávače. Stejně tomu tak je i u (budoucích) programátorů, kteří se snaží porozumět JavaScriptu. Pokud jsou při svých vyhledávání konkrétnější, pak nejčastěji hledaná problematika JavaScriptu je spojená s cyklem for each.
Lidé si žádají info o mzdě
Vyjít vstříc potenciálním pracovníkům by měly i firmy samotné. Podle dalšího průzkumu provedeného společností No Fluff Jobs až sedmdesát jedna procent IT profesionálů nenalezne v pracovních inzerátech informaci o mzdě. Přitom jsou právě v tomto odvětví jedny z nejvyšších očekávání ohledně znalosti mzdy, až osmdesát sedm procent dotazovaných považuje tyto informace za důležité.
Obor IT oceňuje transparentní mzdy. Třicet sedm tisíc inzerátů zveřejněných na No Fluff Jobs během šest let působnosti zahrnuje více než 4 000 společností. Mezi nimi i značky jako Amazon, RTB House, Motorola, Ergo, Nielsen, Randstad, Citi, Zalando, Cisco, Nordea a Circle K. Chtěli všichni zveřejnit rozsah mezd? Ne. Přesto to nakonec udělali. „Šest let bojujeme za transparentnost mezd. Dobře víme, že největším přínosem zveřejňování mezd zaměstnavatelem je budování důvěryhodnosti mezi ním a potenciálním uchazečem. Být transparentní se prostě vyplatí. V osmdesáti pěti případů má vliv na rozhodnutí potenciálního zaměstnance názor na zaměstnavatele. Šedesát pět procent uchazečů o zaměstnání odepisuje nejdříve společnostem, které v inzerátech zveřejňují rozmezí mezd. Víme, že český trh je na to připravený,“ říká Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs, https://nofluffjobs.com/cz.
Nedostatek pracovníků firmy trápí
Ačkoliv je situace odlišná v různých odvětvích ekonomiky, na nedostatku kvalitních IT pracovníků se zástupci firem shodnou.  „V našem oboru podnikového softwaru je stále velký převis poptávky po kvalitních zaměstnancích nad počtem uchazečů,“ potvrzuje stav trhu Marcel Poul, ředitel realizace ve společnosti BCV solutions, https://www.bcvsolutions.eu/ zaměřující se na IT, konzultace a servis.
Přesto má nábor proces. „Na všech pozicích kandidáty prověřujeme nejprve především formou dialogu. Další kola pohovoru jsou zaměřena více prakticky. U programátorů máme konkrétní programátorský úkol. U IT konzultantů uchazeč prezentuje řešení nějakého analytického úkolu nebo prezentuje přínosy softwaru, který implementujeme,“ doplňuje Poul z BCV solutions.
Pokud šikovné zaměstnance firmy mají, snaží se je udržet, aby byly spokojení. Každá firma funguje na jiných principech, řídí se odlišnými zásadami a ke svým zaměstnancům přistupuje rozdílně. Někde je řízení firmy založené na pevných byrokratických základech, jinde spíše čerpají ze smýšlení svobodných firem. Právě tím se i inspirují ve webové a grafické agentuře Beneš & Michl. Vytváříme prostředí, ve kterém se kolegové cítí svobodně a zodpovědně. Dáváme jim pocit důležitosti. Všichni v naší agentuře máme stejnou vizi a společný cíl, který je pak rozdělený na menší, dílčí cíle závislé na konkrétních kolezích. O důležitých věcech ve firmě rozhodujeme všichni dohromady,“ popisuje neautoritativní firemní kulturu Jakub Michl, Pinkleader z Beneš & Michl.
Foto+Zdroj: KASPER PR


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Sněmovna schválila zásadní zákon o kyberbezpečnosti. Nové povinnosti se dotknou i solárních elektráren a bateriových úložišť

08.05.2025, Autor: Z blogosféry

Firmy čekají nové požadavky v oblasti kybernetické bezpečnosti. Přijetí nového zákona představuje významný krok v regulaci kyberochrany v České republice. Tento právní předpis implementuje evropskou směrnici NIS 2 a navazuje na Akt o kybernetické bezpečnosti. Jeho cílem je reagovat na rostoucí kybernetické hrozby a zvýšit úroveň ochrany služeb v klíčových sektorech.

Zákon o kybernetické bezpečnosti přináší firmám vysoké náklady i rizika

29.04.2025, Autor: Z blogosféry

Poslanecká sněmovna v pátek schválila nový zákon o kybernetické bezpečnosti, který implementuje evropskou směrnici NIS2 do českého právního řádu. Legislativní novinka, jež by měla nabýt účinnosti v červenci 2025, přináší zásadní změny pro tisíce podniků napříč klíčovými odvětvími.

Z plného potenciálu umělé inteligence těží jen pětina firem

24.04.2025, Autor: Z blogosféry

Skutečné přínosy AI zatím dokáže vytěžit pouze minimum podniků. Podle studie konzultační společnosti McKinsey z března tohoto roku sice používá některý z nástrojů umělé inteligence přes 50 procent světových firem, k přelomovým změnám se ale odhodlá pouze menšina.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Recall: Pomůcka pro zapomínající, nebo obrovské bezpečnostní riziko?

24.04.2025, Autor: Vojtěch Benda

Microsoft se i přes odpor bezpečnostních expertů opět snaží spustit kontroverzní aplikaci Recall, která každých několik sekund fotí obrazovku uživatele. Po řadě výtek bylo provedeno několik zásadních úprav, otázkou zůstává, zda budou stačit, nebo Recall zůstane bezpečnostní noční můrou.

Budoucnost AI v ČR: lokální servery, vyšší bezpečnost, lepší výkon

07.04.2025, Autor: Z blogosféry

Od automatizace v e-commerce přes zrychlené programování až po analýzu právních dokumentů – umělá inteligence (AI) dnes mění český byznys. Ale kde se tyto výpočty reálně odehrávají? Na jaké infrastruktuře běží, kdo ji poskytuje a jaké jsou rozdíly mezi globálním a lokálním řešením?

Kybernetický zákon se dotkne firem, které o tom ani netuší

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Vznikající zákon o kybernetické bezpečnosti se v tuzemsku dotkne odhadem 6 až 10 tisíc subjektů. Řada firem přitom vůbec netuší, že se přísnými podmínkami bude muset řídit. Háček totiž spočívá v tom, že se na ně zákon může vztahovat kvůli jejich vedlejším či doplňkovým aktivitám, nikoliv kvůli jejich hlavní podnikatelské činnosti.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Kybernetickým útokům v poslední době čelila každá čtvrtá firma. Situace se brzy může výrazně zhoršit

31.03.2025, Autor: Z blogosféry

Čerstvou zkušenost s kybernetickými útoky má více než čtvrtina českých firem. Každá osmá dokonce v posledních letech z tohoto důvodu přišla o data. Vyplývá to z průzkumu společnosti eD system. Aktuálně navíc hrozí, že počet zranitelných firem ještě skokově naroste, až 14. října skončí podpora operačního systému Windows 10. Ten stále ještě používá více než 40 % firem.

AI transformuje bankovnictví: jaké změny už u bank vidíme a čekáme? 

19.03.2025, Autor: Z blogosféry

V době, kdy digitální bankovnictví nabírá na síle, stává se umělá inteligence v bankovnictví klíčovým nástrojem pro finanční instituce po celém světě. Není divu: technologie, které stojí za chatboty, analytickými systémy nebo automatizovanými procesy, mění dosavadní pravidla hry a vytvářejí zcela nové možnosti pro banky, zprostředkovatele i samotné klienty.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama