e-news.cz - kurzy
Reklama

Šest z deseti začínajících e-shopařů překoná první rok podnikání. O úspěchu rozhodují první tři měsíce

04.03.2025, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Šest z deseti začínajících e-shopařů překoná první rok podnikání. O úspěchu rozhodují první tři měsíce

V prvním čtvrtletí vzniká třetina všech nových e-shopů, tedy nejvíce z celého roku. Začínající e-shopeři své snahy vzdávají nejčastěji už po třech měsících provozu, nováčci v e-commerce se však musí obrnit trpělivostí, než vybudují úspěšný online projekt.

Podle poskytovatele e-shopových řešení Upgates překoná první rok podnikání 60 % nových e-shopů, které založili začínající podnikatelé. Nejúspěšnější jsou výrobci originálních, často domácích produktů v segmentech dekorace, oblečení a doplňky, jídlo a nápoje. Náročnější to mají přeprodejci neoriginálního zboží či e-shopy s výtisky z 3D tiskáren.

První měsíce roku jsou ideální dobou pro založení nového e-shopu. Jen v lednu a únoru vznikne zhruba 20 % nových e-shopů, a během prvního čtvrtletí se jejich podíl vyšplhá až na třetinu z celoročního počtu. Tyto týdny, kdy odeznívají poslední výprodeje a spotřebitelé jsou otevřeni novým trendům, představují ideální dobu pro založení e-shopu. 

Zimní měsíce dávají zavedeným prodejcům prostor promyslet plány do budoucna a připravit se na růst byznysu. Právě nyní nejčastěji připravují svůj e-shop na expanzi do zahraničí, hledají úspory nebo vylepšují grafiku obchodu. Řada prosperujících prodejců v zimě často mění platformu, na níž internetový obchod funguje. A to nejen z důvodů technických vylepšení, ale taky kvůli finančním úsporám z provozu.

V prvním čtvrtletí je nejvíce odpadlíků

Nováčci, kteří zkouší své štěstí v e-commerce, se ale musí obrnit trpělivostí. Právě první měsíce podnikání jsou totiž nejnáročnější. Nejvíce nových e-shopů skončí do tří měsíců, jak dokazují data společnosti Upgates. Začínající podnikatelé občas mají nereálná očekávání. E-shop je v krátkém časovém horizontu nesplní, a tak to jeho majitel záhy vzdá. Překonat prvotní výzvy a vybudovat stabilní a úspěšný internetový obchod ale zabere mnohem více než čtvrt roku.

Spousta e-shopů vzniká jako přivýdělek vedle zaměstnání na plný úvazek. Část projektů jejich majitelé jen pozastaví, protože se jim kvůli zaměstnání nemají čas věnovat. Do budování plnohodnotného online podnikání se pouští až později, jakmile si ujasní dlouhodobou vizi a strategii.

Uspěje 6 z 10 e-shopů

Podle analýzy společnosti Upgates překoná první rok podnikání 60 % nově založených e-shopů, které provozují začínající podnikatelé. Nováčci v e-commerce často zapomínají na to, že součástí prodeje jsou nejen kvalitní produkty, ale i skvělý zákaznický servis. Obzvláště v Česku jsou pak spotřebitelé zvyklí na špičkovou úroveň služeb. Svůj internetový obchod by proto majitelé měli neustále vylepšovat na základě zpětné vazby zákazníků.

Originální nebo domácí výroba táhne

Největší šanci na úspěch mají e-shopy s originálním zbožím, často ruční výroby nebo s vlastními motivy. Nejoblíbenějšími segmenty jsou dekorace a designové prvky do domácnosti, jako jsou svíčky či keramika. Dále oblečení a doplňky, mnohdy zhotovené s ohledem na design pro určitou zájmovou skupinu, jako jsou například chovatelé psů, nebo kousky založené na hodnotách jako udržitelnost. Trojici nejúspěšnějších kategorií uzavírá jídlo a nápoje, populární jsou hlavně značky řemeslně vyráběných potravin.

Naopak velice náročné se prosadit je to pro přeprodejce neoriginálního zboží a e-shopy, které nabízejí výtisky z 3D tiskáren. U 3D tisku však záleží na tom, co přesně e-shopy prodávají. I v tomto segmentu se dá uspět s vysoce specializovanými výrobky.

Tipy, jak zvýšit šance nového e-shopu na úspěch 

  1. Produkt a konkurence – naprosto zásadní podmínka, která určí, zda bude e-shop úspěšný, je samotný výrobek, respektive konkurenční prostředí, do kterého podnikatel vstupuje. Pokud je silně konkurenční, nebo produkt není dostatečně zajímavý, cesta k úspěchu bude trnitá.
  2. Budování a posilování zákaznické loajality – akvizice nových zákazníků je drahá. Proto je potřeba motivovat ty stávající k dalším nákupům a tím velmi efektivně posilovat rentabilitu podnikání. V práci s komunitnostou mohou hrát roli i sociální sítě a budování fanouškovského okruhu. 
  3. Trpělivost a opatrné nakládání s financemi – e-shopové podnikání je nákladově velmi náročné, a proto je dobré budovat si po lepším obdobní roku rezervy, aby byl e-shop připraven na sezónní útlumy. 

Michal Benatzky, marketingový manažer společnosti Upgates, předního dodavatele e-shopových řešení

Foto: Pixabay

Zdroj: Kantorová


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Reklama

Home-office proměnil trh práce. Zůstane i nadále běžnou praxí?

27.02.2025, Autor: Z blogosféry

Pandemie covid-19 zásadně proměnila způsob, jakým pracujeme. Práce z domova, dříve spíše okrajový fenomén, se během pandemie stala nutností a následně trvalou součástí pracovního trhu. Nyní, když se svět i česká ekonomika stabilizovaly, se firmy i pracovníci potýkají s klíčovou otázkou: Jaká je budoucnost home-office? Je tento model udržitelný, nebo přináší rizika, která mohou ovlivnit produktivitu a efektivitu firem? 

Ceny výrobců dále rostly

26.02.2025, Autor: Z blogosféry

Ceny průmyslových výrobců v lednu pokračovaly ve svém růstu, zpomalily však jeho tempo na 0,5 %, ukázala dnes publikovaná čísla od ČSÚ. Svůj růst zrychlily naopak ceny v zemědělství, které se v meziročním srovnání zvýšily o 9,1 %. Ceny stavebních prací pak byly meziročně vyšší o 2,4 %, ceny tržních služeb pro podniky o 3,2 %. 

Apogeo
Reklama

České domácnosti zůstávají ostražité

22.02.2025, Autor: Z blogosféry

Podle únorového vydání konjunkturálního průzkumu Českého statistického úřadu se celkový indikátor tuzemské ekonomické důvěry oproti předchozímu měsíci zvýšil o 0,4 bodu a dosáhl tak hodnoty 97,8. Zlepšení sentimentu nastalo v podnikatelském sektoru (o 0,5 bodu na 98,0), zhoršení naopak u spotřebitelů (o 0,5 bodu na 96,6).

Důvěra zaměstnanců ve vedení firem je u nás téměř třikrát nižší než v zahraničí

20.02.2025, Autor: Z blogosféry

Ve srovnání se světem Češi mnohem méně důvěřují zaměstnavatelům, mají menší flexibilitu v pracovní době i výběru místa práce a menší příležitosti pro rozvoj pracovních dovedností. Na druhé straně jsou na pracovišti otevřenější a mají větší nároky na životní pohodu nebo odolnost vůči stresu. Vyplývá to z průzkumu veřejného mínění Workmonitor 2025, který provedla mezi 27 000 zaměstnanci a uchazeči o zaměstnání ve 35 zemích světa společnost Randstad.   

Zájem o studium elektro oborů roste. Školy nestíhají uspokojit poptávku

19.02.2025, Autor: Z blogosféry

Mezi žáky roste rok od roku poptávka po elektro oborech, a to díky perspektivě v oblasti cirkulární ekonomiky a obnovitelných zdrojů. Vyplývá to ze statistik projektu Naučíme vás to opravit, který sdružuje střední školy a učiliště napříč Českou republikou, s cílem navyšovat počty kvalifikovaných opravářů elektrospotřebičů.

Apogeo
Reklama
Sazka reklama
Reklama