Apogeo
Reklama

Šest z deseti začínajících e-shopařů překoná první rok podnikání. O úspěchu rozhodují první tři měsíce

04.03.2025, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Šest z deseti začínajících e-shopařů překoná první rok podnikání. O úspěchu rozhodují první tři měsíce

V prvním čtvrtletí vzniká třetina všech nových e-shopů, tedy nejvíce z celého roku. Začínající e-shopeři své snahy vzdávají nejčastěji už po třech měsících provozu, nováčci v e-commerce se však musí obrnit trpělivostí, než vybudují úspěšný online projekt.

Podle poskytovatele e-shopových řešení Upgates překoná první rok podnikání 60 % nových e-shopů, které založili začínající podnikatelé. Nejúspěšnější jsou výrobci originálních, často domácích produktů v segmentech dekorace, oblečení a doplňky, jídlo a nápoje. Náročnější to mají přeprodejci neoriginálního zboží či e-shopy s výtisky z 3D tiskáren.

První měsíce roku jsou ideální dobou pro založení nového e-shopu. Jen v lednu a únoru vznikne zhruba 20 % nových e-shopů, a během prvního čtvrtletí se jejich podíl vyšplhá až na třetinu z celoročního počtu. Tyto týdny, kdy odeznívají poslední výprodeje a spotřebitelé jsou otevřeni novým trendům, představují ideální dobu pro založení e-shopu. 

Zimní měsíce dávají zavedeným prodejcům prostor promyslet plány do budoucna a připravit se na růst byznysu. Právě nyní nejčastěji připravují svůj e-shop na expanzi do zahraničí, hledají úspory nebo vylepšují grafiku obchodu. Řada prosperujících prodejců v zimě často mění platformu, na níž internetový obchod funguje. A to nejen z důvodů technických vylepšení, ale taky kvůli finančním úsporám z provozu.

V prvním čtvrtletí je nejvíce odpadlíků

Nováčci, kteří zkouší své štěstí v e-commerce, se ale musí obrnit trpělivostí. Právě první měsíce podnikání jsou totiž nejnáročnější. Nejvíce nových e-shopů skončí do tří měsíců, jak dokazují data společnosti Upgates. Začínající podnikatelé občas mají nereálná očekávání. E-shop je v krátkém časovém horizontu nesplní, a tak to jeho majitel záhy vzdá. Překonat prvotní výzvy a vybudovat stabilní a úspěšný internetový obchod ale zabere mnohem více než čtvrt roku.

Spousta e-shopů vzniká jako přivýdělek vedle zaměstnání na plný úvazek. Část projektů jejich majitelé jen pozastaví, protože se jim kvůli zaměstnání nemají čas věnovat. Do budování plnohodnotného online podnikání se pouští až později, jakmile si ujasní dlouhodobou vizi a strategii.

Uspěje 6 z 10 e-shopů

Podle analýzy společnosti Upgates překoná první rok podnikání 60 % nově založených e-shopů, které provozují začínající podnikatelé. Nováčci v e-commerce často zapomínají na to, že součástí prodeje jsou nejen kvalitní produkty, ale i skvělý zákaznický servis. Obzvláště v Česku jsou pak spotřebitelé zvyklí na špičkovou úroveň služeb. Svůj internetový obchod by proto majitelé měli neustále vylepšovat na základě zpětné vazby zákazníků.

Originální nebo domácí výroba táhne

Největší šanci na úspěch mají e-shopy s originálním zbožím, často ruční výroby nebo s vlastními motivy. Nejoblíbenějšími segmenty jsou dekorace a designové prvky do domácnosti, jako jsou svíčky či keramika. Dále oblečení a doplňky, mnohdy zhotovené s ohledem na design pro určitou zájmovou skupinu, jako jsou například chovatelé psů, nebo kousky založené na hodnotách jako udržitelnost. Trojici nejúspěšnějších kategorií uzavírá jídlo a nápoje, populární jsou hlavně značky řemeslně vyráběných potravin.

Naopak velice náročné se prosadit je to pro přeprodejce neoriginálního zboží a e-shopy, které nabízejí výtisky z 3D tiskáren. U 3D tisku však záleží na tom, co přesně e-shopy prodávají. I v tomto segmentu se dá uspět s vysoce specializovanými výrobky.

Tipy, jak zvýšit šance nového e-shopu na úspěch 

  1. Produkt a konkurence – naprosto zásadní podmínka, která určí, zda bude e-shop úspěšný, je samotný výrobek, respektive konkurenční prostředí, do kterého podnikatel vstupuje. Pokud je silně konkurenční, nebo produkt není dostatečně zajímavý, cesta k úspěchu bude trnitá.
  2. Budování a posilování zákaznické loajality – akvizice nových zákazníků je drahá. Proto je potřeba motivovat ty stávající k dalším nákupům a tím velmi efektivně posilovat rentabilitu podnikání. V práci s komunitnostou mohou hrát roli i sociální sítě a budování fanouškovského okruhu. 
  3. Trpělivost a opatrné nakládání s financemi – e-shopové podnikání je nákladově velmi náročné, a proto je dobré budovat si po lepším obdobní roku rezervy, aby byl e-shop připraven na sezónní útlumy. 

Michal Benatzky, marketingový manažer společnosti Upgates, předního dodavatele e-shopových řešení

Foto: Pixabay

Zdroj: Kantorová


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Průmyslová deflace pokračuje a pokračovat zřejmě i bude

18.04.2025, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu letošního března vykázaly meziměsíční pokles o 0,3 %, což odpovídá meziročnímu snížení taktéž o 0,3 %. Jedná se o nižší výsledek, než očekával trh (-0,1 %). Ceny zemědělských výrobců naopak vzrostly a to o 2,2 % meziměsíčně a o 8,2 % meziročně. Ceny stavebních prací se zvýšily o 0,6 % meziměsíčně a o 3,0 % meziročně, ceny tržních služeb pro podniky pak o 0,9 % meziměsíčně a o 3,7 % meziročně.

Pohonné hmoty jsou o 6 Kč/l levnější než loni. Ve srovnání s okolními zeměmi je Česko suverénně nejlevnější

16.04.2025, Autor: Z blogosféry

Po krátkém zaváhání začátkem dubna pokračoval benzín i nafta v dalším zlevňování. Litr paliv je aktuálně téměř o 6 korun levnější než loni touto dobou. A třeba oproti Polsku je nafta v Česku v průměru levnější o 1,50 Kč/l, ve srovnání s Maďarskem dokonce o 3,70 Kč/l. Plošné ceny paliv pro firemní odběratele klesly jen v tomto týdnu o 1,60 Kč/l, u nafty na 30,89 Kč/l. To může naznačovat další zlevňování.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi se bojí o finance, ale plánují málo. Důchod řeší až na poslední chvíli

15.04.2025, Autor: Z blogosféry

Jen každý osmý Čech má propracovaný finanční plán a na zajištění na stáří začínají lidé myslet v řadě případů až na prahu důchodu. Ukázal to průzkum společnosti Swiss Life Select, podle něhož lidé nejčastěji hledají finanční rady u partnera nebo finančního poradce. Pozitivní zprávou je, že při hledání rad dávají přednost ověřeným zdrojům a odborníkům, nikoliv informacím od influencerů.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama