e-news.cz - kurzy
Reklama

Prezidentští kandidáti v médiích: Jak si vede finální devítka?

02.12.2022, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Prezidentští kandidáti v médiích: Jak si vede finální devítka?

Do voleb zbývá sedm týdnů a seznam kandidátů, kteří se v lednu utkají v prezidentských volbách, je konečný. Jak se ale proměnil jejich mediální obraz během uplynulého měsíce? A které události uplynulého měsíce se nejvíc propsaly do počtu zmínek? Mediální stopu jednotlivých kandidátů sleduje projekt Medialniobraz.cz od služby pro monitoring médií a sociálních sítí Monitora Media.

Mediální obraz posledního měsíce 

Andrej Babiš, Jaroslav Bašta, Pavel Fischer, Marek Hilšer, Danuše Nerudová, Petr Pavel, Denisa Rohanová, Josef Středula a Tomáš Zima. Devět kandidátů, které potvrdilo 25. listopadu Ministerstvo vnitra, nasbíralo během uplynulého měsíce 15 305 mediálních zmínek. Hlavními událostmi uplynulého období, které se propsaly do mediálních výstupů, byly přitom jednak oslavy 17. listopadu, jednak samotné vyhlášení úspěšných kandidátů. Tyto dvě události se odrazily ve výstupech, a především druhá jmenovaná vynesla křivky počtu zmínek výrazně nahoru. 

Třetinu z nich (5 101) si připsal Andrej Babiš, na chvostu se pak umístila překvapivá „finalistka“ prezidentské volby Denisa Rohanová, která se až do poslední chvíle mezi nejskloňovanějšími jmény neobjevovala a média ji začala zmiňovat až od 25. listopadu, kdy došlo k vyhlášení kandidátů, kteří splnili podmínky kandidatury. Druhá a třetí pozice patří Danuši Nerudové (2 540 článků) a Petru Pavlovi (2 174 článků). Ostatní kandidáti z top 9 nepokořili desetiprocentní hranici a drží si tak v počtu zmínek odstup za nejsilnější trojkou.

Kdo vládne sociálním sítím? Jednoznačně Babiš

Boj mezi jednotlivými kandidáty přiostřuje i na sociálních sítích. A zatímco před dvěma měsíci si Andrej Babiš připisoval téměř 70% podíl všech zmínek, nyní ho průběžně stahují ostatní kandidáti a jeho podíl se pohybuje okolo 60 %. Na druhé pozici se na sítích vyhoupla Danuše Nerudová s rostoucím podílem (17 %) a předstihla tak Petra Pavla (14 %). Ostatním kandidátům se v tomto prostoru tolik nedaří a připisují si podíly ve výši jednotek procent. 

O kandidátech nejčastěji informují IDnes.cz a paralamentnilisty.cz, sílí podcasty

Nejvíce prostoru věnují prezidentským kandidátům online zdroje v čele se zpravodajským serverem idnes.cz, na druhé pozici se nejčastěji objevují parlamentnilisty.cz, které postupně stahují odstup na první místo. Top 5 online zdrojů doplňují denikn, lidovky a novinky.cz. Zmínky tří nejmedializovanějších kandidátů se u nejčastějších zdrojů pohybují v řádech stovek, u ostatních pak spíše v desítkách s minimálními rozdíly mezi kandidáty. Nejvíce článků pak vychází v úterý.

Z pohledu mediamixu pokrývají online média stále přibližně 60 % všech zmínek a tento podíl zůstává stabilní. U Pavla Fischera se na druhém místě objevují zmínky v rozhlase (14 %), čímž se odlišuje od ostatních kandidátů, kde je na druhém místě jako nejčastější zdroj výstupů televize. Andrej Babiš si pak může připsat nejvyšší podíl zmínek v podcastech (10 %), které u něj dokonce překonávají rozhlas a tisk a dotahují se i na TV. Pozvolný vzestup výstupů v podcastech se ale propisuje u všech kandidátů.  

Otevřená data z Medialniobraz.cz využívá v rámci svého monitoringu prezidentských kampaní také nevládní protikorupční organizace Transparency International ČR (TI), která aktivně sleduje financování jednotlivých kandidátek a kandidátů ucházejících se o nejvyšší ústavní post v České republice. Zaměřuje se na transparentnost vedení kampaní a trendy v politickém marketingu s přesahem do digitálního světa. Hodnocení založené na 10 kritériích zveřejní 5. ledna 2023 na speciálním webu transparentnivolby.cz.

Foto: Pixabay

Zdroj: FYI Prague


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

Příspěvky na DIP zatím firmy nabízí spíše výjimečně. Zaměstnanci se k novému produktu staví rovněž opatrně

23.04.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouhodobý investiční produkt mohou Češi využívat už od začátku letošního roku. Většina z nich ale nadále setrvává u penzijního spoření. Důvodem je především neznalost, ale také váhavost zaměstnavatelů. Ti vyčkávají a zatím pouze malá část z nich svým zaměstnancům na DIP přispívá. Hlavním argumentem je malá informovanost a případná administrativní zátěž.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

Výrobní ceny v průmyslu zůstávají na uzdě

17.04.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu března oproti předchozímu měsíci klesly o 0,1 %, což odpovídá meziroční stagnaci. Výsledek tak pro trh představuje poměrně výrazné překvapení směrem dolů, když vyhlížel meziroční růst o 0,3 %. 

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Komentář Radomíra Jáče k údajům o inflaci v ČR za březen

10.04.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace zůstala v březnu beze změny přesně na úrovni dvouprocentního inflačního cíle: v souladu s očekáváním finančního trhu. Na úrovni 2,0 % je meziroční inflace pod předpokladem ČNB, neboť centrální banka ve své prognóze zveřejněné počátkem února čekala březnovou inflaci na úrovni 2,9 %.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama