e-news.cz - kurzy
Reklama

Polovina firem systematicky buduje svoji značku zaměstnavatele

28.01.2025, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Polovina firem systematicky buduje svoji značku zaměstnavatele

Employer branding je v Česku mezi zaměstnavateli poměrně nová disciplína. Systematicky se mu věnuje už 53 % firem, déle než pět let ale jen 35 %. Vyplývá to z online průzkumu personální agentury Předvýběr.CZ mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů a šéfů firem.

„Věřím tomu, že rychle naroste počet firem, které si uvědomí, že budování značky zaměstnavatele zvyšuje jejich atraktivitu na trhu práce. Jen dvanáct procent dotázaných to nepovažuje za nutné,“ říká František Boudný, ředitel Předvýběru.CZ.

Nejčastější překážkou, proč se do toho firmy ještě nepustily, je nedostatek lidských a finančních zdrojů nebo skutečnost, že si s tím nevědí rady.

Vede interní komunikace. Na branding připadá nejčastěji desetina HR rozpočtu

Kromě sdílení firemních hodnot je nástrojem employer brandingu nejčastěji interní komunikace (89 %), teambuilding (68 %) a sociální sítě (56 %).

Čtyřiačtyřicet procent dotázaných uvádí další komunikaci i s kandidáty, kteří neuspěli u pohovoru. Třetina firem podporuje a vyhodnocuje online recenze zaměstnavatele, stejný podíl zaměstnavatelů měří atmosféru uvnitř firmy. Rovněž třetina respondentů jako nástroj budování zaměstnavatelské značky uvádí webové stránky, 22 % dokonce má speciální kariérní stránky.

Pětina firem vyhlašuje soutěže typu zaměstnanec měsíce nebo pobočky a u desetiny zaměstnavatelů je potenciálním kandidátům online k dispozici konkrétní personalista.

„Na aktivity employer brandingu zaměstnavatelé vydají nejčastěji desetinu rozpočtu určeného na personalistiku,“ dodává František Boudný s odvoláním na 80 % respondentů průzkumu. Zbývající pětina dotázaných na budování značky zaměstnavatele vyčlení až 25 % zdrojů.

Foto: Pixabay

Zdroj: evox.space


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Češi se bojí o finance, ale plánují málo. Důchod řeší až na poslední chvíli

15.04.2025, Autor: Z blogosféry

Jen každý osmý Čech má propracovaný finanční plán a na zajištění na stáří začínají lidé myslet v řadě případů až na prahu důchodu. Ukázal to průzkum společnosti Swiss Life Select, podle něhož lidé nejčastěji hledají finanční rady u partnera nebo finančního poradce. Pozitivní zprávou je, že při hledání rad dávají přednost ověřeným zdrojům a odborníkům, nikoliv informacím od influencerů.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama