e-news.cz - kurzy
Reklama

Nový průzkum Accenture: Současná situace přináší „desetiletí domova“

12.09.2020, Autor: red

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Nový průzkum Accenture: Současná situace přináší „desetiletí domova“

Aktuální průzkum zdůrazňuje, že společnosti z oblasti maloobchodu a spotřebního zboží musí přizpůsobit svá portfolia produktů a služeb tak, aby odpovídala lokálním zákazníkům.
Během pandemie covid-19 se lidé více zaměřují na místní komunitu a přichází tak „desetiletí domova.“ Tento fakt, podle zjištění nedávného globálního průzkumu společnosti Accenture, nutí maloobchodníky a společnosti prodávající spotřební zboží tomu přizpůsobit své výrobky a služby.
Riziko, které představuje pohyb ve veřejných prostorách a na cestách, posílené rostoucími finančními obavami z poklesu příjmů domácností, bude nadále udržovat většinu lidí doma, uvádí průzkum Accenture realizovaný mezi více než 8 800 lidmi ve dvaceti zemích.
Hlavní zjištění:

  • 69 % respondentů očekává, že během příštích šesti měsíců budou většinu svých sociálních kontaktů realizovat buď doma, u přátel nebo virtuálně
  • 53 % lidí, kteří nebyli zvyklí pracovat z domova, nyní takto pracovat plánuje
  • 56 % spotřebitelů uvádí, že pandemie je přiměla nakupovat v místních obchodech a 79 % z nich plánuje zde nakupovat i nadále
  • 56 % spotřebitelů říká, že nyní nakupují více lokálních produktů, přičemž 84 % z nich uvedlo, že v tom plánuje pokračovat
  • 50 % respondentů uvedlo finanční nejistotu jako jednu ze tří největších obav v následujících šesti měsících
  • 54 % lidí nakupuje více s ohledem na cenu, a pravděpodobně v tom budou pokračovat i nadále. Je pravděpodobné, že porostou nákupy značek střední a nižší cenové hladiny anaopak poklesne zájem o nákupy prémiových značek
  • Zároveň 12 % spotřebitelů uvedlo, že zvýšilo prémiové nákupy, přičemž 57 % z nich nepatří do skupin s vysokými příjmy

„Domov se proměnil – stal se pracovištěm, školní učebnou, místem, kde se lidé setkávají a věnují svým koníčkům, a také místem odkud lidé stále častěji nakupují. A firmy se musí této skutečnosti přizpůsobit,“ říká Martin Šrůma z Accenture v České republice. „Musí do své nabídky začlenit netradiční, více kreativní nebo např. virtuální služby, aby spotřebitele zaujaly. Příkladem může být česká iniciativa „ZachraňPivo“ nebo když londýnské pivovary začaly nabízet tzv. „Hospodu v krabici“ (sada lokálních piv, občerstvení a oblíbené hry pub quiz) s cílem vynahradit zákazníkům zavřené provozovny. Výborný způsob jak si udržet vztahy se spotřebiteli v době, kdy se ostatním vzdalují.“
Zpráva uvádí, že některé značky využívají možností přizpůsobení svých služeb tak, aby vyhovovaly posunu v požadavcích spotřebitelů, zavedením nové služby při nakupování. Ta umožní spojit zákazníky s místními podniky tím, že jim umožní nakupovat zboží podle regionů. Upozorňuje však, že využití těchto příležitostí bude vyžadovat průběžnou a pečlivou analýzu, aby bylo možné předvídat, která z těchto nových spotřebitelských chování budou přetrvávat, a tomu pak odpovídajícím způsobem přizpůsobit své portfolio a finanční modely.
„Společnosti musí posílit své analytické schopnosti, aby pochopily dopad pandemie na místní úrovni – sledovaly její dopad na místní podniky a zaměstnanost i úroveň pohodlí lidí při návratu k aktivitám obvyklým před covidem,“ uvedla Jill Standish, ředitelka společnosti Accenture v oblasti maloobchodu. „Kromě toho, aby se spotřebitelům usnadnilo opětovné zapojení mimo domov prostřednictvím přísných opatření v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví, měli by maloobchodníci pečlivě posoudit svá fyzická aktiva. Které sklady udržovat otevřené a jaký inventář skladovat, a to například s ohledem na to, zda se školy znovu otevřou. Mohou také experimentovat s dočasnými prostorami, jako jsou lokální pop-up obchody.“
Nejnovější výzkum podporuje předchozí zjištění společnosti Accenture, že změny v chování spotřebitelů, jako je dramatický nárůst nákupů na eshopech od začátku pandemie, pravděpodobně zůstanou nebo tyto trendy ještě posílí. Například podíl online nákupů zřídka využívajícími uživateli (kteří využívali online kanály pro méně než 25 procent nákupů před letošním březnem), se od vypuknutí pandemie zvýšil o 170 procent.
Průzkum dále zjistil, že spotřebitelé, kteří častěji využívají digitálně poskytované služby (např. bezkontaktní platby, objednávání v aplikaci a tzv. CurbSide Pickup – způsob nákupu, během něhož zákazník zaplatí předem online a vyzvedne si nákup v místě prodeje, kde zde mu zaměstnanec obchodu doručí nákup přímo do vozidla a fyzický kontakt je tak omezen na minimum), se obrátili na digitální kanály služeb zákazníkům (např. webové stránky nebo mobilní aplikace, mobilní zasílání zpráv z virtuálního agenta nebo online chatu s chatbotem) a očekávají udržení zvýšené úrovně využití.
Foto + Zdroj: ASPEN.PR s.r.o.
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Poplatky za televizi a rozhlas: Co hrozí při neplacení?

28.05.2025, Autor: Josef Neštický

Od května platí české domácnosti za veřejnoprávní média více – celkem 205 korun měsíčně. Co ale hrozí, když poplatek ignorujeme? A jak se změnila pravidla v digitální éře, kdy i chytrý telefon může být důvodem k platbě?

Exekuce: Jak zjistit, zda vás postihla, a co s tím dělat

27.05.2025, Autor: Josef Neštický

Máte pocit, že by na vás mohla být uvalena exekuce, ale nevíte, jak to ověřit? V České republice je několik jednoduchých způsobů, jak zjistit, zda jste v exekučním řízení, a co proti tomu podniknout. Pojďme se podívat, jak na to, a proč je důležité jednat rychle.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Americká ekonomika v potížích: Obchodní příměří s Čínou nepomáhá

26.05.2025, Autor: Josef Neštický

Americká ekonomika zůstává pod tlakem, i když dočasné obchodní příměří s Čínou přineslo krátkodobou úlevu na trzích. Podle průzkumu agentury Reuters však slabé vyhlídky přetrvávají – pokles HDP a klesající spotřebitelská důvěra varují před rizikem recese. 

Rating USA klesá: Moody’s varuje před fiskální katastrofou

24.05.2025, Autor: red

Agentura Moody’s snížila úvěrový rating Spojených států z nejvyššího stupně Aaa na Aa1. Tento krok, který znamená, že USA poprvé v historii nemají nejvyšší hodnocení u žádné z velkých ratingových agentur, zesiluje obavy investorů o udržitelnost amerického fiskálního vývoje. Co to znamená pro globální trhy a jak se to dotkne nás v Česku?

Signály recese: Na co si dát pozor v roce 2025

24.05.2025, Autor: red

Dnešní doba nám přináší smíšené zprávy o stavu globální i české ekonomiky. Zatímco některé indikátory varují před možnou recesí – od poklesu důvěry v ekonomiku až po obchodní války – jiné ukazují na stabilitu a mírný růst. Na co si tedy dát pozor a jak se připravit na nejistou budoucnost?

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Cla dusí americký obchod: Proč maloobchodní tržby v USA klesají?

22.05.2025, Autor: Josef Neštický

Maloobchodní tržby v USA vykazují slabé výsledky a za viníka se stále častěji označují vysoká cla, která zvyšují ceny a tlumí spotřebitelskou poptávku. Jaké jsou příčiny tohoto vývoje a co to znamená pro globální ekonomiku, včetně České republiky? Pojďme se podívat na data a širší souvislosti.

Koruna na dovolené: Jak měnový kurz mění naše cestovní plány

21.05.2025, Autor: red

Kurz české koruny má větší vliv na naši dovolenou, než si možná uvědomujeme. Dnes, kdy se koruna drží na relativně silné úrovni kolem 24,95 Kč za euro, můžeme v zahraničí utrácet s větší lehkostí – ale je to skutečně tak jednoduché? Pojďme se podívat, jak měnové výkyvy ovlivňují ceny zájezdů, naše rozhodování a co můžeme čekat v budoucnu.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Mzdy podle profesí: Kde se vydělává nejvíc a proč?

20.05.2025, Autor: Josef Neštický

Jaké jsou průměrné mzdy v České republice v květnu 2025 a proč se tak liší podle profesí či regionů? Data ukazují rostoucí příjmy, ale také přetrvávající nerovnosti – ať už mezi IT specialisty a prodavači, nebo mezi Prahou a Karlovarským krajem. Pojďme se podívat, co za tím stojí a kam směřujeme.

Mateřská v roce 2025: Vyšší sazby, ale pro koho?

20.05.2025, Autor: Josef Neštický

Nové sazby peněžité pomoci v mateřství (PPM) přinesly v roce 2025 mírné navýšení redukčních hranic, což znamená vyšší dávky především pro ženy s nadprůměrnými příjmy. Jaké jsou konkrétní změny, koho se dotknou a co můžeme čekat v budoucnu? Pojďme se podívat, jak se mateřská vyvíjí a zda skutečně odpovídá potřebám českých rodin.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama