e-news.cz - kurzy
Reklama

Generace Z nejčastěji mění práci. Klíčové jsou pro ni rovnost, umělá inteligence a sociální sítě

23.09.2024, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Generace Z nejčastěji mění práci. Klíčové jsou pro ni rovnost, umělá inteligence a sociální sítě

Generace Z mění zaměstnavatele častěji než starší zaměstnanci. Důvodem je nízké finanční ohodnocení, nedostatek kariérních příležitostí a neodolatelná pracovní nabídka, zatímco u ostatních generací převažuje jako důvod zejména výše mzdy. Pro mladé je klíčová rovněž rovnost na pracovišti, přičemž třetina z nich se domnívá, že jsou znevýhodněni. Při hledání zaměstnání preferuje generace Z zejména sociální sítě a je nejotevřenější k používání umělé inteligence v práci. Vyplývá to z průzkumu Employer Brand Research 2024 společnosti Randstad.

Generace Z mění podobu pracovního trhu a přináší nové trendy v hledání zaměstnání, používání technologií i v očekávání vůči zaměstnavatelům. Podle průzkumu Employer Brand Research 2024 (zkráceně REBR) společnosti Randstad se mladí Češi od starších generací v přístupu k práci a k hledání pracovních příležitostí významně odlišují. „Generace Z ovlivňuje pracovní trh díky své orientaci na moderní technologie, rovnost a individuální přístup,“ komentuje výsledky průzkumu Martin Jánský, generální ředitel Randstad Česká republika.

Změna zaměstnání a důvody pro odchod

Pokud jde o stabilitu zaměstnání, generace Z je při změně zaměstnavatele nejaktivnější – za poslední rok změnilo zaměstnání 23 % jejích příslušníků. A ačkoli nízké finanční ohodnocení je nejčastějším důvodem odchodu z původního místa u všech generací (průměrně 47 %, u mladých potom 37 %), pro generaci Z hrají významnou roli také jiné faktory jako příležitost k profesnímu růstu (31 %) nebo atraktivní nabídka (34 %). „Pro generaci Z není otázka peněz jediným faktorem při změně zaměstnání. Mladí lidé preferují dynamické prostředí, které jim poskytuje možnost kariérního růstu a nové výzvy. Firmy, které jim nedokáží nabídnout dostatečný prostor pro růst a osobní rozvoj, riskují jejich ztrátu,“ upozorňuje Martin Jánský.

Důraz na rovnost a spravedlivé podmínky

Generace Z přikládá velký význam rovnosti a spravedlivému přístupu na pracovišti. Průzkum REBR ukázal, že se 33 % mladých zaměstnanců identifikuje jako členové menšinových skupin. „V porovnání s ostatními je generace Z mnohem citlivější na otázky spravedlivého přístupu a rovnosti. Mnohem častěji zdůrazňuje například potřebu rovného ohodnocení za stejnou práci,“ uvádí Martin Jánský. 

Technologie a umělá inteligence v práci

Pro generaci Z jsou technologie a sociální sítě přirozenou součástí každodenního života a tento trend se projevuje i na pracovišti. Podle průzkumu REBR pravidelně využívá umělou inteligenci každý sedmý zaměstnanec, přičemž nejčastěji právě generace Z a mileniálové. „Generace Z očekává od zaměstnavatelů moderní pracovní nástroje a technologie, které jim pomohou v jejich rozvoji,“ poznamenává Martin Jánský. „Je proto pravděpodobné, že omezený přístup k využívání umělé inteligence v pracovním procesu se může časem odrazit i ve fluktuaci mladých zaměstnanců,“dodává.

Co se týče nástrojů pro hledání pracovních příležitostí, generace Z se spoléhá nejčastěji na sociální sítě. „Zatímco kariérní webové stránky firem jsou stále nejoblíbenějším kanálem pro hledání práce napříč všemi generacemi, generace Z více spoléhá na sociální sítě a Google. Mezi nejpoužívanější sociální platformy patří Facebook (70 %) a Instagram (59 %),“ vysvětluje Martin Jánský.

„Generace Z představuje pro zaměstnavatele výzvu i příležitost. Její požadavky na spravedlivé podmínky, rovný přístup, kariérní růst a využívání moderních technologií jsou jasným signálem, že tradiční modely zaměstnávání budou muset projít změnou. Firmy, které dokáží těmto novým očekáváním vyhovět, budou na trhu práce mnohem konkurenceschopnější,“ shrnuje závěrem výsledky průzkumu Martin Jánský.

Foto: Pixabay

Zdroj: EPIC PR


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Ekonomické náladě prospěl konec letních prázdnin

24.09.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemská ekonomická důvěra se podle zářijové edice konjunkturálního průzkumu Českého statistického úřadu oproti předchozímu měsíci zvýšila o 3,3 bodu a dosáhla tak hodnoty 97,0 bodu.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Ceny zemědělských výrobců klesají 16 měsíců v řadě

17.09.2024, Autor: Z blogosféry

V následujících měsících nelze očekávat výrazný pokles cen u zemědělských výrobců. U živočišné výroby již dochází k růstu cen. Rostlinná výroba pravděpodobně začne také zdražovat. To se bude postupně přenášet do cen v potravinářském průmyslu, což bude brzdit pokles cen potravin v obchodech.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Stavebnictví na začátku léta po mnoha měsících mírně vzrostlo, vyhráno stále ani zdaleka nemá

13.09.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouho nevídané číslo přišlo z českého stavebnictví. Stavební produkce podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) v červenci meziročně vzrostla o rovná dvě procenta a poprvé po dlouhých měsících se tento ukazatel dostal do plusových hodnot. Sektor táhly vzhůru inženýrské stavby, naopak pozemní stavitelství se dále propadalo. Méně se také staví a dokončují nové byty.

Inflace zůstává stejná, bydlení stále zdražuje

11.09.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace se v srpnu nezměnila, spotřebitelské ceny přesto v porovnání s předešlým červencem vzrostly. Podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) zůstala inflace v srpnu na hodnotě 2,2 procenta. Pozitivně se projevilo rychlejší zlevňování pohonných hmot, naopak snižování cen potravin zpomalilo. Ceny zboží úhrnem podle ČSÚ v srpnu meziročně vzrostly o 0,5 procenta a ceny služeb o pět procent.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Nezaměstnanost zůstává zcela pod kontrolou

09.09.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemská registrovaná míra nezaměstnanosti v srpnu dosáhla hodnoty 3,8 %, čímž zopakovala červencový výsledek a trefila se i do tržního odhadu. Úřady práce evidovaly 286 tisíc uchazečů o zaměstnání, tedy o zhruba 3 tisíce více než před měsícem a 25 tisíc více než před rokem.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama